مت مولنوگ

بهترین کارآفرینان جوان در بخش فناوری


وقتی که در وبلاگ شخصی اش درباره موضوعات مختلف می نوشت، متوجه شد که راه انداختن یک وبلاگ کاری دشوار است. بنابراین در 2003 شرکت Automattic را راه انداخت؛ یعنی شرکت پشتیبان وردپرس. امروزه این سیستم مدیریت محتوی، وردپرس، روزانه به 40000 وبلاگ جدید قدرت می دهد. به عبارت دیگر 12 درصد تمام وب بر وردپرس استوار است.

Adam D’Angelo و Charlie Cheever

بهترین کارآفرینان جوان در بخش فناوری

این کارآفرینان در سرویس شبکه اجتماعی فیس بوک با یکدیگر کار می کردند. آنها سرویسی برای پرسش و پاسخ به نام Quora را آغاز کردند. این سرویس بر فراهم آوری اطلاعات جدید برای کاربران متمرکز است؛ از اخترفیزیک گرفته تا سرمایه گذاری و موضوعات دیگر مانند تفاوت بین تلویزیون های ال ای دی و ال سی دی.

Dan Carroll

بهترین کارآفرینان جوان در بخش فناوری

Dan Carroll در 2007 شرکت Wealthfront را برای سرمایه گذاران راه می اندازد. او می گوید: «هیچ کس به دنبال سرمایه گذاری های کوچک نیست.» در واقع Carroll در شرکتش به سرمایه گذاران با استعداد امکان مدیریت دارایی را فراهم می کند که زمانی تنها برای اشخاص ثروتمند در دسترس بود. او می گوید: «این صنعت شاهد هیچ نوآوری طی 25 سال نبوده است… Wealthfront می خواهد تغییرش دهد.»

Rich Aberman و Bill Clerico

بهترین کارآفرینان جوان در بخش فناوری

Rich Aberman یک دانشجوی حقوق مغموم و Bill Clerico نیز سرمایه گذاری ناراضی بود. در مدت تحصیل و پس از آن، برای حوادث پول جمع می کردند. اما این روند دشوار بود و آنها معتقد بودند که این روش می تواند بهبود داده شود. اینجا بود که WePay کارش را آغاز کرد؛ راهی برای جمع آوری پول از افراد.

Daniel Gross و Robby Walker

بهترین کارآفرینان جوان در بخش فناوری

Greplin نیمه دیگر جست و جو را برای کاربران مهیا می کند. نرم افزار این شرکت اجازه جست و جو در برنامه های شخصی مانند پیغام های جیمیل، پست های فیس بوک، فایل های دراپ باکس، لینکداین، توییتر، و بسیاری برنامه های دیگر را فراهم می کند. Gross می گوید: «ما تیمی بسیار کوچک و میلیاردها سند در موتور جست و جوی مان داریم.»

John Laramie

بهترین کارآفرینان جوان در بخش فناوری

John Laramie ایده ای به ذهنش خطور کرد که با استفاده از اینترنت تبلیغات بیلبوردها را خرید و فروش کند. از این رو، در 2010، وب سایت ADstruc را راه انداخت که تاکنون 7 ایالت را تحت پوشش خود قرار داده است.

Dave Morin

بهترین کارآفرینان جوان در بخش فناوری

Dave Morin که پیش تر برای فیس بوک کار می کرد، سال گذشته شبکه اجتماعی خودش، Path، را آغاز کرد. برخلاف فیس بوک که به کاربران اجازه انتشار گسترده تصاویر و پست ها را می دهد، Path اطلاعات را به گروه کوچکی از دوستان آنلاین محدود می کند. این شبکه اجتماعی برای آیفون قابل دسترس است و قرار است به زودی نسخه اندروید آن نیز منتشر شود.

Kevin Systrom و Mike Krieger

بهترین کارآفرینان جوان در بخش فناوری

عکس های آیفون همواره خوب به نظر نمی رسد. Kevin Systrom، کارمند پیشین گوگل، و Mike Krieger، که پیش تر کار در مایکروسافت را تجربه کرده بود، Instagram را ایجاد کرده و برنامه ای ساختند تا با آن کاربران بتوانند به عکس های خود افکت های گوناگون افزوده و در شبکه های اجتماعی مختلف به اشتراک گذارند.

Daniel Ha

بهترین کارآفرینان جوان در بخش فناوری

داشتن یک وب سایت به همراه بخش کامنت ها می تواند زجرآور باشد چرا که راه را برای اسپمرها و دیگر مزاحمان می گشاید. Daneil Ha در 2007 در حالیکه مشغول تحصیل «علوم کامپیوتر» در «دانشگاه کالیفرنیا، دیویس» بود، وب سایت Disqus را برای مقابله با این اتفاق راه می اندازد. اکنون Disqus سرویسی شناخته شده است؛ از سی ان ان و وب سایت مجله تایم گرفته تا وب سایت مربوط به کمپین انتخاباتی مجدد اوباما از این سرویس استفاده می کنند.