شما حتماً رؤیاپردازی کردید که چه طور کسب‌وکار خودتان را راه بیندازید. کلی کتاب خوانده‌اید، به داستان‌های مختلف گوش دادید و با چک لیست‌های مختلف روی خودتان کار کرده‌اید. تمرین‌هایتان را هم خوب انجام دادید.خوب حالا مطمئن هستید که وقت راه‌انداختن کسب‌وکار مناسب خودتان با‌لاخره فرا رسیده است

خیلی تند نروید.اگر یکی از این خصوصیات با شما مطابقت دارد، قبل از شیرجه به دنیای کارآفرینی دوباره فکر کنید.

اگر در یک روز کاری باید زمان قابل توجهی را به «خودتان» اختصاص دهید.

وقتی در اداره یک استارتاپ به دست آوردن درآمد و سود، آرزوی دور از دسترس شما است، آخرین چیزی که برای آن وقت دارید، خبرگرفتن از دوستان فیس‌بوکی یا توئیت کردن نقل قول‌های مورد علاقه‌تان است.


در کار استارتاپ زمان برای «خودتان» را فراموش کنید، وگرنه زمان کافی برای انجام کارهای حیاتی نخواهید داشت.خب همین الآن با دوستان فیس‌بوک خود (حداقل آن‌هایی که قرار نیست یک روزی مشتریتان باشند) خداحافظی کنید و روی افکارتان تمرکز کنید و نه رو وبلاگ‌نویس‌های مورد علاقه‌تان. تمام وقت آزاد خود را صرف فکر کردن به این کنید که چطور می‌توانید پول در بیاورید.

اگر به نظرتان چیزهای زیادی را باید قربانی کنید، همان جا که هستید بمانید.

اگر وقت خود را صرف تجسم دفتر کارتان می‌کنید.

می‌دانم. شما به فکر دفتر کار بزرگ‌تری هستید. دفتر بزرگ‌تر احساس غرور خوبی می‌دهد. اصلاً شما شایسته دفتر بزرگ‌تری هستید. همه این ها فقط زمانی درست است که این دفتر نشان‌دهنده شخصیت شما یا برند شخصی شما باشد.

خب فکر کنید قصد راه‌انداختن یک رستوران را دارید، بنابراین مشتریان هیچ وقت دفتر شما را نخواهند دید، پس تنها چیزی که مهم است ارزان بودن آن است. سرمایه‌های استارتاپ نباید صرف چیزهایی بشود که با مشتری در تماس نیستند. علاوه بر این، شما انقدر مشغول مشتری پیدا کردن خواهید بود که نگران همسویی دفتر کارتان با برند شخصی‌تان نباشید.

اگر سطل آشغال خودتان را خالی نمی‌کنید حتی وقتی لب به لب پر باشد.

به نظر شما «یک کسی» باید وظیفه امور خدماتی دفتر را به عهده داشته باشد؟ یک نفر اسباب اداری را جابجا کند و پرینتر را تعمیر کتد و مشکلات شبکه را حل کند؟ کار شما تمرکز روی کارهای خیلی مهم‌تر است؟

شایدولی از الآن به بعد نه. کارآفرینان به خصوص در مراحل اولیه تنها یک کار را به عهده نمی‌گیرند، آن‌ها همه کارها را انجام می‌دهند. علاوه بر این برای کارایی یک استارتاپ همه چیز مهم است: هیچ حرکتی نباید به هدر رود، هیچ زمانی خیلی کم نیست و هیچ هزینه‌ اضافی برای حذف کردن کم نیست.

 اگر انجام هر کاری که باید انجام بشود(هر چقدر هم آن کار پست باشد یا مهارتی در آن نداشته باشید) در ذات شما وجود ندارد، خیلی روی خودتان حساب نکنید.

منبع :

برداشت آزاد خودم از این موضوع.