اطلاعاتی از سال‌ های اولیه‌ زندگی ملکه‌ لوازم آرایشی و بهداشتی آمریکا یعنی استی لادر وجود ندارد. اولین اطلاعات موجود در باره او، اقدام وی برای فروش کرم‌ های خنک‌ کننده‌ معروف به شش – در – یک، در سال 1924 است و در سال 1944 ازدواج کرد، دفتری در نیویورک خرید و فعالیت خود در عرصه‌ تولید لوازم آرایشی و بهداشتی را آغاز کرد. او در سال 1947، شرکت استی لادر را تأسیس کرد. او که علاقه‌ ای به ارجاع شرکتش به بورس نداشت، آن را به یک کسب و کار خانوادگی تبدیل کرد و به کمک استعداد ذاتی خود، موفقیت زیادی در بازاریابی و عرضه‌ محصولاتش به دست آورد. در سال 1968، فروش شرکت او از مرز 40 میلیون دلار گذشت و سود فروش محصولات او نیز به رقم 4 میلیون دلار رسید. لادر در سال 1972 کنترل شرکت خود را به عهده‌ پسرش گذارد. تا سال 1999، درآمد حاصل از فروش صدها نوع محصولات لادر به 3 میلیارد دلار رسید. 1908. تولد
1924. تأسیس شرکت آزمایشگاه ‌های نیو وی توسط دایی استی
1944. تأسیس دفتر کار توسط خود استی
1947. تأسیس شرکت استی لادر
1948. ایجاد نخستین دفتر خرده فروشی در خیابان پنجم نیویورک
1960. افتتاح نخستین دفتر بین‌ المللی در لندن
1968. دستیابی به درآمدی 40 میلیون دلاری
1972. انتصاب لئونارد پسر استی به ریاست شرکت و انتصاب استی به سمت رییس هیات مدیره
دهه‌ 1980. کناره‌ گیری تدریجی استی از اداره‌ شرکت
1995. عرضه‌ سهام شرکت در بورس








پیشینه و ظهور
استی لادر در سال 1908 و در شهر نیویورک چشم به جهان گشود. او کوچک ‌ترین عضو خانواده‌ ای بود که 9 فرزند داشتند. پدر او یک فروشگاه ابزار و یراق داشت و استی در نزدیکی فروشگاه پدرش به مدرسه می‌ رفت.
لادر جوان از طریق دایی خود یعنی دکتر شوتز که یک شیمیدان بود، به کسب و کار تولید لوازم آرایشی و بهداشتی مشغول شد. شرکت او یعنی آزمایشگاه‌ های نیو وی در سال 1924 تأسیس شد. او در میان معجون‌ ها و لوسیون‌ های متعددی که تولید می‌ کرد، توجه خاصی نیز به تولید محصولات زیبایی داشت. استی به دایی خود در فروش محصولاتش به ویژه محصول معروف آنها با نام کرم خنک ‌کننده‌ یک در شش کمک می ‌کرد.
در سال 1930 او ازدواج کرد اما زندگی آنها تنها چند سال دوام داشت و او در سال 1939 از همسرش جدا شد. نکته‌ جالب اینجا است که این دو مجدداً و در سال 1942 با هم ازدواج کردند و این بار استی تمام انرژی خود را صرف فروش محصولات آرایشی و بهداشتی کرد. وی همچنان به فروش محصولات کارخانه‌ دایی خود ادامه داد و سرانجام در سال 1944 دفتر خود را در نیویورک افتتاح کرد.
استی، خیلی زود جایزه‌ فروش فروشگاه‌های زنجیره ‌ای بانویت تلر را برد. وی پس از کسب این جایزه، اهداف بزرگ‌ تری را برای زندگی خود ترسیم کرد و با تلاش زیاد توانست حق انحصاری توزیع چندین فروشگاه را به دست آورد.
در اواخر دهه‌ 1940، اگرچه استی به فروشی 60000 دلاری دست یافته بود اما بدون آنکه پولش را صرف تبلیغات کند، همچنان به فروش مستقیم محصولاتش به مشتریان ادامه می ‌داد. او از طریق پست، محصولات مورد نظر و البته نمونه‌ ها و هدایایی را برای مشتریان خود ارسال می ‌کرد.

لحظات مهم
پیشرفت و موفقیت استی، مدیون تولید نخستین محصول خوش عطرش به نام ژاله‌ جوانی است که یک روغن مخصوص استحمام بود. رقبای او نیز شرکت‌ هایی بودند که توجه خاصی به مراقبت از پوست بدن داشتند و محصولات خود را با رایحه ‌ای خوش عرضه می ‌کردند.
داستان‌ های مربوط به این که او چگونه اولین محصول را تولید کرد، متفاوت است. به نظر می ‌رسد یکی از دوستان قدیمی او یعنی ای. ال. فان آمریگان که رییس شرکت آمریگان – هائبلر بود (که بعدها به شرکت بین ‌المللی تولید محصولات معطر تغییر نام داد) او را در این راه کمک کرد و در واقع استی را وارد این کسب و کار کرد. یکی دیگر از افرادی که به وی کمک کرد، ارنست شیفتان کارمند IFF و یکی از برترین تولیدکنندگان عطر در آمریکا بوده است. اینکه آیا آمریگان این محصول را در اختیار استی قرار داده یا خیر، نامشخص است. اما آنچه مسلم است، این است که این محصول که در غرفه‌ روغن‌ های مخصوص استحمام فروشگاه بانویت عرضه شد، موفقیتی مستمر را تجربه کرد. مشتریان با پرداخت تنها 50/8 دلار، محصولی را دریافت می ‌کردند که بوی عطر آن تمام روز بر روی بدن آنان باقی می‌ ماند.
استی لادر ،ضمن استفاده از تقاضای موجود برای فروش دیگر عطرها و محصولات آرایشی و بهداشتی، خیلی زود به سومین شرکت بزرگ تولیدکننده‌ محصولات آرایشی و بهداشتی در ایالات متحده تبدیل شد.
قدرت بازاریابی استی یکی دیگر از عوامل موفقیت او بود. او توانست محصولات خود در زمینه‌ بهداشت و مراقبت از پوست را خیلی سریع از ایالات متحده به بازارهای اروپایی صادر کند. در فرانسه، بر موادی که به نوعی «مغذی» پوست هستند تاکید می شد ، لذا این امر باعث شد طیف گسترده‌ ای از محصولات استی که دارای چنین خاصیتی بودند، به بازار این کشور سرازیر شوند. استی در حالی به تلاش‌ های خود ادامه می ‌داد که سازمان نظارت بر مواد دارویی و غذایی ایالات متحده هر روز قوانین سختگیرانه ‌ای را در قبال محصولات آرایشی و بهداشتی وضع می ‌کرد.
استی دفتر جدید خود را در طبقه‌ دوم ساختمانی واقع در خیابان شماره‌ 666 نیویورک تأسیس کرد زیرا او به شدت از ارتفاع هراس داشت. حضور در این خیابان باعث می ‌شد که او تمامی تحرکات رقبایش را زیر نظر داشته باشد. چارلز روسون رییس و بانی شرکت رولون در طبقه‌ فوقانی همین ساختمان حضور داشت. هلنا رابینستین نیز در همین خیابان فعالیت می‌ کرد. همچنان که استی در تجارت پیش می ‌رفت، موقعیت اجتماعیش نیز بهتر می‌ شد. او در خانه‌ بزرگش در فلوریدا، همواره با ثروتمندان و افراد دارای سمت ‌های بالای اجتماعی دیدار و گفتگو می کرد . البته تلاش‌ های او برای برقراری ارتباط با این افراد گاهاً دردسرهایی نیز برای وی ایجاد می‌ کرد. مثلاً او یک مرتبه برای صرف شام به منزل دوروثی مان همسر سرمایه ‌دار بزرگ یعنی چارلز مان دعوت شد. استی جعبه ‌ای کوچک از محصولات آرایشی خود را به میزبانش هدیه کرد. اما این حرکت نوعی اهانت تلقی شد زیرا خانم مان آنقدر ثروت داشت که لوازم آرایشی و بهداشتی مورد نیاز خود را شخصاً به کارخانه ‌های تولیدکننده سفارش می ‌داد.
تا دهه‌ 1970، استی با قدرت تمام از عهده‌ رقابت در کسب و کارش برآمد و آن را به پیش برد. او حالا بی رقیب مانده زیرا در یکی از سال‌های دهه‌ 1960، دو رقیب اصلی او یعنی هلنا رابینستین و الیزابت آردن درگذشتند. او در سال 1972، ریاست شرکتش را به پسرش یعنی لئونارد واگذار کرد و خودش سمت ریاست هیأت مدیره را بر عهده گرفت.
لئونارد می ‌گوید کسب و کاری که مادرش به راه انداخت، امروزه 40 درصد فروش محصولات آرایشی و بهداشتی فروشگاه‌ های بزرگ و زنجیره‌ای ایالات متحده را تشکیل می‌ دهد. امروزه محصولات این شرکت با سالانه 3 میلیارد دلار درآمد، در بیش از 118 کشور جهان به فروش می‌ رسد .
شرکت استی لادر نمونه ‌‌ای است برای نشان دادن این که چگونه یک زن خستگی‌ ناپذیر می ‌تواند کسب و کاری بین ‌المللی ایجاد کند. می ‌توان استی لادر را به تنهایی مسئول بسیاری از نوآوری ‌هایی دانست که در صنعت تولید محصولات آرایشی و بهداشتی به وقوع پیوستند. یکی از مهم ‌ترین اقدامات او این بود که محصولات خود را به عنوان هدیه و به صورت رایگان برای مشتریانش ارسال می ‌کرد.
قدرت رهبری او، در اداره‌ کسب و کارش و سپس واگذاری آن به خانواده‌ اش به خوبی مشهود است. استی لادر این شرکت را همیشه به عنوان یک شرکت خصوصی حفظ کرد تا این که در سال 1995 سهام آن وارد بازار بورس شد. هنوز هم خانواده‌ لادر بخش مهمی از سهام این شرکت را در اختیار دارند. اگرچه لادر در اواخر دهه‌ 1980 خود را از صندلی ریاست کنار کشید اما پسران، عروسان و نوه‌ های او همگی در این کسب و کار باقی مانده و به فعالیت‌ های خود ادامه می‌ دهند.