1-لطفا " خودتان را معرفی بفرمایید؟

با سلام ،من علی میرزایی هستم متولد سال 1371 ،  ساکن زنجان و مدیر وب سایت alimir.ir

2-شما از کی وارد دنیای مجازی شدید و از چه زمانی فعالیت حرفه ای تان را شروع کردید؟

خوب من سال 86 وارد دنیای مجازی و بلاگفا شدم بعد از یک مدتی وبلاگ نویسی را کنار گذاشتم . یک روز اتفاقی با آموزش نصب سریع وردپرس در هاست رایگان آشنا شدم این بود  ورود من به دنیای وردپرس و کد نویسی.

3-سایت "دنیای وردپرس  و برنامه نویسی "را با چه اهدافی  شروع کردید؟

در اوایل من تصمیم گرفتم با کمک هم کلاسی های دانشگاهیم یک سایت با محتوای آموزش برنامه نویسی راه اندازی کنم  ولی خوب دوستانم همراهی نکردن ولی من این را پایان راه نمی دانستم.تصمیم گرفتم یک هاست و دامنه تهیه کنم  و سایت با طعم وردپرس راه اندازی کنم.همیشه دغدغه من، پیدا کردن هدف خوب ،تولید محتوای با ارزش و... بود .خداروشکر  همه اینها برآورده شد.

4-آیا  این سایت را به تنهایی مدیریت می کنید یا تیمی؟

خیر ،خودم تاکنون به تنهایی مدیریت کردم ولی خوب تصمیم دارم روند کارم را تغییر دهم نویسندگانی را  وارد کار کنم.

5-حرفه اصلی شما چی هست؟

در حال حاضر دانشجوی کامپیوترم ولی خوب پروژه های کدنویسی و آزاد کاری هم انجام می دهم.

6-به چه زبان برنامه نویسی علاقه دارید؟ چرا سیستم مدیریت محتوای وردپرس را انتخاب کردید؟

من با زبان های php ,html5,css3,jquary,ajax کار کردم  و با زبان های java ,c++  آشنایی دارم.

اصولا" برای یک مهندس کامپیوتر یادگیری بیش از یک زبان کار سختی نیست  چون به مهندسین یاد داده اند همه زبان ها از یک الگوریتمی در آن ها استفاده می شود.در وافع همه زبان های برنامه نویسی و غیربرنامه نویسی یک مجموعه قواعد و سینتکس دارد و برای یک مهندس یادگیری انواع مختلف زبا ن ها کار سختی نیست.  سیستم مدیریت محتوای وردپرس   یک سیستم قدرتمندی است که سالهای زیادی   به صورت جهانی در حال توسعه است. یکی از دلایل من برای انتخاب وردپرس توابع کاربردی و امکان خصوصی سازیاست  و کنترل زیادی را به برنامه نویس داده است.

7-چقدر هزینه صرف ساخت سایت خود کردید؟

بیشترین هزینه وقت و انرژی زیاد من برای تولید محتوای سایت بوده است وگرنه به لحاظ مالی فقط هزینه دامنه و هاست سالیانه را می دهم و این هزینه  زیادی نیست.

8-روزانه چقدر زمان صرف بروز رسانی سایت خود می کنید؟

اوایل کارم من روزانه 13  تا 14 ساعت برای تولید محتوای سایت وقت میگذاشتم و به طور متوسط هر دو روز یکبار یک پست جدید در سایت قرار می گرفت.ولی الان با توجه به اینکه سال آخر دانشگاه هستم  و درگیر فعالیت های جانبی می باشم حتی تا دوهفته  کارم به تعویق  افتاده است.

9-سایت های زیادی در زمینه آموزش وردپرس و برنامه نویسی فعالیت می کنند ولی به نظر شما چه چیزی باعث تمایز سایت شما نسبت به سایرین شده است؟

99 درصد از فعالیت سایت ما  تحت توسعه صنعت اپن سورس در وب پارسی  کار می کند. خوب فارسی سازی پوسته ها و پلاگین ها جزو فعالیت ما بوده است و با استقبال خوبی روبرو شده است.من هم سعی می کنم تا جایی که می توانم به دوستان در ایمیل راهنمایی و کمک برسانم. خوب این را باید از کابران پرسید  که دلایلشان برای انتخاب سایت ما چه بوده است.

10- از چه منابعی در سایت خود استفاده می کنید؟

مستندات وردپرس ،سوال و جواب های stackowerflow، وبلاگ های تخصصی انگلیسی ،مستندات google developer  و.... استفاده می شود.

11- چه کسانی به شما کمک می کردند؟

من معمولا " پاسخ 99 درصد از سوال هایم را از سایت stackowerflow گرفتم و البته انجمن وردپرس پارسی  هم کمک خوبی در اوایل کار به من کرده است.

11-به عنوان یک وب مستر چه امکاناتی برای توسعه کارتان احتیاج دارید؟

تحریم بعضی سایت های خارجی ،نداشتن کارت بانکی در خارج از کشور ونگاه بدی که از ایرانی ها به عنوان کپی بردارمی شود ، باعث شده  یک وب مستر با محدودیت هایی مواجه شود.

12- تاکنون شده که کسی از سایت شما کپی برداری کند ؟عکس العمل شما نسبت به آن فرد چه بوده است؟

بله ،ای کاش فقط کپی برداری بود . مثلا یک نفر ماژولی   را از من به طور رایگان گرفت و در سایت خود برای فروش گذاشت و حتی در سایت من قسمت نظرات لینک فروش گذاشت.

حالا به نظرتان ارزش دارد من بیایم و قوانین کپی رایتو به آن فرد یاد بدهم به نظرم هیچ ارزشی نداره.

13-برای پیشرفت در کارتان چه کسانی را  سرمشق خود قرار داده اید؟

خوب معمولا اشخاص هندی با اینکه کم  سن و سال بودند ولی موفقیت هایی چشمگیری در حوزه  نرم افزار داشتند و معمولا این اشخاص برای من سرمشق  خوبی هستند.

 

14-برای وبمستران جدید چه توصیه هایی دارید؟

هیچ وقت کپی برداری نکنند. سعی کنند  کار را تقسیم کنند و برای کارشان هزینه کنند وبرای موفقیتشان قدم هایی را بردارند.تقسیم کار همیشه  در هر حرفه ای جواب داده است. با تقسیم کار مسئولیت ها هر فرد کم می شود ، افراد خسته نمی شوند ،پتانسیل و انرژی افراد برای انجام کارشان بیشتر است در کل بازدهی کار بیشتر خواهد بود.

15- به نظر شما چقدر در ایران به قانون کپی رایت اهمیت می دهند؟

خوب اجازه بدهید  من یک  مثالی برای شما بزنم من دو بار برای ثبت دو پوسته متفاوت اقدام کردم ولی موفق نشدم ؟می دونید چرا ثبت نشده؟اشکال کدنویسی داشته ؟نه اصلا هیچ کدام از اینها نیست ،مسئله اصلی اجرای سخت گیرانه قانون کپی رایت بوده است . یادم می آید برای یک عکسی که داخل عکس دیگه بوده از من اجاره نامه می خواستند.حالا لاینس آیکن ها ، فونت ها ، ماژول ها و... بماند.خوب با همه این توضیحات خودتان بیاید قضاوت کنید چقدر در ایران  قوانین کپی رایت را اجرا می کنند.خیلی ها به راحتی یک  کپی از مطالب بدون هیچ تغییری در سایتشان قرار می دهند. خیلی ها منبعی که کپی کردن را ذکر نمی کنند .

16-کلام پایانی؟

امیدواریم هر روز بتوانیم توسعه و پیشرفت خوبی  در حوزه وب پارسی ببینیم.

 

منبع:

 

www.websoal.com

http://parvanweb.ir

برداشت آزاد خودم از این موضوع