سایت peopleperhour یکی از سایت هایی است که مشتری های ما در نقش فریلنسر از آن درآمد کسب می کنند و آن را از طریق ما نقد می کنند. ولی همیشه گرفتن اولین پروژه در این مدل سایت ها برای فریلنسرها کمی مشکل است و به پشتکار بیشتری نیاز دارد. Joanna یکی از فریلنسرهایی است که تاکنون از این سایت پروژه های زیادی برای انجام گرفته و مدتی هم از فریلنسرهای آماده به کار در این سایت برای انجام پروژه های خود استفاده کرده است.

تجربیات و رازهای موفقیت Joanna در گرفتن پروژه بعنوان فریلنسر

  • تکمیل پروفایل با عکس واقعی و لیست نمونه کارها
  • ارسال سریع طرح پیشنهادی (proposal) به کارفرما به محض ارسال کار در سایت
  • شخصی سازی طرح پیشنهادی با ارزش های مناسب پروژه
  • قیمت دهی مناسب
  • تولید نمونه کار
  • مهم ترین نکته: تسلیم نشوید

 

تکمیل پروفایل با عکس واقعی و لیست نمونه کارها

برای پروفایل تان عکس واقعی از خودتان بگذارید و همیشه این نکته را در نظر داشته باشید که انسان ها، انسان را استخدام می کنند. از گذاشتن عکس گل و بوته و منظره به شدت خودداری کنید.

لیست  تجربیات و نمونه کارهای خود را به همراه مدارک تحصیلی در  پروفایلتان بگذارید. آرمان ها ی خود را نیز به آن اضافه کنید تا جزئیات روش کار شما بیشتر مشخص شود. دقت کنید که اگر مثلا می خواهید بعنوان نویسنده کار کنید غلط املایی نداشته باشید.

 

ارسال سریع طرح پیشنهادی (proposal) به کارفرما به محض ارسال پروژه در سایت

در ۲۴ ساعت شبانه روز در این سایت کارفرماها ، پروژه جدید ارسال می کنند. هر روز به سایت سر بزنید و برای ارسال طرح پیشنهادی برای پروژه های مربوطه تعلل نکنید. چرا که هر چه سریعتر طرح پیشنهادی خود را ارسال کنید بیشتر مورد توجه کارفرما قرار می گیرد.

Joanna وقتی به عنوان کارفرما در این سایت پروژه ارسال می کرد، در کمتر از ۲ ساعت، ۱۰ الی ۱۵ درخواست انجام پروژه از فریلنسرهای مختلف برای او ارسال می شد که این تعداد در طول روز به ۳۰ الی ۴۰ یا شایدم بیشتر میرسید. تجربه به او ثابت کرد که کارفرماها به صورت ناخودآگاه توجه کمتر و کمتری به درخواست ها و طرح های بیش از ۱۲ فریلنسر می کنند.

 

خاص کردن طرح پیشنهادی با ارزش های مناسب پروژه

در نوشتن طرح پیشنهادی برای کارفرما،‌ سعی کنید که تجربه های خود را با توجه به نیازهای پروژه ارائه دهید و از نوشتن نکاتی که هیچ نفعی برای پروژه ندارد اجتناب کنید. اینکه مثلا شما در فلان شرکت مهندسی ، طراح سایت بودید تا زمانی که برای کارفرما مشخص نکنید که این تجربه شما چه تاثیر مثبتی روی انجام پروژه دارد ارزشی ندارد.

 

قیمت دهی مناسب

قیمت مناسب به معنای قیمت کم و ارزان نیست. کارفرماها می دانند که نمی توانند انتظار کار خوب از یک فریلنسر با قیمت پایین داشته باشند. هر کارفرما می داند که قیمت انجام پروژه چقدر می باشد و درخواست هایی که در راستای این قیمت نباشد را رد می کنند. اگر از این قیمت ها اطلاعی ندارید در فروم سایت از بقیه کمک بگیرید و یا اینکه ببینید بقیه فریلنسرها برای کار مشابه ساعتی چند کار می کنند. همچنین موقع پر کردن طرح پیشنهادی سعی کنید پروژه را به بخش های کوچک تر تقسیم کنید و قیمت هر بخش را مشخص کنید. با این کار به کارفرما نشان می دهید که نه تنها پروژه را درک کردید، بلکه به خوبی در مورد مراحل انجام پروژه فکر کرده اید و زمان گذاشته اید.

 

تولید نمونه کار

طرح های پیشنهادی (proposal) که دارای نمونه کار در وب و یا به صورت پیوست باشد برای کارفرماها جذابیت بیشتری دارد. اگر نویسنده هستید برای خود یک وبلاگ شخصی تهیه کنید و یا اگر طراح وب هستید، یک صفحه وب برای خود بسازید. با نشان دادن این کارهای قابل نمایش شانس استخدام شما بیشتر می شود.

 

مهم ترین نکته: تسلیم نشوید

گرفتن اولین پروژه در این قبیل سایت ها کار ساده ای نیست و در بیشتر موارد درخواست های شما برای گرفتن پروژه رد می شود. ولی نباید تسلیم شوید و باید پشتکار داشته باشید.

Joanna نیز همین مشکلات را تجربه کرد و در آخر کار کسل کننده وارد کردن اطلاعات را پذیرفت تا بتواند اولین بازخورد (feedback)مثبت را در پروفایل خود بدست آورد. بعد از این بازخورد، گرفتن پروژه دوم و سوم بسیار ساده تر شد

گرفتن پروژه اول خیلی وابسته به صلاحیت و سالهایی که صرف بدست آوردن مهارت خود کردید ندارد و باید سخت بکوشید و در گرفتن پروژه اصرار بورزید و همچنین بتوانید خارج از چهارچوب فکر کنید.

Joanna مادر دو بچه جوان و ۳۳ ساله می باشد و موفق شده بعنوان وبلاگ نویس، رونویس و محقق در PeoplePerHour بعنوان فریلنسر کار کند.


https://payment24.ir/blog/peopleperhour-freelancer-perojects/