همیشه شروع یک هفته کاری سخت بوده است. حتی برخی از افراد ممکن است که روزهای تعطیل را هم کار کنند ولی روز شنبه همیشه به طور ذاتی، روزی سخت برای شروع بوده است. اما شنبه روز فرصت ها نیز هست، زمانی برای شروع و برنامه ریزی دوباره یک هفته کاری موفق. به نکته های زیر جهت کاهش بی میلی خود برای شروع هفته کاری توجه کنید تا بتوانید بهترین استفاده را از مهمترین روز هفته ببرید:

برنامه ریزی کنید

زمانی را هرچند کوتاه به تعریف استراتژی کاری، برنامه ریزی و تقسیم کارها اختصاص دهید. هر عضو تیم باید مجموعه ای از انتظارات را برآورده کند و این را درک کند که چرا برخی کارها مهمتر از بقیه هستند. به علاوه کارها را اولویت بندی کنید و به ترتیب آنها را انجام دهید، تا در مسیری مشخص گام بردارید. داشتن تمرکز بر روی یک کار، کارایی شما را افزایش می دهد، در حالی که انجام همزمان چند کار به طور قابل توجهی عملکرد شما را دچار پسرفت می کند.

زمان را در نظر داشته باشید

به این فکر کنید که روز شنبه برای همه روز شنبه است. همه ممکن است ترشرو و خسته باشند و آنها نیز این روز را به برنامه ریزی برای کل هفته اختصاص داده باشند. پس به موقع با مشتریان تماس بگیرید و یا ایمیل بدهید. سعی کنید که ایمیل های خود را شنبه بعدازظهر و یا سه شنبه صبح بفرستید. ابزاری مثل Boomerang جی میل، به شما کمک می کند تا این کار را به صورت اتوماتیک انجام دهید.

استرس را از خود دور کنید

بازگشت از یک آخر هفته به یک روز کاری ممکن است شوکی برای بدن و مغز ایجاد کند. روز خود را با انجام برخی کارهای روتین آغاز کنید. ورزش کنید تا خون در بدن شما به جریان بیفتد و یا حداقل با خوردن یک فنجان قهوه و خواندن اخبار مغز خود را برای ورود به یک روز کاری آماده کنید. با داشتن پیاده روی تند در خارج از خانه، کمی ویتامین D بدنتان را تامین کنید. بعضی وقت ها هم می توانید یک قرار کاری را به یک قرار کاری همراه با پیاده روی تبدیل کنید تا با یک تیر دونشان را زده باشید.

یک کار بزرگ انجام دهید

تصمیم بگیرید که در روز شنبه حتما یک کار مهم در لیست انجام کارهایتان را، انجام دهید. با این کار هم انرژی کافی را برای ادامه هفته بدست خواهید آورد و هم مزاحمت های کمتری از جانب کسانی که تازه می خواهند یک روز کاری را آغاز کنند، خواهید داشت. سعی کنید که یک کاری را که انجام آن را مدام به تاخیر می انداختید، انجام دهید و یا روی کاری تمرکز کنید که انجام آن تاثیری عمده برروی کار شما در طول هفته خواهد گذاشت. در حالی که بیشتر افراد در تلاشند تا یک روز سخت کاری را آغاز کنند، شما کار خود را فرسنگ ها جلو برده اید.

شنبه ها ممکن است هیچگاه روزی لذت بخش برای شما نباشد، ولی با کمی تلاش می توانید این روز را مدیریت و آن را تبدیل به یک روز سودمند کنید. این دستورالعمل ها به شما کمک می کند که انرژی خود را در روز شنبه به حداکثر برسانید و خود را برای یک هفته کاری موفق آماده کنید.

منبع: http://www.entrepreneur.com/article/251716