اگر احساس می‌کنید اگر فلان چیز جدید را داشتید، خیلی بهره‌ور تر بودید.

به آخرین لپ‌تاپ، گوشی، تبلت و یا نرم‌افزاری که خریدید فکر کنید. آیا واقعاً شما را کاراتر ساخته است؟ می‌توانید چند مورد از فواید حاصل از آن را بشمارید؟یا فقط از داشتنش لذت بردید؟

تا حالا از هیچ کارآفرینی نشنیدم که بگوید: «ایول تا قبل از اینکه این آی‌پد جدید را بخرم به شدت جان می‌کندیم تا سود به دست بیاریم و بعد از خرید آن، درآمد ما افزایش پیدا کرد.

در یک استارتاپ شما باید خوش‌شانس باشید که لوازم الزامی مورد نیاز خودتان را داشته باشید. حتی اگر پول داشته باشید، پول خرج کردن برای وسایلی که داشتنشان هیجان انگیز است، دور ریختن پول است.


اگر هنوز از اینکه بودجه واحدتان در چرخه بودجه کم شده است ناراحت می‌شوید.

مگر اینکه عموی پولدارتان به شرکت شما سرمایه داده باشد وگرنه شما هیچ بودجه‌ای ندارید. پولی که شما پرداخت می‌کنید از صندوق بزرگ سازمانی تأمین نمی‌شود. از جیب مبارک تأمین می‌شود.اگر از کلنجار رفتن با منابع محدود متنفرید و یا نمی توانید ببینید که برنامه‌های پروژه‌تان خیلی غیرمنصفانه به خاطر بودجه کنار گذاشته می‌شود، احتمالاً از راه انداختن یک کسب‌وکار متنفرید و می‌فهمید که خودراه‌اندازی (Bootstraping) فقط یک فعل است.

اگر راجع به مسائل توازن بین کار و زندگی با شور و شعور خاصی حرف می‌زنید.

مفهوم توازن کار و زندگی در مورد استارتاپ‌ها یک سازه مصنوعی است. هیچ ارتباطی بین کار و زندگی وجود ندارد ولی با این حال وانمود می‌کنیم که همچنین ارتباطی وجود دارد.

اگر خیلی نگران تعارض بین کار و زندگی هستید و احساس می‌کنید که کار در نبرد بین این دو پیروز خواهد شد صبر کنید تا کسب‌وکار خودتان را راه بیندازید.کار «زندگی» را به عنوان یک صبحانه میل خواهد کرد.

اگر قرار است یک روز بگویید « خب من دیونم را ادا کردم

وقتی کسب‌وکار خود را اداره می کنید، در واقع هر روز وظیفه‌تان را انجام می‌دهید. ( همچنین این امر موقعی که برای فرد دیگری هم کار می‌کنید صادق است چرا که تنها معیار ارزش برای شما، مشارکت‌های ملموسی است که بر اساس فعالیت های روزانه در آن کار داشته‌اید.

هیچ مشتری به تجربه گسترده شما یا سال‌ها تلاش شما اهمیت نمی‌دهد، مگر اینکه ثمره این کار به او هم منفعتی برساند. شما وقتی دین خود را پرداخته اید که مشتری بابت آن به شما پولی بپردازد. به عنوان صاحب کسب‌وکار، شما امروز این حق را به دست می‌آورید که فردا در کسب‌وکار باقی بمانید. این تنها دینی است که شما باید آن را بپردازید.

منبع :

برداشت آزاد خودم از این موضوع.