سلامتی


اهمیت ایده :

·        درمان رایگان برای همه

·        افزایش سطح سلامت در کشور

·        افزایش دانش پزشکی مردم

·        افزایش بهداشت روانی

·        اگاهی از الگوهای سلامت و عادات مناسب

·        تغذیه مناسب

·        جلوگیری از چاقی و اطلاع رسانی راه های اصولی کاهش وزن به طور اختصاصی برای هر فرد

·        جلوگیری از بیماری های خاص

·        دسترسی برای همه مردم در هر زمان و در هر مکان

 

 

تغذیه و بیماری :

بسیاری از بیماری ها ریشه در تغذیه دارد . نوع خوراک ما با عث بیماری می شود .

وجود اسیدلاکتیک در ماست و چای : آرتروز ، ام اس ، و ...

 

شرح ایده :

به هر فرد ، یک پرونده ی درمانی آنلاین اختصاص داده می شود . در ابتدا ، تمام پرونده های پزشکی فرد ، در قسمت سوابق پزشکی ثبت می شود . سپس اطلاعاتی از قبیل سن ، وزن ، قد ، چربی و کلسترول و اوره ، قند خون ، فشار خون ، آزمایش خون ، آزمایش ادرار و ... در پرونده ی فرد ثبت می شود . این اطلاعات هر 6 ماه یکبار به روز می شود . با توجه به اینکه این آزمایشات به طور سرپایی و ارزان و گاهی رایگان ارائه می شود ، آپدیت آن ساده است . (ثبت علائم حیاتی و چکاپ و معاینه ی عمومی هر 6 ماه یکبار) تست سرطان ، تست ایدز ، کم خونی و ....

سیستم به صورت هوشمند ، با دریافت پارامترهای مختلف ، محاسباتی انجام می دهد و توصیه هایی به کاربر می کند . مثلا وزن مطلوب ، نحوه ی تغذیه مناسب مخصوص آن فرد ، هشدار در مورد فشار خون و چربی و ... ، توصیه هایی برای افزایش سلامتی ، کاهش فشار عصبی و استرس ، زندگی سالم تر ، شاداب تر و بهتر ، به کاربر ارائه می شود .

امروزه با استفاده از دستگاه تست قند خون ، فشار سنج ، تست خون سرپایی ، و بسیاری از امکانات دیگر ، این کار زمان و هزینه ی خیلی کمی می برد .

مهمترین قسمت این سیستم ، یک نرم افزار هوشمند معاینه است که مبتنی بر شبکه های عصبی کار می کند . وقتی  فرد بیمار می شود ، به این سیستم مراجعه کرده و علائم بیماری خود را به سیستم وارد می کند . شبکه ی عصبی با توجه به علائم بیماری ، نوع بیماری و شدت آن را حدس می زند و توصیه های لازم مبنی بر مراجعه به پزشک مرتبط ، خودداری از انجام باورهای نادرست و .... را به بیمار توصیه می کند . گاهی اوقات بیمار ، برخی علائم را جدی نمی گیرد و پشت گوش می اندازد که ممکن در آینده خسارات جبران ناپذیر به سلامت فرد وارد کند . هدف سیستم معاینه ی هوشمند این است که علائم خطرناک را از علائم غیر ضروری تشخیص داده و به فرد هشدار دهد .