15. اگر مشتری شرط کرد که اول یکی از دوستانش را استخدام کنم تا کار را به من بدهد چه کار کنم؟

 همیشه اخلاق مدار باشید: دوست طرف را استخدام کنید و کار  را از او بگیرید

16.وقتی شرکتی دیگر همکاری با ما را در قالب B2B قبول نمی‌کرد چه کنیم؟

 یک ماه بعد دوباره تماس بگیرید! هیچ وقت عصبانی نشوید

۱۷. در برابر کسب و کار های مرتبط با مشتری چه طور (B2C)؟

 نسخه جدید منتشر کنید! هر هفته ویژگی‌های جدید اضافه کنید.

18.. چه طور مشتری جدید پیدا کنم؟

 بهترین مشتریان جدید، مشتریان قدیمی هستند! همیشه خدمات جدیدی به آنها پیشنهاد کنید.  همیشه به این فکر کنید که چگونه می‌توانید به آنها خدمات جدیدی بفروشید.


 ۱۹. در مورد یک مشتری جدید بهترین کار چیست؟

 در صد روز اول خدمات بیشتری به او ارایه دهید. در این صورت او هیچ وقت شما را ترک نمی کند.

۲۰. اگر مشتری از شما می خواست کاری انجام دهید که در مدل درآمدی شما وجود ندارد چه کار باید کرد؟ انجامش دهید! یا کسی را پیدا کنید که برایتان انجامش دهد حتی رقیبتان!

 ۲۱ آیا باید روی SEO  تمرکز کنم؟

خیر

 ۲۲. آیا باید به فکر  بازاریابی در شبکه های اجتماعی باشم؟

خیر

 ۲۳. آیا می‌توانم در مورد یکی از کارمندانم به بدی حرف بزنم؟ اگر آنها واقعا افتضاح بودند چه؟

هیچ وقت جو سازی نکنید. همیشه صریح و مستقیم در مورد مشکلات و مقصرین صحبت کنید.

 ۲۴. من ایده‌های زیادی دارم. چه طور از میان آنها یکی را انتخاب کنم؟

 تا آنجا که می‌توانید تک تک آنها را انجام دهید.  ایده ی برتر خودش شما را انتخاب خواهد کرد.

 ۲۵. نشانه‌های یک تازه کار چیست؟

·                     درخواست برای امضای قرار داد محرمانه نگه داشتن اطلاعات

·                     تلاش برای جذب سرمایه پیش از ایجاد محصول یا جذب مشتری

·         دعوا و مشاجره با شرکا در همان سال اول. قبل از آنکه اوضاع غیر قابل کنترل شود یا طرف را اخراج کنید یا از او جدا شوید.

·         نگرانی در مورد تقسیم سهام بین افراد متعدد

·         تلاش برای جذب سرمایه از یک سرمایه گذار مشهور چون فکر می کنید «ایده شما برای آنها خیلی عالی است»!

·         اینکه از افرادی که شما را به سختی می‌شناسند بخواهید یک سرمایه گذار مهم معرفی تان کنند

·         درخواست پنج دقیقه از وقت سرمایه گذاران! خب، معلوم است که پنج دقیقه بیشتر طول می کشد و بدین ترتیب شما خود را در برخورد اول به عنوان یک دروغگو نشان می دهید.

·         ارایه اسلاید هایی که نمی تواند حس یک سرمایه گذاری با ارزش بالا را به سرمایه گذار القا کند. من به عنوان سرمایه گذار باید بدانم که شانس اندکی هم دارم که ممکن است سرمایه ام را صد برابر کند. سوال: چگونه باید به آنها فهماند که ممکن است پولشان صد برابر شود؟ راز فروشندگی فایق آمدن به این چالش است.

·         نپذیرفتن پیشنهاد سرمایه گذاری وقتی که هیچ درآمدی از کسب و کارتان ندارید. فرندستر و فوراسکیوئر را به یاد بیاورید!

۲۶. نشانه‌های یک حرفه ای چیست؟

·                  حرکت از یک محصول بی استفاده به یک خدمت، بعد به یک محصول کارآمد و در نهایت به یک محصول ابری با شارژ ماهیانه (نرم افزار به عنوان سرویس)  حرکت بر خلاف این روند یعنی تازه کار بودن!

·                  کاهش مداوم هزینه‌ها

·                  فروش روزانه و بلکه در هر لحظه

·                  اینکه وقتی درآمدی میلیاردی داری، متمرکز باشی و وقتی درآمدی نداری مدام ایده های مختلف را تست کنی

·         گفتن نه به افرادی که مشخصا یک بازنده اند.

·         پاسخ مثبت دادن به افرادی که مشخصا یک برنده اند.

·         توانایی تمییز دادن برندگان و بازندگان (این یک مطلب جداگانه است اما باور کنید هر کسی می تواند این را تا حدی تشخیص دهد)

منبع:

http://techcrunch.com/

برداشت آزاد خودم از این موضوع.