تعداد افرادی که می خواهند به شما بگویند که چه کار کنید و چه کار نکنید زیاد است. شما می توانید انواع صفحات وب را پیدا کنید که به صورت رایگان به شما مشورت می دهند. نصیحت های زیبایی از انسان های بزرگی وجود دارد، مثل اینکه شما به همان چیزی خواهید رسید که می خواهید و یا مثلا مسیرهایی که هیچ مسیر میانبری در آن نیست، مسیری است به سوی جهنم و شماری از جملات زیبای دیگر. همه این نصیحت ها و توصیه ها ممکن است برای برخی از افراد با برخی شرایط درست باشد ولی برای همه نه. در زیر به برخی از این توصیه های به اصطلاح هوشمندانه اشاره می کنیم:

شما مجبورید که همیشه یک حرکتی از خود نشان دهید

جملاتی مثل آنچه می خواهی باشی را همین الان انجام بده و  آنچه که الان هستی همان است که می خواهی به آن برسی و غیره، شما را تشویق می کنند که دائما به این فکر باشید که بالاخره باید یک کاری در این لحظه انجام دهید. ولی واقعا بعضی وقت ها شما نیازی ندارید که حتما در لحظه کاری بکنید، بعضی وقت ها باید از انجام برخی کارها صرف نظر کنید و فقط خوش بگذرانید.

شما باید یک حرکت خیلی بزرگ انجام دهید

"برای ورود به مسیر موفقیت باید مصمم و بااراده دست به حرکت بزرگی بزنید" Tony Robbins

بعضی وقت ها این غیرممکن است که شما بتوانید از یک پرتگاه تنها با یک پرش عبور کنید ولی موقعیت های بسیاری هم وجود دارد که می توانید از آنها به راحتی عبور کنید، از طریق پل بر روی آنها. شما بعضی وقت ها نیاز دارید که قدمی بزرگ بردارید ولی بعضی وقت ها هم نیاز دارید که یک قدم کوتاه و محکم بردارید و گاهی هم باید این دو را با هم ترکیب کنید.

شما باید بر رقابت و مبارزه تسلط و حکمرانی داشته باشید

"تاثیرگذاران بر رقابت، حکمرانان قهرمانی هستند" ناشناس

برای مثال اگر زمانی با یک قهرمان ورزشی هم صحبت شوید می بینید که اولین اولویت او بهبود عملکرد فردی اش خواهد بود. آنها قبل از اینکه از توانایی های خود علیه ضعف های رقیب خود استفاده کنند، این را یاد گرفته اند که در جایگاه خود بهترین باشند. پس دقت کنید که در هرزمینه ای، چه در کار و چه در یک مسابقه، قبل از اینکه بخواهید بر شرایط آن مسلط شوید، به افزایش مهارت های خود در آن زمینه بپردازید.

شما باید بین کار و زندگی خود اعتدال ایجاد کنید

"همه چیز در مورد کیفیت زندگی شما و یک تعادل درست بین کار و دوستان و خانواده شما است"Philip Green

تعادل چیزی نیست که شما بتوانید آن را پیدا و دنبال کنید. اگر از یک بندباز بپرسید خواهید دید که تعادل، داشتن یک حرکت ثابت است. ولی نکته مهم در زندگی شاد بودن است. انسان های شاد انسان های متعادلی نیز هستند. آنها زمان کافی دارند تا هم برجنبه های زندگی خود و هم بر جنبه های مختلف کار خود تمرکز کنند. تنها چیزی که شما باید بدانید این است که چه موقع و کدام جنبه نیاز به تمرکز دارد و چه چیزی شما را خوشحال می کند.

پس به خودتان و توانایی های فردی تان افتخار کنید، عزت نفس داشته باشید، خلاقیت داشته باشید، عاقل و دانا باشید، در مورد انتخاب های زندگی تان مسئولیت پذیر باشید و در آخر اینکه شاد باشید.