آیا آخرین باری که می خواستید کاری را انجام دهید اما پشیمان شدید را به یاد دارید؟

چه چیزی مانع از انجام آن شد؟

چه چیزی تصمیم شما را تغییر داد؟

 آیا صدای تفکرات درونی شما نبود؟

 آیا تاکنون از خود پرسیده اید این ندای درونی کیست یا چیست؟

این ترس نیست که شما را از رسیدن به آرزوهایتان باز می دارد، بلکه تصمیماتی که از روی ترس می گیرید، بازدارنده اصلی شما است.
بسیاری از ما رویاها و اهداف بسیاری داریم و سال ها با آنها زندگی می کنیم، بدون اینکه قدمی برای تحقق آنها بر داریم. عدم تلاش برای رسیدن به یک خواسته، آرزو یا هدف؛ دلایل درونی شایع ترس از شکست وعدم موفقیت است.

فرد با خود می گوید: بهتر است این کار را شروع نکنم، اگر موفق نشوم، فاجعه می شود. چقدر این جملات برای تان آشناست؟ تاکنون چندین هدف و آرزوی زیبا را با این ترس ها نادیده گرفته اید؟ آیا تاکنون برآورد کرده اید این ترس ها، چقدر هزینه مادی و معنوی در پی داشته است؟

اگر با افرادی که سنشان از شما بیشتر  و تاحدی عاقل تر هستند، صحبت کنید بیشتر آنها می گویند که ما حسرت کارهایی که انجام نداده ایم را می خوریم نه حسرت کارهایی که انجام داده ایم را. اگر همیشه در زندگی امروز و فردا کنید، هرگز به نتیجه دلخواه نخواهید رسید. به یاد داشته باشید که هیچ نتیجه ای منفی نیست. بلکه چیزی است که شما با تجربه ها و  لحظات خود می سازید. بیشتر ما درگیر محدودیت های ذهنی خود و امروز و فردا کردن کارها هستیم در حالیکه افرا موفق، حتی وقتی کاری را دوست ندارند نیز از همه زمان خود استفاده می کنند و همه تلاش خود را انجام می دهند. افرا موفق اصولا کارهایی را انجام می دهند که دیگران آنها را سخت و دشوار می نامند. آنها همه خطرات احتمالی را پیش بینی و برای کارهای خود برنامه ریزی می کنند. خلاقیت، جرات و شهامت دارند. آنها به طور ذاتی موفق و خوش شانس به دنیا نیامده اند، بلکه با اراده، سخت کوشی و نداشتن ترس به موفقیت های خود رسیده اند. آنها به جای پیدا کردن موانع، موقعیت ها را کشف می کنند.

اگر در زمینه ای دچار شکست شدید، در مورد آن با اطرافیان صحبت کنید. این کار به شما کمک می کند با ناامیدی تان مقابله کنید و این تجربه را از جنبه های متفاوت و خوش بینانه تر ببینید. بعلاوه شرح آنچه رخ داده به شما کمک می کند تا حدی اشکال کارتان را بیابید.

منبع:

برداشت آزاد خودم از این موضوع.

http://www.entrepreneur.com/article/250529