این وبلاگ از تاریخ 18 تیرماه 1392 ، تقریبأ هر روز آپدیت شد . امروز می خواهم آمار و گزارشات وبلاگ کارخانه تبدیل ایده به ثروت را بررسی کنم . از شما کاربران عزیز ، خواهش می کنم که برای بهبود مطالب وبلاگ ، نظرات ، پیشنهادات و انتقادات خود را برای من ارسال کنید .

بیشتر کاربران به طور مستقیم وارد وبلاگ شدند . این افراد که 56 درصد از بازدیدهای ما را تشکیل می دهد ، کاربران ثابت ما هستند که ما را دنبال می کنند . اما دسته ی دیگری هستند که از طریق موتورهای جستجو وارد وبلاگ ما شدند .

در اینجا می تونیم ببینیم که کدام موتور های جستجو ، کاربران بیشتری را به وبلاگ ما هدایت کردند . همان طور که می بینید بیشترین ورودی ها از گوگل هستند . پس من باید برنامه ریزی کنم که در گوگل بهتر دیده شوم .

در اینجا عبارت هایی را می بینیم که کاربران با جستجوی این عبارت ها ، وبلاگ ما را پیدا کرده و وارد وبلاگ ما شدند. همان طور که می بینیم کاربران ما بیشتر دنبال راه های پولدار شدن هستند . این موضوع که کاربران به دنبال چه هستند ؟ برای ما اهمیت دارد اما موضوع دیگر اینکه هدف از تأسیس این وبلاگ چیست و آیا در حال نزدیک شدن به هدف خود است یا در حال دور شدن .

یکی از جذاب ترین گزارش ها این است که بدانیم کاربران ما از چه کشورهایی و از چه شهرهایی از وبلاگ ما بازدید کردند . اگر هدف من از راه اندازی این وبلاگ صادرات بود ، و من یک کالای صادراتی داشتم ، این گزارش به من کمک می کرد که بازار هدف خودم را بشناسم و بدانم مردم کدام کشور علاقه بیشتری به محصول من دارد .

این گزارش به من کمک می کند که بدانم کاربران من ، بیشتر از کدام شهرهای ایران هستند و همینطور به من کمک می کند که بتوانم برنامه ریزی بهتری برای آینده ی وبلاگ انجام دهم . به من نشان می دهد که آیا من به هدفم رسیده ام یا خیر.

این گزارش به من نشان می دهد که در چه روزهایی از هفته ، بازدید بیشتری از وبلاگ من صورت می گیرد . همچنین به من نشان می دهد که در چه روزهایی از هفته ، کاربران وقت بیشتری در وبلاگ من صرف می کنند . همان طور که می بینید بیشترین بازدیدها در روزهای شنبه و یکشنبه صورت می گیرد .

این گزارش به من نشان می دهد که در چه ساعاتی از روز ، بازدید بیشتری از وبلاگ من صورت می گیرد . طبق آمار بدست آماده بیشترین بازدید بین 12 ظهر تا یک بعد از ظهر است . همچنین بین ساعات 11 صبح تا 5 بعد از ظهر و از آن طرف بین ساعات 10 شب تا 1 نیمه شب ، بازدید نسبتأ خوب است .

البته گزارش های بیشتر و جامع تری می تواند به سرویس بلاگ بیان اضافه شود که ما امیدواریم این اتفاق بیافتد اما این گزارش ها در مورد کیفیت مطالب و چگونگی بهبود وبلاگ اطلاعات کمی به من می دهد .
من فقط از بازخوردها ، نظرات ، پیشنهادات و انتقادات شما می توانم برای بهبود وبلاگ کمک بگیرم .
پس نظرات خود را از من دریغ نکنید .
با تشکر ویژه از همه ی کاربران عزیز وبلاگ کارخانه تبدیل ایده به ثروت