در کنفرانس های مختلفی که در رابطه با کسب و کارهای نوپا برگزار می شود همیشه این طور بوده است که صاحبان این کسب و کارها از موفقیت ها و دست آورد های خود گفته اند و به دلیل زمان اندکی که داشتند معمولا به دو یا ۳ مورد اشاره می کردند.اما حالا موضوع فرق کرده است.

FailCon کنفرانس یک روزه ای است که با شرکت کارآفرینان حوزه تکنولوژی،سرمایه گذاران،توسعه دهندگان و طراحان برگزار می شود تا شکست های خودشان را مطرح کنند و از آنها برای موفقیت خود استفاده کنند.

همه ما استارتاپ ها و مشاغلی داشته ایم که با شکست روبرو شدند.همه ما باهوشیم و خود را در در صدر دنیای تکونولوژی قرار میدهیم ولی بعضی مواقع چیزی خارج از برنامه اتفاق می افتد.

چطور پیشبینی خواهید کرد که چه چیزی کار خواهد کرد و چه چیزی نخواهد کرد؟ خوب مشخص هست،نمی توانید.

ولی این به منزله این نیست که از تلاش دست بکشید.یعنی اینکه داستان های خودتان را با دیگران به اشتراک بگذارید و بگویید چه چیزی کار نکرد و چطور چرخش کردید،چطور نتوانستید پول در بیاورید،استخدام های اشتباه شما را با چه مشکلی روبرو کرد و چه زمانی تصمیم گرفتید که بزارید و برید.کارآفرینان نیازمند این هستند که از همدیگر را بشنوند.مشکلی نیست که شکست بخورید.به این معنی نیست که کار شما بی ارزش است.شما هم مثل بقیه ما هستید،از شکست خوردن یاد بگیرید و دفعه بعدی چیزی موفق تر بسازید.

کنفرانس FailCon در سال ۲۰۰۹ بوسیله کاساندرا فیلیپس،یکی از برگزار کنندگان رویداد های استارتاپی و دایان لوویگلیو موسس Share Some Style شروع به کار کرد.

آنها می گویند:”همه ما کنفرانس هایی را برگزار کردیم و یا در آنها شرکت کردیم که با اینکه در حوزه تکنولوژی بودند،رفته رفته شروع به یکنواخت شدن پیش می رفت.این کنفرانس های کارآفرینان موفق را در روی سن می برد تا بگویند که چه چیزی شرکت شان را موفق کرد، که تقریبا غیرممکن بود تا از شکست های خودشان در این راه بگویند.از طریق صحبت با شرکت کنندگان،ما متوجه شدیم که این موضوع در نگاه عموم،نظری درست است که از شکست های خودشان نمی گویند.پس ما نیز تصمیم گرفتیم که با همکاری با اجتماع های مختلف این موضوع را قوی تر پیگیری کنیم.اولین رویداد ما با ۴۰۰ شرکت کننده برگزار شد و تا الان نیز این راه ادامه دارد.”

شکست هنوز هم یک موضوع  در سرتاسر جهان است ولی ما سعی می کنیم این موضوع را شهر به شهر تغییر دهیم.

منبع:

http://www.thefailcon.com/about.html

برداشت آزاد خودم از این موضوع.