اگر شما فقط یک اتاق ، یک خط تلفن و سی روز زمان برای کسب در‌آمد از اینترنت داشتید ، چکاری با آن‌ها می توانستید انجام دهید؟ خوب جالب نتیجه ائی از این برنامه نیمه مدون می‌توان گرفت که ممکن است برای خیلی‌ها ، خیلی مفید باشد. اینکه من در طی این مدت سی ماه چکاری انجام می‌دادم ، بماند برای فرصتی مناسب و طراحی هیجان انگیز اما آنچه اکنون در زمینه این برنامه کسب در‌آمد اینترنتی در سی روز می‌توانم به شما ارائه کنم نظر «گری ناکلز» یکی از بازاریاب های موفق کسب در‌آمد اینترنتی است.

گری ناکلز، و میلیونر شدن در 30 روز

 «گری» به من لطف کرده و اولین کسی است که جواب این سئوال را برای من باز پس فرستاده. گری می گوید:
روز اول را به دنبال برنامه‌ریزی برای مشخص نمودن یک چارت برای کاری که باید در این سی روز انجام دهم ، می گذرانم. من می‌خواهم از اینترنت کسب در‌آمد کنم پس باید کالا یا کالاهائی برای فروش تهیه کنم ، مشتری هائی برای آن بیابم و مکانی برای کشاندن این مشتریان به آنجا و فروش به آن‌ها و همه این کارها باید تنها در سی روز انجام شود.

کار اول

خوب اول از همه باید مشخص کنم که هر کدام این کارها به چند روز زمان نیاز دارد و هر کدام چقدر از زمان مرا صرف خود خواهد نمود. همه این مطالب را طی یک روز کاری بدرستی و مطابق با واقعیات بگونه ائی تنظیم می‌کنم که بتوان در یک ماراتن سی روزه بدون اینکه بعد از سی روز مرده ائی نشسته بر پشت رایانه باشم از اینترنت کسب در‌آمد کرده باشم. مطالبی مانند میزان هزینه هائی که باید برای گسترش کار در ماه های بعد و قدم‌های بعدی تهیه نمود هم در این برنامه‌ریزی باید بخوبی بیان شده باشند. در‌ واقع من در ماه اول باید بتوانم به میزانی کسب در‌آمد نمایم که بتوانم وضعیت موجود را سرپا نگه دارم و از کسب در‌آمد اینترنتی ام هزینه هائی هم برای گسترش و بهبود کار بدست آورده باشم.

کار دوم و برنامه ریزی

همه این مطالب نقش بسیار مهمی برای برنامه ائی که در کسب در‌آمد اینترنتی ام برای این یک ماه می ریزم ، بازی می‌کنند و برنامه مدون روز اول باید شامل همه این‌ها باشد. درنهایت اما ریز جزئیات نهائی کار را همین برنامه روز اول مشخص خواهد نمود و قبل از آن نمی‌توان در مقاله ائی اینچنین به برنامه‌ریزی برای بعد آن پرداخت. اما احتمالاً کارهائی که انجام خواهم داد چیزی نزدیک به شکل زیر خواهد بود: سه روز زمان برای تهیه کالا و مصالح فروش صرف می کنم. کالا را می‌توان از مکانی مانند Clican یا برنامه‌های نمایندگی فروش مانند آنکه قابل اعتماد نیز باشند و سرعت مناسبی در انتقال پول به حساب من داشته باشند پیدا نمود. نکته مهم در انتخاب کالا بررسی روزنامه‌ها و اخبار مربوط به داغترین کالاهائیست که می‌توان در کسب در‌آمد اینترنتی فروخت. همچنین سلسله مقالاتی برای ارائه به مشتریان آینده‌ام به عنوان مصالح فروش ( این مصالح فروش اصطلاحی است که بازاریابان کسب در‌آمد اینترنتی به هدیه هائی که به همراه کالای اصلی به مشتری می‌دهند می‌گویند که پیشتر در مقاله های همین پایگاه درباره آن‌ها صحبت نموده ایم. هادی ) نیز باید کاربردی و عملی و علمی باشند.

تهیه ابزارهای اولیه، راه رسیدن به آن

  تهیه آن‌ها نیز نیازمند صرف مقداری وقت برای تحقیقاتی بیشتر از اینترنت خواهد بود: کتابخانه‌های عمومی ، دانشگاه‌ها و مؤسسات تحقیقاتی و آماری. در نهایت بعد از اینکه مشخص شد می‌خواهم چه چیزی بفروش برسانم ، پنج روز زمان صرف تهیه محل فروش خود می کنم. یک هاست و دامین ارزان‌قیمت که با بهای کمی می‌توان در اینترنت تهیه نمود و یک نرم‌افزار طراحی پایگاه و مقداری سلیقه ، رنگ ، طرح ، هیجان و عکس نیز کارهائیست که در پنج روز آینده انجام می دهم. تمام تلاش خود را در این پنج روز می نمایم که پایگاهی بر اساس اصول بازاریابی کسب در‌آمد اینترنتی و مدرن و «یوزرفرندلی» (شاید معنی فارسی آنرا بتوان گفت کاربر پسند) طراحی نمایم که بتواند کارهای فروش را بخوبی انجام دهد.

حساب های اینترنتی

تهیه حساب‌های اینترنتی مانند پی پل و ایجاد دگمه های خرید و اتصال آن به پایگاهم نیز جزء این پنج روز به حساب می آید.

ردیابی مشتری

در نهایت بعد از گذشت هشت روز من کاملاً برای فروش آماده‌ام اما هنوز یک کار دیگر هم هست مربوط به بازاریابی که باید آنرا بپرسم! اینکه مشتریان من بیشتر در کجای اینترنت پاتوق می اندازند؟ روز نهم به برنامه‌ریزی برای یافتن این پاتوق ها و حمله سراسری به این نقاط خواهد گذشت. احتمالاً این مکان ها که می‌توانند دارای مشتریان بالقوه مناسب برای پایگاه من باشند مکان هائی از جنس فروم ها یا پایگاه های وب دو هستند بنابر این من با شناسائی آن‌ها برنامه مفصلی برای تهاجم به این مکان ها ایجاد می کنم. در پایگاه ها وب دوئی مانند  … حساب‌های کاربری ایجاد می‌کنم و طی دو هفته بعد تمام وقت خود را صرف اتصال به دیگران و ارائه مصالح فروش به آن‌ها و تزریق اطلاعات به آن پایگاه ها خواهم نمود.

فروم ها را نیز پر از سئوالات و جواب هائی خواهم نمود که در زیر هر کدام از آن‌ها امضائی با یک متن زیبا برای تشویق خواننده به ورود به پایگاهم باشد. لیست ایمیل هائی که از دوستان آشنایان و مشتریان سابقم دارم ( به شرطی که در این ماراتن بتوان از آن استفاده نمود ) را هم همیشه به دنبال خودم دارم و در طی این مدت ایمیل هائی با صداقت و بیان واقعیت صرف به آن‌ها خواهم نوشت و از ایشان تقاضا خواهم نمود که در صورت امکان ایمیل مرا برای لیست دوستانشان ارسال نموده و سری هم به پایگاه من بزنند!

با مداومت در چنین برنامه ائی احتمالاً در اواخر هفته سوم می‌توانم بسرعت به جمع نمودن پول لازم برای آنچه نیازمند تهیه آنم بپردازم! فکر می‌کنم این برنامه بسیار به آنچه در ابتدای آن طراحی شود مربوط باشد اما احتمالاً خارج از این راس مطالب نخواهد بود.

http://www.bebinim.com/posts/610