امور در حالت «گذار» به آسان ترین شکل پیش می روند. اما منظور از «گذار» چیست؟ حس شادی در زمان حال، در حالیکه به آینده هم امیدوار هستید. اما حالت گذار را می توان به شیوه های متفاوت توصیف کرد از جمله وضعیت، امیدواری، نیروی حیات مثبت.

حالت «گذار» متشکل از دو بخش است.

بخش اول شاد بودن در زمان حال است. بدین معنا که در زمان حال باید شاد و خوشحال بود. یعنی باید از سفر لذت برد و به مقصد فکر نکرد. بخش و مولفه بعدی، تصور و دیدگاه است. یعنی باید رویایی زیبا و قوی در مورد هر آنچه که در آینده می خواهید داشته باشید.

بدین ترتیب همه ما در یکی از این ۴ حالت ذهنی زندگی می کنیم. اگر بدون خوشحالی در زمان حال و تصور خوب از آینده سپری می کنید، در حالت «پاندول منفی» قرار دارید. همه چیز بد است و در آینده هم بد به نظر خواهند آمد.

اگر در زمان حال خوشحال باشید اما هیچ تصوری نیز از آینده نداشته باشید فردی «قانع» هستید. اما از همه استعداد کامل تان استفاده نکرده اید.

حالتی که بسیار در دنیای امروزی کارآفرینان متداول است، حالتی است که در آن دیدگاه قوی و خوبی نسبت به آینده وجود دارد، اما در زمان حال هیچ شادی و خوشحالی ایی نیست. به این حالت «استرس و اضطراب» گفته می شود. اگر شما تصور خوبی از آینده داشته باشید اما الان خوشحال نباشید، در مسیر موفقیت قرار نخواهید داشت.

آخرین و ایده آل ترین حالت، حالت «گذار» است. شما هم در زمان حال خوشحال و شاد هستید و هم دیدگاه خوبی نسبت به آینده دارید. در این حالت گذار است که معجزه اتفاق می افتد.

پس بهتر است در حالت «گذار» زندگی کنیم؛ اهداف بزرگی برای خود مشخص کنیم، اما از سفر هم لذت ببریم. شادی همیشه با اهداف شما در ارتباط نیست. باید از ثانیه های لحظات زندگی لذت برد و شکرگزاری کرد.

منبع:

http://www.care2.com/greenliving/living-in-the-flow.html

برداشت آزاد خودم از این موضوع.