شبکه سازی برای یک کارافرین یک فعالیت کلیدی است که نه تنها سرگرم کننده است ،بلکه برای رشد شخصی و توسعه کسب و کار او حیاتی است.

ساختن یک کسب و کار موفق ، زمان و انرژی بسیاری می برد پس چه خوب است که شما شبکه ای از دوستان در اختیار داشته باشید تا از آن ها انرژی بگیرید و به کارتان ادامه دهید

۱.اشتراک گذاری دانش

شبکه سازی برای به اشتراک گذاری ایده ها و دانش شما بسیار کارا است. شبکه سازی دانش شما را گسترش میدهد و به شما اجازه میدهد تا مسائل را چه بخواهید که از بازخوردها با خبر شوید و یا این که درباره عقیدتان به گفتگو بنشینید از زاویه ای دیگر ببینید.


بسیار احتمال دارد که زمانی که در گروهی عضو هستید افرادی پیدا شوند که همان جایگاهی که الان شما دارید را تجربه کرده باشند.این برای شما فرصتی را فراهم میکند تا بیاموزید و از اشتباهات فاحشی که آن ها مرتکب شده اند پرهیز کنید

۲.فرصت ها

این بدیهی است که شبکه ها منجر به ایجاد فرصت های بسیاری میشوند.اما مشکل اینجاست که شما نمیدانید که این فرصت ها چه موقع  به وقوع می پیوندند.چه این فرصت ها شامل مراجعه مشتری، پیشنهاد مشارکت و یا درخواستی برای سرویس یا محصول شما باشد،اما مهم این است که زمانی که این فرصت ها رخ میدهند،برای استفاده از آن ها آماده باشید.

۳.ارتباطات

به یاد داشته باشید که شما تنها با افراد داخل گروه آشنا نمی شوید بلکه با شبکه های آن ها نیز می توانید ارتباط برقرار کنید.اگر کسی از آشنایان آن ها نیازی داشته باشد که به کسب و کار شما مرتبط باشد،اگر شما بتوانید تاثیر مناسبی بر او در برخوردتان  بگذارید،به احتمال زیاد او به شما مراجعه میکند.

همینطور به یاد داشته باشید که این یک خیابان یک طرفه نیست.اگر کسی در شبکه شما با کسب و کاری که در یک رویداد قبلا با آن اشنا شده اید مرتبط باشد،بدون هیچ شکی اطلاعات خود را در اختیار او بگذارید.این عمل باعث میشود که رابطه شما مستحکم تر شود.

۴.افزایش اعتماد به نفس

با شبکه سازی مداوم و مجبور کردن خود برای صحبت با افرادی که نمیشناسید،اعتماد به نفستان افزایش می یابد.این خصیصه بسیار مهمی برای صاحب یک کسب و کار است،به این دلیل که رشد کسب و کار شما به صحبت با افراد و برقراری ارتباطات بستگی دارد.

۵.نمایش بیشتر

نمایان شدن و مورد توجه قرار گرفتن یکی از بزرگترین فواید شبکه سازی است.با شرکت در رویداد های اجتماعی و تجارتی،افراد به آرامی از شما شناخت پیدا میکنند.این به شما کمک میکند تا  به عنوان فردی دانا،قابل اطمینان و حمایت کننده که اطلاعات خود را در اختیار کسانی که نیاز دارند میگذارد، برای خود سابقه ای خوب ایجاد کنید.و این باعث میشود که  مرجوعی های بیشتری داشته باشید و زمانی که آن ها به مشکلی برمیخورند که به آن چه شما پیشنهاد می دهید نزدیک است، شما اولین کسی باشید که به ذهن او خطور میکند.

منبع:

http://www.smallbusinessbc.ca/starting-a-business/five-benefits-networking

برداشت آزاد خودم از این موضوع.