۴۵. بهترین راه برای محاسبه ارزش یک شرکت چیست؟

از خودتان بپرسید (نه لزوما با عدد و رقم): ساخت دوباره فناوری، خدمات، برند و مشتریان چه قدر هزینه دارد؟  هر چه بدست می آید ضرب در چهارش کنید و بعد ببنید مردم چه قدر حاضرند بپردازند.

 ۴۶. آیا باید در مورد اخبار و  اوضاع اقتصادی نگران باشم؟

 اصلا! بهترین کسب و کارها در شرایط بد اقتصادی شکل می گیرند.

 ۴۷. چه بلایی سر دوستانم می آید؟ شما از این به بعد دوستی ندارید.

 ۴۸. چه طور می توانم هزینه بیشتری برای خدماتم اخذ کنم؟ صورت حسابشان را تا آنجا که می توانید به بخش های کوچک تقسیم کنید و بعد برای هر کدام هزینه ی جداگانه ای مطالبه کنید!


 ۴۹. آیا باید پروژه ای پول بگیرم یا به صورت ساعتی و ماهیانه؟

 اول پروژه ای بعد ماهیانه.

 ۵۰. چگونه برای شرکت در یک جلسه آماده شوم؟

در مورد همه مشتریان، رقبا و افراد اطلاعات جمع آوری کنید. هر صفحه را چند بار بخوانید.

۵۱. تنها راه موثر بازاریابی مبتنی بر ایمیل چیست؟

 نوشتن متنی به صورت حرفه ای و با شناخت از مخاطب و بعد ارسال آن به کسانی که طی شش ماه گذشته خدمات مشابهی را خریداری کرده اند. نکته: وقتی شما نویسنده حرفه ای نیستید هر چه بنویسید کسل کننده خواهد بود!

 ۵۲. آیا باید به افراد جنس و خدمات رایگان بدهم؟

شاید. اما انتظار نداشته باشید آنها به مشتریان پولی تبدیل شوند! مشتریان رایگان از شما متنفرند و همه چیز را رایگان می خواهند بنابراین بهتر است مدل تجاریتان را عوض کنید.

۵۳. آیا باید برای شرکتم اقلام تبلیغاتی پخش کنم؟ خیر

 ۵۴. آبا در کنفرانس SXSW شرکت کنم؟ خیر

۵۵. آیا در دیگر رویدادها و میهمانی های کاری شرکت کنم؟ خیر

۵۶. آیا وبلاگ بنویسم؟

بله! حتما. در مورد هرچیزی که در کسب و کار شما مشکل ایجاد کرده است بنویسید. درمورد اتفاقات زندگی شخصیتان که ممکن است مشتریان را فراری دهد بنویسید! نگران نباشید آنها فرار نمی کنند بلکه با صداقت جذب می‌شوند

۵۷. آیا باید در مورد حاشیه سود نگران باشم؟ خیر. نگران درآمدتان باشید

۵۸. آیا باید ایده‌های نامربوط را به یک کسب و کار جداگانه تبدیل کنم؟

 خیر! یک کار را به صورت عالی انجام دهید. هر چه می خواهید به همان کسب و کار اضافه کنید. برای مشخص کردن ایده‌های برتر بررسی‌ دقیق انجام دهید.

 ۵۹. آیا می‌توانم کسی را استخدام کنم که به واسطه‌ی او پروازهای متعدد و رایگان داشته باشم؟

اگر می خواهید کسی را استخدام کنید دنبال کسی بگردید که خلاف شما فکر می‌کند. در غیر این صورت کسی نخواهد بود که با شما روی ایده هایتان بحث کند.

 ۶۰. چه وقت باید به یک مشتری نه بگویم؟

وقتی که می خواهد شما را راهبری کند.

۶۱. چه وقت باید به یک مشتری جواب مثبت بگویم؟

 هر چیزی به جز نه بالا.

62. آیا باید برای رسیدن به یک قرارداد عالی با سرمایه گذاران مذاکره کنم؟ خیر.

  در عوض سرمایه گذارانی را انتخاب کنید که به آنها علاقه مندید. ممکن است اوضاع سخت شود و شما نیاز به یک رابطه نزدیک با آنها داشته باشید.

منبع:

http://techcrunch.com//

برداشت آزاد خودم از این موضوع.