سلامتی و کمک کردن به دیگران همیشه یک حس جالبی را برای کارآفرین اماراتی ، Asma Hilal Lootah ، داشته است . زنی 39 ساله و فارغ التحصیل از دانشگاه واشینگتون ، کارمند سابق شرکت ارتباطات در امارات که زمانی این حس و علاقه باعث شد که یک مرکز سلامتی را در شهرک سلامتی در سال 2008 بنیانگذاری کند ، اما این مرکز در سال 2014 بسته شد . بعد از این اتفاق او سرمایه گذاری جدیدی را راه انداخت ، صدها مرکز سلامتی در هتل های زنجیره ای جمیرا .

این مراکز در حال حاضر ارائه دهنده سرویس های بهداشت فردی ، آموزش های اصولی ، فیزیوتراپی و متخصصین هومیوپاتی می باشد . بر اساس گفته های Lootah این مراکز باید فاکتورهای اساسی ای را در دستور کار خود داشته باشند ، چیزهایی که اون با حرارت خاصی عاشقشونه :  " من کاملا طرفدار یک زندگی سالم هستم . در طول زندگی ام ، آدمهای ناسالم بسیاری را دیده ام و همیشه می خواستم تا به آنها کمک کنم ، کاری که الان قادر به انجام آن هستم . داشتن توانایی کمک به دیگران برای یک زندگی سالم ، برای من حکم یک پاداش را دارد و همیشه علاقه به کارهایی دارم که همراه با اجر و پاداش باشد . این هم مردم را شاد می کند و هم من را . "      
Lootah معتقده که تجارت ها و مشاغل بومی یک منطقه در حال رشد و نمو است و به کارآفرینان توصیه می کند برای سرمایه گذاری در منطقه خود نیرو ، علاقه و عشق کافی داشته باشند . 

 

 برخی رویدادهای جالب در صنعتی که شما راه انداختید چه می باشد ؟

خوب این صنعت سلامتی در امارات دارای رشد و ترقی خوبی بوده است . مراکز بیشتری هم در حال بازگشایی هستند و من روزانه مردم بیشتر و بیشتری را می بینم که به این مراکز برای تمرینات یوگا و تمرکز می روند و همه اینها به خاطر سبک زندگی سراسر اضطراب ما می باشد و مردم می خواهند که یاد بگیرند که چگونه ذهن و بدن خود را آرام نگه دارند . من از اینکه این رشد و نمو را در جامعه اماراتی می بینم خوشحالم ، اینکه آنها بیشترورزش می کنند و سالم تر زندگی می کنند . و همچنین به زنان منطقه افتخار می کنم که می خواهند سالم و قوی باشند وبه دنبال آموزش های مخصوص برای داشتن یک زندگی سالم هستند .

بزرگترین درسی که از تلاش خود گرفتید چه بوده است ؟

بزرگترین درس ، داشتن صبر اینکه هرچیزی به زمان نیاز دارد ، بوده است . از آنجایی که من خیلی آدم منظمی هستم ،  برخورد با افراد  نا منظم ، بزرگترین چالشم بوده است که واقعا من را خسته و عصبی می کند . رئیس خود بودن، به این معنا است که خود شما باید به هرچیز کوچک و بزرگی اهمیت بدهید از جمله ، برخورد با پیمانکاران و فروشندگان و غیره. در واقع هرکسی لیست کارهای مربوط به خود را دارد . ما استرس زیادی برای انجام کارها داریم اما تنها به یک نکته باید توجه کرد و آن این است که ، سرانجام این کار تمام می شود. من یاد گرفته ام که آرام باشم و اینکه هرچیزی روزی به پایان می رسد . بعضی وقت ها همه چیز کند پیش می رود ولی باید آن را بپذیریم ، با آن کنار بیاییم و از اضطراب بپرهیزیم. من واقعا یاد گرفته ام که صبور باشم و به جای استرس داشتن از کارم لذت ببرم .

چه ابزار و برنامه هایی را اغلب استفاده می کنید؟

Sunrise App یک برنامه فوق العاده برای برنامه ریزی روزانه می باشد ، به گونه ای که شما یک منشی شخصی برای خود دارید . واقعا به شما کمک می کند تا زمانتان را مدیریت کنید و اگر مثل من هستید، هم مشغول به کار و هم درگیری های شخصی خود را دارید ، می تواند یک نرم افزار بسیار سودمند باشد . Wunderlist نیز دیگر نرم افزار مخصوص برنامه ریزی می باشد که به شما کمک می کند که لیست کارهای شخصی و تجاری خود را با همکاران و دوستانتان به اشتراک بگذارید . مثلا وقتی در حال کار کردن بر روی یک پروژه هستید می توانید لیست کارهای مورد نظر را از طریق این برنامه با تیم به اشتراک بگذارید و این به نظم و کارایی پروژه بسیار کمک می کند .


منبع : www.entrepreneur.com