بیل گیتس، ثرتمندترین مرد دنیا، شاید بیشتر به یک افسانه شبیه باشد تا هر چیز دیگری. اغلب ما اطلاعات زیادی در رابطه با این فرد داریم، مثلا اینکه:

·         او تحصیلاتش را در دانشگاه هاروارد نیمه کاره رها کرد

·         ثروت باورنکردنی خود (به ارزش دست کم ۷۹ میلیارد دلار) را از طریق تاسیس مایکروسافت با همراهی پل آلن در سال ۱۹۷۵ میلادی و در حالی که تنها ۲۰ سال داشت به دست آورد.

·         از سال ۲۰۰۸ میلادی تاکنون تمام زندگی خود را به فعالیت های بشردوستانه اش اختصاص داده و تاکنون بیش از ۳۰ میلیارد دلار را برای این منظور خرج کرده و در نظر دارد که تا پایان عمر بخش بیشتری از ثروت خود را صرف امور خیریه نماید.

اما اسرار ناگفته زیادی در مورد او وجود دارد که ممکن است حتی تصورشان را نیز نکرده باشید.

 

او در سال دوم دانشگاه موفق شد یک مساله ریاضی دشوار را در مورد چیدن پنکیک ها روی یکدیگر حل کند که نتایج این دستاورد در یک مجله دانشگاهی به چاپ رسید و به مدت ۳۰ سال به عنوان اصلی ترین راه حل این کار مورد استفاده قرار گرفت.

گیتس زمانی که در مایکروسافت کار می کرد به خاطر زبان نیش دار و پر از طعنه اش شهرت داشت و لحن کلام وی در جلسات و ایمیل هایش نیز معمولا همینگونه بود، اما مخاطب مستقیم وی افراد نبودند. یکی از اشخاصی که با گیتس کار کرده می گوید: «گیتس شاید عصبانی به نظر می رسید اما هیچگاه ندیدم که با فردی بد صحبت کند.»
بیل گیتس جوان فردی بی باک بود. در دهه ۱۹۸۰ میلادی، زمانی که این مدیر جوان و شریکش آلن نتوانستند به موقع خود را به هواپیمایی در فرودگاه بین المللی سانفرانسیسکو برسانند، گیتس شروع به فشار دادن دکمه های کنترل در مسیر سرپوشیده ورود به هواپیما (جت وِی) کرد تا مانع از پرواز آن شود. جالب است بدانید این کار به هیچ وجه باعث دستگیری وی نشد و حتی مقامات فرودگاه اجازه ورودش را به هواپیما دادند.

انتظار می رود که گیتس ۱۰۰ میلیارد دلار دیگر را نیز در طول دوران حیات خود به امور خیریه اختصاص دهد.

مایکروسافت دیگر منبع ثروت گیتس نیست و او سال هاست که سهام خود از این شرکت را به فروش رسانده و پولش را در کسب و کارهای دیگری سرمایه گذاری می کند و سود حاصل از آنها را نیز به فعالیت های خیریه خود اختصاص می دهد. سلاح پنهان گیتس در سرمایه گذاری هایش مایکل لارسون است که مدیریت کسب و کارش را بر عهده دارد.

منبع سایت :http://perennialtech.com