در شرایطی که تعداد کل وبلاگ ها در اینترنت بیش از یکصد میلیون برآورد می شود، وبلاگ های شخصی که برای صاحبان خود پردرآمد هستند، استثنا محسوب می شوند. به نظر می رسد که کسب درآمد از طریق وبلاگ نویسی با وجود رقبای بسیار زیاد کار آسانی نباشد. گرچه تبیین یک استراتژی واحد برای موفقیت تمام وبلاگ ها در این بازار غیرممکن است، اما در این مطلب نگاهی داریم به سازوکار وبلاگ های گروهی موفق. ابتدا برخی مشخصه های آماری 10 وبلاگ برتر در اینترنت طبق آمار سایت Technorati  را بررسی خواهیم کرد و سپس، توصیه هایی برای ساخت یک وبلاگ برتر. وبلاگ های لحاظ شده به ترتیب عبارتند از:

The Huffington Post, TechCrunch, Mashable, Gizmodo, Engadget, Gawker, BoingBoing, The Corner, Hot Air, TMZ

موفق ترین وبلاگ های گروهی

چهار معیار مقایسه عبارتند از مدت زمان فعالیت وبلاگ، تعداد پست ها (مطالب ارسال شده) در هر روز، تعداد کلمات هر مطلب، ترافیک ماهانه (تعداد بازدیدها در هر ماه) که شرح آن در جدول زیر می رود:

 

معیار مقایسه

کمترین

بیشترین

میانگین

مدت فعالیت (ماه)

49 (Hot Air)

123 (BoingBoing)

71.4

تعداد پست های روزانه

21 (Mashable)

193 (Huffington Post)

55.2

تعداد کلمات هر مطلب

77 (Gawker)

1235 (Hoffington Post)

362

ترافیک ماهانه (میلیون)

0.66 (Hot Air)

8.4 (Huffington Post)

2.7

مقایسه آماری 10 وبلاگ گروهی برتر.

 

آمارهای فوق، نکات جالبی را نشان می دهند:

·   هر چند سن وبلاگ رابطه ی مستقیم با رده بندی آن ندارد، با این حال همگی آنها چندین سال سابقه ی فعالیت پیوسته و تولید محتوا در زمینه تخصصی خود دارند.

·   تولید متوسط 55 مطلب در هر روز، نشان دهنده ی پشتکار و تلاش فراوان نویسندگان این وبلاگ هاست که یقیناً همین پشتکار موجب موفقیت آنها شده است.

·   بزرگ ترین وبلاگ، به غیر از تولید بیشترین تعداد مقاله در هر روز، طولانی ترین مقالات را نیز می نویسد. وبلاگ های که مطالب کوتاه تری می نویسند، معمولاً از عکس و فیلم برای غنی سازی آنها استفاده می کنند.

·   وبلاگ هایی که در زمینه ی نشر اخبار و سیاست فعالیت می کنند، بسیار موفق تر از همکارانی هستند که اصطلاحاً «روزنامه ی زرد» می نویسند.

منبع:

http://www.viperchill.com/build-a-superblog/

برداشت آزاد خودم از این موضوع.