چندین بار به خودتان گفتید که باید چه کاری را انجام دهید؟

من باید وزن کم کنم.

من باید اعتمادبه نفس بیشتری داشته باشم.

من باید پول بیشتری به دست بیاورم.

افراد همواره دارای لیست های بی انتهایی هستند که معتقدند باید انجام دهند. اما وقوع این بایدها همانند آغاز سال جدید است که می گوییم اگر سال جدید اغاز شود چه کارهایی که نخواهیم کرد.

باید بدانیم که برای افزایش استانداردهای زندگی مان، ابتدا باید «بایدهای» زندگی مان را «حتمی» نماییم. بدین ترتیب یک تغییر درونی در راستای کنترل بر کیفیت زندگی مان پیدا خواهیم کرد.اگر خواهان تغییر واقعی در زندگی تان هستید، باید خودتان هم بخواهید. و زمانی این اتفاق می افتد که شما از خودتان بپرسید چه کسی هستید.

آیا برنده هستید؟ یا همیشه یک قدم عقب تر هستید؟ آیا آدم سرزنده ایی هستید؟ یا بیشتر محتاط و کم حرف هستید؟پاسخ به این سوالات و کشف عقاید واقعی خود، بسیار برای خودتان مهم است. چراکه هویت شما را نشان می دهد.

یک فرد سیگاری را در نظر بگیرید که در تلاش برای ترک سیگار است. ممکن است با خودش بگوید «من موفق به ترک سیگار می شوم، اما همیشه یک سیگاری خواهم ماند». در این مورد مهم نیست که فرد چقدر برای ترک سیگار تلاش کند، چراکه تا زمانی که باور دارد هویتش یک فرد سیگاری است، تلاش هایش بیهوده خواهد ماند. و امکان بازگشت او به سوی سیگار بسیار زیاد است.

قوی ترین نیرو در شخصیت انسانی، نیاز او به تطابق با نحوه تعریف از خودش است. و شما با ایجاد این تغییرات می توانید به این مهم برسید. ایا زمان آن نرسیده که شما هم «بایدهایتان» را «حتمی» کنید.

منبع:

http://humanelevation.tonyrobbins.com/blog/mind-and-spirit/how-to-raise-your-standards

برداشت آزاد خودم  از این موضوع.