برای بسیاری از ما پیش آمده است که بخواهیم یک قدم بزرگ در زندگی برداریم، اما نمی دانیم چگونه؟ چرا که به دلایل مختلفی در یک وضعیت ثابت گیر کرده ایم. اما تنها یک تفکر است که به ما کمک خواهد کرد، آن هم تغییر خود و عاداتمان است. اگر مصمم هستید که تغییر کنید و می خواهید که موفق باشید، تنها کافی است که از تغییر عادت هایتان شروع کنید، آنوقت است که این تغییرات باعث تغییر شما نیز می شوند. به جای انجام فعالیت های متفرقه و بی فایده در هرروز مثل وبگردی و اتلاف وقت در شبکه ای اجتماعی، تلاش کنید که عادت های جدیدی مثل کتاب خواندن را جایگزین این فعالیت ها کنید. شک نکنید که این عادات مثبت منتهی به نتایج مثبت خواهد شد. صلاحیت و شایستگی خود را برای هر مقام و حرفه ای با داشتن عادات خوب افزایش دهید. با داشتن این عادات اعتماد به نفس بیشتری کسب کنید. افزایش صلاحیت فردی منتهی به افزایش اعتماد به نفس، کلید اصلی و موثر شما در دگرگون ساختن زندگی تان است و به شما در صعود به قله موفقیت که کسب ثروت و الهام پذیر بودن برای افراد جامعه است، کمک خواهد کرد. در اینجا به تعدادی از مهم ترین عادات اشاره می کنیم که به شما در میلیونر شدن کمک خواهد کرد:

ساده حرف بزنید

چه قدر در رساندن پیام حرفتان مهارت دارید؟ میلیونرها می دانند که چگونه پیامشان را در ساده ترین شکل ممکن منتقل کنند. آنها کلمات خود را بادقت بکار می گیرند و عمیق ترین معانی را در گفته های خود دارا می باشند. شما ممکن است که کلمات بسیاری بدانید اما نتوانید آنها را در گفته های خود بکار بگیرید. به اصطلاح عامیانه باید بگوییم که سعی نکنید با بیش از حد رسمی پیچیده صحبت کردن، فرصت ها را از خود بگیرید و همچنین مخاطبان خود را گیج کنید.

سعی کنید به کلاس های فن بیان بروید و همچنین مهارت های اولیه ارتباطی را کسب کنید. اما متاسفانه بسیاری از افراد در این زمینه ها تنبل هستند و چشم امیدشان به دیگران است. اما به هرحال میلیونرها به گونه ای ساعیانه تلاش در بهبود مهارت های گفتمانی خود دارند و همیشه به دنبال ساده ترین راه ها برای بیان حرف خود هستند، چه به طور شفاهی و چه نوشتاری.

کهنگی ها را از خود دور کنید

 قبل از اینکه بتوانید با چیزهای جدید روبه رو شوید، باید کهنگی ها را از خود دور کنید. اگر یک خانه و یا ماشین جدید می خواهید، باید از قبلی ها دل بکنید و سپس به دنبال جدیدها بروید.

ما همان هایی هستیم که به طور مکرر انجام می دهیم. پس، عالی بودن یک عمل نیست، یک عادت است.                                                                        ارسطو  


هرروز اهداف خود را تعیین کنید

هرروز اهداف خود را روی یک کاغذ بنویسید. این یک عادت الهام بخش است. چه کارهای در دست انجام خود را در طول هفته بنویسید، و چه به دنبال پیدا کردن راه های جدید برای ساخت محدوده امپراطوری خود باشید، شما در مسیری قرار خواهید گرفت که حتما مقصدتان کسب عادت تعیین روزانه اهدافتان است و یک عادت اساسی را در هرروز برای شما به وجود می آورد. با این کار، انجام کارهای مهم و پراهمیت را اولویت بندی می کنید. هرچه قدر که در یک روز، فعالیت های سودمندتر بیشتری انجام دهید و روز پربارتری داشته باشید، پول بیشتری بدست می آورید و زودتر مسیر میلیونر شدن را طی می کنید.

قول و عملتان یکی باشد

شما باید به آنچه که می گویید، عمل کنید. گاهی وقت ها مجبور خواهید شد که ارزش های فردی خود را فدای اهداف حرفه ای کنید. اما اگر این لحظه وسوسه انگیز برای شما اتفاق افتاد، حتما از آن اجتناب بورزید. هیچ چیزی بهتر از هماهنگ و همساز بودن در زندگی فردی و حرفه ای نمی باشد. این ویژگی به شما اجازه می دهد تا کسب و کارتان را با لذت ترکیب کنید. شاید افراد بسیاری به شما بگویند که نمی شود، اما مطمئن باشید که این افراد از آن دسته ای هستند که هیچگاه قولشان با عملشان یکی نیست. زمانی که شما آنچه را که دوست دارید انجام می دهید، کسب و کارتان تبدیل به لذت خواهد شد. وقتی که یکپارچگی در کل زندگی شما نمود پیدا می کند، پیشرفت خواهید کرد و در این مسیر به دیگران هم نفع خواهید رساند. هیچگاه سابقه خود را با یکی نبودن ارزش ها و ایده آل هایتان به خطر نیندازید.

با اراده تصمیم گیری کنید

هرچه قدر بیشتر تصمیمات درست بگیرید، موفق تر خواهید بود. زمانی که بتوانید در طول یک روز آمار تصمیم گیری های درست خود را بالا ببرید، آنوقت است که پیشرفت خواهید کرد. شما پیروز میدان خواهید بود، حتی اگر گاهی وقت ها این تصمیم گیری ها منجر به شکست شود. تصور کنید که اگر مجبور بودید در خلاف جهت امواج شنا کنید، حتما یاد می گرفتید که سریع تر خود را با شرایط وفق دهید. بسیاری از گرفتن تصمیمات حیاتی می ترسند چون در ترس های خود شناورند و همین ترس ها باعث انزوای آنها می شود و این انزوا و تصمیم نگرفتن ها، منتهی به از دست دادن فرصت ها می شود. بالاخره یک تصمیم بگیرید و از تردید خلاص شوید، هرچند از آخر راه مطمئن نیستید. به زودی جواب خود را پیدا خواهید کرد.



سوال بپرسید

بیشتر مردم فکر می کنند که جواب همه سوال ها را می دانند. همین تفکر آنها را از دانستن حقیقت عقب نگه می دارد. درواقع شما سوال می پرسید تا مسیری را که در آن قرار دارید، به وضوح درک کنید. اما بسیاری از افراد سوال نمی پرسند چون عادت کرده اند تا مسیرشان را با خلق یک سری جواب برای خود، حدس بزنند. برای میلیونر شدن، هیچگاه به سوالات خود جواب ندهید، بلکه جواب های خود را به سوال تبدیل کنید. زمانی که می خواهید حقیقت را بدانید، باید بپرسید و نباید حدس بزنید. بسیاری از ترس روبه رو شدن با حقیقت است که سوال نمی پرسند، چرا که از دانستن آن می ترسند. سوال پرسیدن باعث می شود که برای فکر کردن به زحمت بیفتند و همین باعث شکست آنها در پرسیدن می شود.

یک مرد را با سوال هایش قضاوت کنید و نه با جواب هایش.   والتر.

برای تبدیل شدن به یک شخص ماهر و استاد وقت بگذارید

یک پیانیست ماهر در مقابل ۵۰ زن پولدار به اجرای قطعه ای پرداخت. بعد از اتمام قطعه، یکی از زنان برخاست و به او گفت حاضرم هرچیزی بدهم تا مثل تو بنوازم. پیانیست جرعه ای از قهوه اش نوشید و با خونسردی گفت تو نمی توانی. همه تعجب کردند و او ادامه داد که زمانی که می گویی حاضرم همه چیزم را بدهم که بتوانم این کار را بکنم، در حقیقت نمی خواهی این کار را بکنی، چون تنها یک چیز را نمی توانی بدهی، آن هم زمان است. تو مدت ها نمی نشینی و تمرین نمی کنی، ساعت ها و دقیقه ها وقت نمی گذاری و همین است که تو را از انجام این کار عقب نگه می دارد.

هرشخص ماهری یک روز یک شخص ابتدایی بوده است.

به ظاهر خود اهمیت دهید

یکی از ابزار لازم برای میلیونر شدن، اصلاح ظاهر و اهمیت دادن به آن است. سیگار و عادات بد غذایی را کنار بگذارید. ورزش کنید. اندام مناسبی داشته باشید. با کوچکترین تغییرات در ظاهر خود، زیبایی خود را دوچندان کنید.

حتی از ساده ترین راه های ممکن برای زینت بخشیدن به ظاهر خود بهره بگیرید. میلیونر به نظر رسیدن یکی از راه های میلیونر شدن است، شک نکنید.

نهایت تلاش خود را بکنید

تنها عامل موفقیت این است که شما بتوانید تلاش خود را کنترل کنید. بسیاری کار کم انجام می دهند و انتظار بهترین نتایج را دارند. به جای شونه خالی کردن از زیر بار مسئولیت های کاری، به عنوان یک میلیونر باید بهترین راه را برای رسیدن به اهداف پیدا کنید. هوش و استعداد خود را در بهینه ترین شکل ممکن به کار ببندید. زمانی که شما نهایت تلاش خود را با تمرکز بر چگونگی بکارگیری هوشتان، بکار می گیرید، به طور عجیبی هم روزی و ثروت خود را افزایش خواهید داد.

از قانون ۵۰۰ پیروی کنید

اگر در کسب و کارتان به دنبال مشتری هستید، باید به این قانون عمل کنید، به این صورت که با خود عهد ببندید که در هرماه به تعداد ۵۰۰ نفر را از کسب و کار خود آگاه بسازید، چه از طریق تبلیغات و چه از طریق تماس مستقیم. هرچند ممکن است که بسیاری شما را پس بزنند، اما این کار را انجام دهید. بسیاری از افراد در جامعه هستند که به هوش و تخصص شما نیاز دارند، تنها باید آنها را پیدا و توجه شان را جلب کنید. شما باید از هرطریق مثل تلفن و پیامک و ایمیل، محصول و یا سرویس خود را به آنها بشناسانید اما از سویی دیگر هم خود را برای این آماده کنید که ممکن است بسیاری از مردم به شما و مهارتتان نیازی نداشته باشند.

عادات خوب مثل عادات بد اعتیاد آور هستند. زمانی که شما خود را با یک عادت خوب وفق می دهید، به دنبال آن عادت های خوب دیگری هم خواهند آمد. هرشخص در طول یک سال ۶ الی ۱۰ عادت جدید را بدست می آورد که به این معنی است که ۶ الی ۱۰ عادت قدیمی را کنار گذاشته است. به عادات روزانه خود و اینکه چگونه شما را تحت تاثیر قرار می دهند، بیندیشید. به یاد داشته باشید که در ابتدا این شما هستید که عادات را می سازید و بعد این عادات هستند که شما را می سازند.


منبع: http://www.entrepreneur.com/article/269952