1-شما باید جستجوگر باشید

مدیران  هر کسب و کاری  باید  مخاطبان خود ،مشتریان ایده آل و بازار و  بازاریابی بهتر را بشناسند شناخت نیاز مشتریان می تواند کمک کند تا شما تغییراتی در خدماتی که ارایه می دهید انجام دهید و کسب و کارتان روند رو به رشدی را طی کند.

2-شما باید مزایایی را بدانید.

باید بتوانید رابطه عاطفی و احساسی با مشتریان خودبرقرار کنید و کاملا آن ها را درک کنید که واقعا چه می خواهند. این کار باعث می شود تا اگر تغییری نیاز است در محصولات و خدمات خود دهید تا بتوانید با نیاز مشتری حرکت کنیدو این کار رمز موفقیت شما خواهد بود .

3-ابزار بازاریابی درست را انتخاب کنید.

تنها از ابزارهایی استفاده کنید که در بازاریابی خود نیاز دارید و از آن ها استفاده خواهید کرد.یادتان باشد شروع کوچکی داشته باشید قدم های بزرگ در ابتدا اصلا" عاقلانه نیست. قدم ها کوتاه ولی کاملا" حساب شده باشد ولی به انجام کارتان متعهد باشید و از کارتان لذت ببرید.

4-ایجاد یک طرح بازاریابی

طرح بازاریابی که مشخص می کنید نباید چندین صفحه و طولانی و پیچیده باشد.طرح تجاری باید کوتاه و مفید باشد همان طور که قبلا " گفتیم .شما در طرح تجاری همه جنبه های مختلف را در نظر می گیرید بازار هدف خود را مشخص می کنید یعنی مشخص می کنید این محصول شما برای کدام گروه شغلی کارساز است و گره از کار کدام گروه شغلی باز می کند. مشتری ایده آل خود را مشخص می کنید. بودجه لازم برای کار و ابزار لازم برای کارتان را مشخص می کنید و افزایش سرعت کاریتان که بسیار مهم است در طرح تجاری همه چیز را که به ذهنتان می رسد مشخص می کنید اینکه به نظر خودتان این محصولی که به مشتریان ادامه می دهید محصول متمایزی خواهد بود؟ آیا قیمت آن نسبت به محصولات مشابهمناسبتر است ؟به نظر خودتان مشتریان شما از آن راضی خواهند بود؟ مشتری منبع درآمد شماست جمله معروفی است که می گوید مشتری ارباب است.

5-ایجاد یک تقویم بازاریابی

یک تقویمی را همیشه برای برنامه ریزی بازاریابی خود اختصاص دهید از هزینه های که خرج می کنید .نظرات مشتریان برای تغییرات مثبت کارتانرا برای یک ماه ثبت  کنید.

6-موقعیتتان را در بازاریابی حفظ کنید

بازاریابی یک فرآیند مداوم است که هرگز متوقف نمی شود. آن تنها یک واقعه نیست.به مسیرتان ادامه دهید

سعی کنید روند روبه رشدی را اگر دارید تا پایان حفظ کنید.

7-ردیابی و اندازه گیری


شروع کار،میزان عملی کردن خواسته تان را پی گیری کنید.جایی که عمل شما باعث شکست کار شد را بررسی کنید تا علت آن را بفهمید . عملی که باعث روند روبه رشد کسب و کارتان شد را در نظر بگیرید تابتوانید عوامل موفقیت را حفظ کنید.

8-هرگز آموزش و یادگیری را قطع نکنید.

زمانی که شما یادگیری خود را متوقف کنید به مرگ کسب و کار مبتلا خواهید شد .یادتان باشد هر روز بر مهارت ها و دانش خود بفزایید .گاهی روشی نوین و به روز می تواند تفاوت در کسب و کارتان با رقبا ایجاد کند و  باعث موفقیت شما شود.


منبع:

http://www.bourncreative.com/how-to-succeed-at-marketing

برداشت آزاد خودم از این موضوع