·        می خواهید  یک استارت آپ موفق شوید؟

 ·        می خواهید ایده خود را عملی کنید و همین امروز کسب و کار خود را شروع کنید؟

·        می خواهید کار را شروع کنید ولی نمی دانید از کجا باید شروع کنید؟

·        می خواهید همچون استارت آپ های موفقی مثل دیجی کالا  ،فروشگاه 5040و.... شوید؟

·        می خواهید خودتان رییس خودتان باشید و از کار کردن زیر دست افراد با حقوق کم خلاص شوید؟

·       می خواهید همه چیز را تغییر دهید و برای خودتان کار کنید ؟ 

 

دوستان و کارآفرینان آینده به شما تبریک می گوییم ما در این جا قصد داریم شما را به سمت آینده خوب سوق دهیم.

به ما اطمینان کنید و از تجربه های  افرادی که این راه را یک بار طی نموده اند بپرسید.از دلایل موفقیت و شکستشان جویا شوید.به نظر آن ها این راه و این کار شما شدنی است ،یادتان باشد از کسانی که تخصص لازم را دارند سوال کنید  و از افرادی  که همیشه ایده هایتان برایشان مسخره بوده است سوالی نکنید  یادتان باشد  این افراد  می توانند انگیزه شما را کم کنند و روحیه شما را پایین بیاورند .یادتان باشد هر ایده جالب در ابتدا مسخره و کودکانه به نظر می رسید.برای موفقیتتان پیشنهاد میکنم داستان استارت آپ ها را در این وبلاگ دنبال کنید .

هنگامی که ایده جدیدی با نگاه به یک اتفاق به یک فیلم به یک مشکل و یا کمبود در یک بخش به ذهنتان می رسد، با خود می‌گویید این ایده من می تواند یک تغییر باشد یا می تواند یک تحول در یک زمینه باشد. در این هنگام شما به فکر اجرای ایده خود می افتید، پس باید مسیر اجرای ایده خود را مشخص کنید و اینکه برای اجرای آن به چه چیزهایی نیاز دارید، یک تیم خوب یا یک سرمایه گذار یا مشورت با یک شخص مجرب در این زمینه و یا همه موارد؟

حال ما در اینجا می‌خواهیم به شما در مورد اینکه چگونه ایده خود را عملی کنید و به کسانی که سرمایه کافی برای اجرای ایده خود را ندارند بگوییم که اگر به خاص بودن ایده خود اطمینان دارید، سرمایه تنها در بخشی از کار شما قرار خواهد گرفت و استارت استارتاپتان را خود شما و ایده شما باید بزند.پس با ما همراه شوید تا به شما درباره رابطه ایده و سرمایه بگوییم.

۱. انتخاب ایده:

به جرات می توان گفت انتخاب ایده  ،یکی از مهم ترین  بخش های کار است.  شما هر روز ایده هایی زیادی  به ذهنتان خطور می کند ،ایده هایی که فقط در ذهنتان است و شاید تا به حال تصمیم نگرفته اید عملی کنید . به شما توصیه می کنم برای انجام این کار اول دقترچه یادداشتان را بردارید و درآن  ایده هایتان را بنویسید  .روانشناسان  می گویند چیزی تا نوشته نشود  عملی هم نخواهد شد.بین همه ایده ها  شاید یک ایده بتواند آینده و زندگی تان را متحول کند .هر ایده ای  اگر دوست دارید اجرا کنید باید در مرحله اول خودتان را  راضی کند  به عبارت دیگر اول باید برای خود شما جذاب باشد تا بعد بتواند ایده تان  نظر دیگران را هم  جلب کند .

خیلی ها یا شاید خود شما به بهانه های مختلفی مثلا اینکه  ما برای عملی کردن اهدافمان به سرمایه لازم داریم دست روی دست می گذارند ولی هر آرزوی موفقی خودشان را دارند. ما در اینجا  به شما یاد خواهیم داد سرمایه فقط بخشی از کار است و همه کار نیست . المان های  دیگری هم هستند که نقش مهمی  ایفا می کنند.

 

۲. مدیریت و تشکیل تیم:

تیم خود را تشکیل دهید.تیمی که می تواند از چند متخصص  در چند زمینه مختلف باشد. تعداد اعضای تیم را خودتان تعیین می کنید.یادتان باشد  چیزی که خیلی مهم است انتخاب فرد متخصص در زمینه بازاریابی و تبلیغات است بازاریابی در هر  حرفه ای حرف اول را می زند   با بازاریابی و تبلیغات محصولات  شما برای دیگران شناخته خواهد شد پس در انتخاب این فرد دقت لازم را بکنید. تیم با مدیریت صحیح شما  برای اجرایی کردن ایده پیش خواهد رفت .مدیریت نقش مهمی را ایفا می کند مسئولیت های افراد را به آنها  می گوید  انجام دقیق کارو....

 

۳. اجرای ایده:

برای اجرای ایده خود دو راه پیش روی خود دارید؛اول کسب تخصص لازم برای ایجاد ایده و دوم پیدا کردن سرمایه گذار و استفاده از تخصص دیگران .برای اجرای ایده با استفاده از منابع مالی. همانگونه که تجربه ثابت کرده است،بسیاری از افرادی که موفق شده اند ایده خود را به کسب و کاری بزرگ تبدیل کنند، خود تخصص لازم را داشته و یا کسب کرده اند. پس با تمام این حرف ها راه اول بهترین راه است.با تخصص شما می توانید با فکر خود، آنچه را که در سر می پرورانید به مرحله اجرا در آورید.

 

۴. بازاریابی:

زمانی که ایده  شما با کمک دوستان و اعضای تیم  عملی شد و در نهایت به یک محصول تبدیل شده است. حالا وقت آن رسیده  محصول خود را به بازار معرفی کنید. همان طور که قبلا هم گفتم انتخاب  فرد متخصص در این کار لازم است. بازاریاب و مسئول تبلیغات نقش مهمی را ایفا می کند .او باید محصول شما را به دیگران بشناساند .پس بهتر است بازار هدف خود را مشخص کنید ، تعیین بازار هدف مهم است چون باید تعیین شود محصول شما  برای کدام گروه شغلی مفید خواهد بود.باید  مزایای محصول خود را  برای آن ها تعیین کنید. بگویید محصولتان چه  خوبی هایی نسبت به محصولات دیگران در این زمینه دارد. همه جزییات محصول را برایشان بازگو کنید.  از نظر اقتصادی آن را بررسی کنید و نظر سرمایه گذاران را به سوی محصول خود جلب کنید.اگر بتوانید در این مرحله موفق شوید  ،به درآمد  باورنکردنی خواهید رسید.خوشحال باشید  چون شما  با افکار و تخصص تان توانسته اید  مشکلی را حل کنید.تخصص تان برای شما درآمدی ایجاد کرده است. دیگران به شما احترام می گذارند و به چشم یک کارآفرین  نگاه می کنند.خوشحال باشید چون چرخه اقتصادی کشور  به دست شما جوانان رقم  خواهد خورد .در آینده نزدیک نقش کار آفرینان خیلی پررنگ  می شود.سعی کنید در هر حرفه ای که می خواهید کارتان را شروع کنید یا اولین باشد یا بهترین ،این  جمله را هیچ گاه از یاد نبرید.

 

  منبع:

 http://karya.ir

برداشت آزاد خودم از این موضوع.