خوب شما به موقعیتی رسیده اید که فکر می کنید شرایط لازم برای راه اندازی کسب و کار خود را دارید و تصمیم خود را گرفته اید: شما در حال راه اندازی کسب و کار خود هستید.

خوب بلافاصله در شروع کار ترس های شما به شما هجوم می آورند. اما هرچه بیشتر به آنها فکر کنید، بیشتر خود را قانع خواهید کرد که نباید این کار را بکنید. نگران نباشید، هرچه بیشتر بگذرد، اعتماد به نفس شما هم بیشتر خواهد شد و زمانی فرا می رسد که می بینید که دیگر راه برگشتی نیست و دیگر شما باید آماده کنار زدن هرگونه مانعی از سرراه خود باشید.

اما قبل از شروع این ماراتون از این مطمئن شوید که می توانید به خط پایان برسید. از خود این سوالات سخت را بپرسید:

چرا می خواهید در این ماراتون شرکت کنید؟

اشتباه نکنید، شروع یک کسب و کار همانند شروع یک ماراتون است. ماراتونی سرگرم کننده، هیجان انگیز که به شما حس زندگی می بخشد. اما این ماراتون سخت و خسته کننده و طاقت فرسا هم هست. برای برخی ممکن است حتی ترسناک نیز باشد. پس از خود این سوال را بپرسید. اگر نتوانستید جواب آن را بدهید، برنده نخواهید شد. اما اگر برای آن جوابی داشتید، آن را در طول این ماراتون در ذهنتان نگه دارید. مطمئن شوید که دلیل شما برای شرکت در این مسابقه، دلیل خوبی باشد. چون در برخی اوقات که ممکن است جا بزنید، این دلیل می تواند به شما کمک کند که همچنان به راه خود ادامه دهید.

با چه چیزی و یا کسی رقابت می کنید؟

شما حتی قبل از شروع ماراتون هم می دانید که قرار است با چه کسانی رقابت کنید، پس به مسابقه توجه کنید. این افراد چه کسانی هستند؟ کلید رشد آنها چیست؟ چگونه قرار است از پس آنها بربیایید و از آنها سبقت بگیرید؟ شما در واقع مثل یک کارمند عادی با همکاران خود در افزایش حقوق رقابت نمی کنید، بلکه با دیگر صاحبان کسب وکار در حال رقابت بر سر تصاحب بازار هستید. شناخت آنها به شما در هرچه بیشتر کارآمد بودن کمک خواهد کرد.

آیا آمادگی یک ماراتون متفاوت را در هرروز دارید؟

خوب در هرروز از این ماراتون ممکن است که شما به این نیاز داشته باشید، سرعت خود را کم و زیاد کنید. خوب برندگان این ماراتون تمامی شرایط این ماراتون و اینکه خط پایان کجا هست و چگونگی اینکه خود را به جلو ببرند را می دانند. در بسیاری از مواقع شما در حال شرکت در یک ماراتون خسته کننده هستید. آیا از موانع راه و پیچ و خم های این ماراتون اطلاع دارید؟ می دانید که چه قدر طول می کشد که به خط پایان برسید؟ شما باید این موارد را بدانید تا خود را به سمت موفقیت به جلو ببرید. اگر ندانید ممکن است که بیش از حد آرام و یا سریع بدوید و شکست بخورید.

چه می کنید اگر نتوانید به خط پایان برسید؟

اعتماد به نفس و یک شوق سوزان برای رسیدن به موفقیت بسیار برای شما مفید عمل خواهد کرد. اما به این معنی نمی باشد که شما حتما برنده خواهید شد. صادقانه بگوییم که شما ممکن است که شرایط مسابقه را درست تخمین نزنید و از سویی دیگر توانایی های خود را بیش از حد برآورد کنید. همین که از همان ابتدای کار دست از تلاش نکشید، خود یک مزیت است، چراکه رسیدن به خط پایان است که برای هر شخص محاسبه می شود. اما شما نخواهید توانست که این ماراتون را به پایان برسانید، اگر ندانید که تمام کردن مسابقه به چه شکل است. شما چگونه موفقیت را تعریف می کنید؟ آیا زمانی موفق هستید که سالانه میلیون ها دلار سود بکنید؟ و یا میلیاردها؟  حتی اگر هم بدانید که موفقیت به چه شکل است، ممکن است نتوانید به آن برسید. خود را برای هرچیز آماده کنید و اهمیتی ندهید که چه اتفاقی خواهد افتاد.

چه می کنید اگر برنده شوید؟

خوب بیایید تصور کنیم که شما به طور منطقی خود را قانع کرده اید که می توانید در این ماراتون برنده شوید. آیا می توانید از پس این موفقیت برآیید؟ آیا برای این آماده هستید که این موفقیت قرار است که چگونه زندگی شما را تغییر دهد و اینکه مردم چه واکنشی دارند؟ آیا با این تغییرات مشکلی ندارید؟ آیا آمادگی شرکت در یک ماراتون حرفه ای تر را برای شروع یک کسب و کار دیگر دارید؟

این را فراموش نکنید که از این ماراتون خود لذت ببرید

بسیاری از کارآفرینان عاشق این هستند که برنده یک مدال طلا باشند. کارآفرینان واقعی اهمیت تکنیک های مناسب، آمادگی و پایداری را می دانند. شما بدون یک اراده آهنین نمی توانید یک ماراتون را به پایان برسانید. البته که شما می توانید در یک ماراتون شرکت کنید و به خط پایان هم نرسید. اینکه حتی یک شرکت کننده هم باشید، خود مزایای بسیاری دارد. پس مهم نیست که پایانش چیست، سعی کنید که از لحظه لذت ببرید.

منبع: http://www.entrepreneur.com/article/254099