بزرگ ترین لحظه پیشرفت هر کارآفرینی فهم این موضوع است که برخی چیزها بیش از موارد دیگر برایش اهمیت دارند. یکی از ساده ترین راه ها، تمرکز بر اولویت های تان می باشد.

در ادامه به سه سوالی اشاره می شود که با پرسیدن هر روزه آنها از خودمان می توانیم بر دستیابی به اولویت هایمان تمرکز کرده و آنها را اولویت قرار دهیم. این سه سوال نقش بسیار مهمی در پیشرفت یک کمپانی خواهند داشت.

۱کدامیک از مشکلات مشتریان مان را حل می کنیم؟

بر آنچه که کمپانی تان انجام می دهد تمرکز نمایید. آیا شما می توانید مشکلی را که می خواهید حل کنید توضیح دهید؟ آیا به انداز کافی از مشکلات مشتریان تان آگاه هستید؟ آیا آنچه که شما انجام می دهید به حل مشکل آنها و افزودن ارزش و سودمندی به آنها و مشتریان شان کمک می کند؟

۲قرت و اهرم نفوذ کجاست؟

قدرت نفوذ و اهرم به معنای ساخت آنچه که به آن دست یافته اید و به سطح جدیدی رسانده اید می باشد.هر یک از اعضای تیم باید بپرسند که آیا آنچه که من انجام می دهم می تواند وسیله و اهرم نفوذی برای سایر اعضای تیم باشد؟

شیوه سودمند دیگر پاسخ به این سوالات، این است که از خود بپرسیم:

  • چه تعداد از مشتریان این مشکل را دارند؟

  • چه اشتراک هایی بین مشتریان فعلی یا شرکای فعلی وجود دارد؟

  • آیا این فعالیت ما را به سوی دستیابی به اهداف مان سوق می دهد یا برعکس عمل می کند؟

۳چگونه این اولویت را اندازه گیری می کنیم؟

زمانیکه در مورد نحوه اولویت گذاری روز، هفته و ماه تان می اندیشید و اهداف مشخص اولویت هایتان را تعیین می نمایید، در حقیقت تمرکز بر آنها خواهید کرد. داشتن اهداف مشخص باعث می شود شما در تصمیم بر گفتن خیر یا بله، آزادی داشته باشید. اندازه گیری هر نوع فعالیت تجاری به پیگیری اهدافتان کمک می کند.

پرسیدن این سه سوال در طول روز، هفته، ماه و فصل باعث می شود شما به وضوح و تشخیص درستی در مورد فرصت هایتان برسید.

منبع:

http://www.entrepreneur.com/article/251086

برداشت آزاد خودم از این موضوع.