1.کاهش ریسک

به دلیل این‌که کراودفاندینگ بازار هدف را تایید می‌کند، هم سرمایه‌گذاران و هم کارآفرینان نباید نگران قبول ریسک بالا باشند.به جای تزریق پول‌تان در کسب‌وکاری که ریسک بالایی دارد و بازار هدف پایداری ندارد، می‌توانید بدون خرج زیادی آن بازار و ایده را امتحان کنید. درواقع اگر کمپین شما موفق نباشد، تمام پول‌هایی که دیگران با آن از شما حمایت کرده‌اند به حسابشان بازگردانده می‌شود.

جان رمپتون، سرمایه گذاری که بر روی بسیاری از کمپین‌های کراودفاندینگ سرمایه گذاری کرده است، می‌گوید: روش دیگری که کراودفاندینگ به واسطه آن ریسک را کاهش می‌دهد، کاهش هزینه دارایی است.

برای درک بیشتر این موضوع، به طور مثال فرض کنید که یک شرکت سازنده لباس در گذشته ۱۰۰۰ جفت شلوار جین تولید می‌کرده است اما تنها ۷۰۰ جفت آن را می‌فروخته است. آن‌ها باید هزینه ۱۰۰۰ جفت را پرداخت می‌کردند و ضرر حاصل از نفروختن بقیه شلوارها را متحمل می‌شدند. با استفاده از کراودفاندینگ همان شرکت دیگر می‌داند که باید چه مقدار شلوار جین تولید کند. درواقع به جای هدر دادن پول بر روی جنس یا دارایی‌هایی که فروش نمی‌رود، می‌توانید تنها جنس‌هایی که سفارش گرفته‌اید را بفروشید.

2. بازخورد آنی

در حین یک کمپین کراودفاندینگ فرصتی فراهم می‌شود تا بازخوردها و ایده‌های بقیه نیز مرور شود. در گذشته، بعضی از سوال‌ها و نگرانی‌ها در مراحل اولیه ایده به جواب نمی‌رسید اما امروزه شما می‌توانید نظرسنجی انجام دهید تا ببینید افراد چه چیز را درمورد ایده شما دوست دارند و یا دوست ندارند. و جالب است که، این بازخوردها می‌توانند به طور آنی بررسی شوند.این به شما کمک می‌کند تا اصلاحات لازم را سریع‌تر از گذشته اعمال کنید و این به این معنی است که می‌توانید در سریع‌ترین حالت محصول خود را به دست بازار برسانید.

با این حال، بهترین فایده این ویژگی کراودفاندینگ این است که برای شما یک شبکه متشکل از انسان‌ها فراهم می‌آید. یک لحظه به آن فکر کنید، شما قادر هستید که مشتری‌های همراه و وفاداری به دست آورید حتی قبل از این‌که کسب‌وکار شما شروع به فعالیت کند. این کار با همراه کردن آن‌ها و گوش کردن به پیشنهادهای آن‌ها ممکن است.

3. ابزاری مناسب برای بازاریابی

در کنار معرفی یک محصول یا خدمات، کراودفاندینگ شانسی برای فرستادن پیام کسب‌وکار شما و هدف آن به جامعه مخاطبی گسترده‌ای را برای شما فراهم می‌کند. با انتشار کمپین خود در شبکه‌های اجتماعی مختلف، شما وقتی را برای همراه کردن حامیان خود صرف می‌کنید که این حامیان به مشتریان وفادار شما تبدیل می‌شوند و اخبار کسب‌وکار شما را به اطرافیانشان انتقال می‌دهند.

اگر کمپین شما سروصدای زیادی به پا کند، رسانه‌های زیادی نیز به شما جذب می‌شوند زیرا رسانه‌ها عاشق داستان‌‌های موفق هستند. درواقع شما به ارتباطات رسانه‌ای رایگان دست پیدا کرده‌اید. مهم نیست که این رسانه، یک پایگاه خبری یا روزنامه محلی باشد و یا یک بلاگ معروف در صنعت شما. این پوشش خبری راه بسیار خوبی برای گسترش آگاهی درمورد کسب‌وکار شما و جذب حامیانی که در گذشته از کسب‌وکار شما آگاهی نداشته‌اند است.

منبع:

http://www.forbes.com/

http://www.statista.com

برداشت آزاد خودم از این موضوع.