بازاریابی محتوا شیوه ای برای ایجاد، بهینه سازی و توزیع مطالب ارزشمند است. بازاریابی محتوا روشی ارزان جهت رشد وب سایت و هدایت مشتریان و کاربران به سوی وب سایت است. افزایش ترافیک سایت، تولید محتوا و استحکام ساختار سایت از مزایای بازاریابی محتوا است.

بازاریابی محتوا یکی از قوی ترین ابزارهای بازاریابی است که می تواند در استارت اپ ها به کار گرفته شود.

وبلاگ ها قوی ترین ابزاری هستند که  فروشندگان می توانند آن را به کار گیرند و  اطلاعات لازم درباره محصولاتی که  ایجاد کردند با جزییات کامل در آن بنویسند .

جدیدا توصیه می شود حتما "  صاحبان سایت در سایت خود آدرس وبلاگ خود را هم ذکر کنند . این باعث می شود مشتری یا کاربر از گاهی از  با خواندن وبلاگتان پی به اهداف سایتتان ببرد و در نتیجه به سایت شما بیاید و   محصولتان را بخرد.

در وبلاگتان بیان کنید هدف شما از ایجاد محصولتان چیست و چرا قرار است آن را بفروشید ؟ بگویید این محصول شما  چه نیازهای مشتری را قرار است برطرف کند.آیا ایده خودتان بوده یا شرکت ؟

امروزه از ایمیل  برای فروش محصولات خود می کنند. مثلا  مشتریان می توانند عضو خبرنامه سایت شما شوند و از آخرین اخبار سایت شما مطلع شوند.سریع ترین روش برای افزایش ترافیک سایت شما ارسال لینک محصولات در شبکه های اجتماعی مثل لاین ،تلگرام ،واتس آپ ، وایبر ،لینکدین و.... می باشد البته شما نباید همیشه از کابران درخواست خرید محصولات خود را بکنید . گاهی اطلاعات رایگان را در اختیارشان در این شبکه ها قرار دهید. تا کم کم جذب سایت شما شوند.

این وبلاگ  می تواند ابزار چرخه بازاریابی هر آنچه که شما ممکن است برای فروش بگذارید باشد.

منبع:

http://tomtunguz.com/content-marketing-lessons-learned/

برداشت آزاد خودم از این موضوع.