عرضه و تقاضا، اصول بنیادین سیستم سرمایه داری بازار آزاد را تشکیل می دهد. درواقع ستون فقرات رونق اقتصادی را دربرمی گیرد. درواقع دلیل اصلی این است که بشر بگونه ای پیشرفت کرده است که میلیاردها انسان می توانند دریک جای امن و راحت به مطالعه این مطلب بپردازند. بدون عرضه و تقاضا، هیچ کارآفرین و کسب و کار کوچکی وجود نخواهد داشت. هیچ شرکت و هیچ شغلی. همه باید در یک شرایط سخت زندگی کنیم و درکل زندگی لذت بخش نخواهد بود. ازآن مهم تر اینکه عرضه و تقاضا تراز اقتصادی را بین کسب و کارهای کوچک و بزرگ تعریف می کنند. یعنی درواقع یک اقتصاد سالم و یک زندگی رضایت بخش و برای رسیدن به این هدف عمده مردم جهان باید برای کسی دیگر کارکنند. هرچند ناخوشایند است ولی واقعیت دارد. شاید همه ما بخواهیم که یک کارآفرین باشیم اما این فقط یک سوی قضیه است و سمت دیگر آن که تقاضا است این اجازه را به هرکس نمی دهد و که اگر شرایط تقاضای بازار تاآن حد انعطاف پذیر باشد، حتما آن جامعه یک جامعه آرمانی خواهد بود.

تنها یک دلیل ساده برای فشارموجود بر رشد کسب وکارهای کوچک و خودگردان، وجود دارد. اینکه مشتریان می خواهند محصولاتی را بخرند که دارای کیفیت و قیمت مناسب باشند. این است دلیل اینکه شاید شما یک گوشی سامسونگ ویا اپل را بخرید. یک تلویزیون سونی و یا سامسونگ را. فلان لباس با فلان مارک را. فلان مواد غذایی با فلان برند را.

اما بااین حال تولیدی ها و کسب و کارها و شرکت های کوچکی هم وجود دارند که محصولات خود را به نحوی در بازار می فروشند. یعنی فرصت هایی برای افرادی ناشناخته که در یک جامعه کوچک تر متحد شده اند و دست به انجام یک کاراقتصادی می زنند. مثلا کمپانی های غیرمعروف تولیدکننده تلویزیون، موبایل و لباس و هرچیزدیگری که تصور کنید. این همان تراز اقتصادی است که به آن اشاره کردیم. درواقع عرضه و تقاضا این تعادل را حفظ می کند.

شاید ما تصمیم بگیریم یک کارآفرین شویم و محصولات و سرویس باکیفیت را عرضه کنیم، اما این تنها یک طرف قضیه است، عرضه. این به این معنا نیست که دیگر نمی توان یک گوشی هوشمند با یک برند معروف را تولید کرد. بالاخره هرشرکت عظیمی درابتدا یک کسب و کار کوچک بوده است. پس اگر می خواهید یک شرکت موفق باشید باید یک محصول و یک سرویس عالی را ارائه دهید که تمامی تقاضاها را به خود جذب کند، یعنی بطور تاثیرگذارتری نسبت به رقیبانتان. شما باید درانچه که مشتریان می خواهند بهترین باشید. اگرتنها یک ویژگی است که هرکارآفرینی باید دارا باشد، آن جرات رویارویی با ناشناخته ها و چالش هااست، یعنی تهدیداتی که یک روزممکن است مارااز خط خارج کنند و پشتکار ما را نابود سازند.

همیشه به یادداشته باشید که تقاضا محدود است. یعنی درواقع یک چیزرایج نیست. یک اصل دردنیای کسب و کاری است، مثل قوانین فیزیک. واگر شما تلاش کنید که درآنچه که انجام می دهید بهترین باشید حتما درهای موفقیت به روی شما گشوده می شوند.

منبع: http://www.entrepreneur.com/article/249964