با تمام شدن تابستان فصل سرما خوردگی و آنفولانزا فرا می رسد . همه ما دستهایمان را می شوریم تا مریض نشویم ، اما مطالعات جدید نشان داده است که خواب کافی نیز می تواند به همان میزان برای سالم بودن اهمیت داشته باشد .

در یک آزمایش تحقیقاتی ، محققان یک الگوی ساعت های خوابی را از 164 زن و مرد سالم ، از سنین بین 18 تا 55 سال، طراحی کردند . در این آزمایش شرکت کنندگان زمانی که به خواب می رفتند ، از طریق وسایلی ، حرکات آنها دنبال می شد. بعد از آن تعدادی را قرنطینه کردند و ویروس آنفولانزا را به آنها تزریق کردند و برای 5 روز تا زمانی که سرما خوردگی فرا برسد ، این افراد را تحت نظر گرفتند .

نهایتا محققان دریافتند که افرادی که 6 ساعت یا کمتر در شب خوابیده بودند ، 4برابر دیگران ، در معرض سرماخوردگی بودند ، در مقایسه با افرادی که 7 ساعت یا بیشتر خوابیده بودند . بر اساس گفته محققان اهمیتی ندارد که شما چه شغلی داشته باشید، تحصیلاتتون چه قدر باشد ، درآمدتون چه میزان باشد ، سیگاربکشید یا نه ، این مهم است که در شبانه روز چه قدر می خوابید .

همچنین آنها قصد ادامه این آزمایشات را دارند که ، برعکس ، اگر ساعات خواب در شبانه روز بیشتر باشد ، چه اتفاقاتی خواهد افتاد . این تحقیقات توسط محققان دانشگاه سان فرانسیسکو انجام گرفته و در مجله خواب منتشر شده است .

منبع : www.entrepreneur.com