راه اندازی در محیط های چالش برانگیز به وضوح دشوار است، اما فرصت اغلب بیش از حد زیاد است. ماه گذشته، من به کادونا، نیجریه برای کارگاه های متعدد روی کارآفرینی اجتماعی سفر کردم من به نمایندگی از سفارت ایالات متحده در ابوجا و نیجریه آمریکا  تجارت را بر عهده گرفتم.

در طول سفر من به تمام افرادی که ملاقات کردم و ناامید ، سرخورده و خشمگین بودند را روح و جان تازه بخشیدم و به زندگی امیدوار کردم.اما این تعجب آور نیست. در یک کشور تقریبا 160 میلیون نفری به طور سرسام آوری نرخ بیکاری بالا رفته است ( تخمین زده می شود بالای 50 درصد جوانان نیجریه بیکار باشند.) در حال حاضر اقتصاد تحت محاصره است.

آینده این جوانان نیجریه به سرعت ناپدید می شود.اما این فقط یک پدیده ی نیجریه نیست. در حال حاضر در سراسر جهان آن را تجربه می کنند.

آینده ی جدیدی پر از روشنایی و اشتیاق  برای افراد جوان انتظار اقتصاد جهانی را می کشد که به ناراضایتی و خشم که منجر به فعالیت های مخرب می شود دامن بزند .آینده جدید جوانان را به یک ذهنیت جدید تشویق می کند.جوانان در حال حاضر تلاش می کنند برای این که از گذشته ی خود حرکت کنند و به موقعیت فعلی که در آن قرار دارند برسند و به دنبال فرصت های جدیدی باشند که وضع موجود را به چالش بکشند.

بعد از یک هفته کارگاه های آموزشی درباره ی کارآفرینی اجتماعی و ملاقات با رهبران محلی در مورد بالا بردن اکوسیستم کارآفرینی کسانی که حضور داشتند، متعهد شدند دومی را انتخاب کنند و در اینجا چند مورد از فرصت های را شناسایی کردند. نرخ بیکاری جوانان در نیجریه حدود 50 درصد است. به عنوان یک راه برای خروج از فقر، ساکنان به دنبال کارآفرینی می باشند.حال در ادامه به چند مورد از فرصت های شناسایی شده اشاره می کنیم.

محصولات نهایی

نیجریه زمین های سرسبز و حاصلخیز  بخش کشاورزی را دارا می باشد که یک صنعت بزرگ است.که این محصولات می تواند به کشورهای همسایه نیز فرستاده شود.و چون ماشین آلات برای بسته بندی محصولات وجود ندارد یکی از پروژه های اتاق بازرگانی نیجریه این است که ماشین آلات لازم  را برای بسته بندی بخرد و همینطور کمی گوجه فرنگی اضافی برای ایجاد سس گوجه فرنگی ذخیره کند.


حمل و نقل عمومی

جاده های اصلی در داخل و اطراف ابوجا نسبتا جدید هستند و  به طور شگفت آور ی به خوبی نگه داشته شده  است.اما عموما به مردم کمک نمی کنند چون ساکنینی که در خارج شهر زندگی می کنند از جاده ها استفاده می کنند ولی قادر به رفت و امد در آن نیستند. فرصت بزرگ برای یک سیستم عمومی / خصوصی اتوبوس و راه آهن وجود دارد.مسیر جاده های راه آهن سال ها قبل طراحی شدند اما هرگز کامل نشدند. چینی ها نمونه ی پیشرفت در طول زمان می باشند.نیجریه نیاز به سرمایه گذاری روی این فرصت ها دارد.

بازارهای طبقه ی متوسط

تخمین زده شده است پول نفت نیجریه تقربیا" بالای  10 درصد از جمعیت است.علاوه بر این کارمندان دولت 40 درصد از جمعیت کشور را تشکیل می دهند. این به این معنی است که یک طبقه ی متوسط قابل توجهی دارد. برای هر تعداد از کسب و کار یک پایگاه مشتری فراهم می کند. پدر و مادر به طور فزاینده ای فراهم می کنند کمک های مالی مدرسه ی فرزندانشان را چون آن ها می بینند که فرآیند آموزش ارزش دارد و با اهمیت است.

پس از آن املاک و مستغلات است. همانطور که قبلا گفته شد، هزینه های زندگی در ابوجا بالا است. ابوجا همچنین شهرستان پایتخت جدید است که بسیار در مقایسه با سایر شهرستانها توسعه یافته نیست، بنابراین اتاق برای املاک تجاری جدید می تواند وجود داشته باشد. در حالی که بسیاری از فرصت ها هم وجود دارد، چالش هنوز هم وجود دارد و گسترده هستند.من خیلی خوشبین هستم چون نیجریه بزرگترین ارزش و منابع را دارد آن ها خلاقیت و شور و شوق برای ایجاد یک کشور دارند و مثالی می باشند برای بقیه ی قاره ها که از فرصت ها باید استفاده کرد. پس به شما پیشنهاد می کنم در هر شهر و کشوری هستید سعی کنید فرصت ها را شناسایی کنید و  و با چشم باز به اطرافتان نگاه کنید مطمئن باشید می توانید از آن ها فرصت ها کسب درآمد نیز بکنید.


منبع:

http://www.entrepreneur.com/article/229740

برداشت آزاد خودم از این موضوع.