با توجه به ضایعات فراوان مواد غذایی در بخشهای مختلف جامعه، مثل میدانهای تره بار، بازارچه های سبزی، رستورانها و تالارها، کارخانه های تبدیل مواد غذایی، کشتارگاهها و بسیاری مراکز دیگر و با توجه به کمبود خوراک دام که از خارج باید تامین شود و اثرات آن را در گرانی های اخیر گوشت مرغ هم دیدیم ؛ چنانچه کارخانه ای بتواند ...

ضایعات مختلف غذایی را به صورت اصولی و بهداشتی به خوراک دام (عمدتا خوراک مرغ) تبدیل کند هم سود خوبی را نصیب خود می کند و هم کمک بزرگی به اقتصاد کشور و کاهش واردات خواهد بود. البته مساله چگونگی جمع آوری ضایعات از مراکز مختلف و همچنین تبدیل بهداشتی آن به خوراک دام مهم است و باید بررسیهای بیشتری در مورد آن انجام شود.
در سطح کوچک نیز در فضاهای مناسبی مثل حاشیه شهرها می توان با احداث مرکز پرورش مرغ بومی، هم از ضایعات غذایی به صورت مستقیم با کمترین هزینه استفاده نمود و هم محصول تولیدی را که شامل تخم مرغ و گوشت بومی می باشد و بدون مواد شیمیایی و هورمونها تهیه شده است با قیمت بالاتری به مشتریان علاقمند آن فروخت.
توزیع محصولات بومی و ارگانیک در فروشگاهها همراه با اطلاع رسانی و تبلیغ محصولات بومی درآمد خوبی را خواهد داشت که با هزینه کم به دست می آید و فقط محل مناسب و کمی پشتکار نیاز دارد.


برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید لینک زیر را مطالعه نمایید :

http://forum.unc-co.ir/showthread.php?tid=4256