اینکه شما به طور رایگان کد نویسی یاد بگیرید و نیازی نباشد که حتی ریالی خرج کنید تا یک مشکل ساده در سایت شرکت را برطرف کنید ، خود یک موفقیت بزرگ است . این 12 سایت به طور رایگان به شما کمک می کند که به عنوان یک کارآفرین ، یک فریلنسر و یک بازاریاب ، به طور کامل کد نویسی را یاد بگیرید .

CodeAcademy

یکی از محبوب ترین سایت های رایگان برای یادگیری کد نویسی سایت CodeAcademy می باشد . در واقع بیش از 24 میلیون نفر توانسته اند از طریق این سایت کدنویسی را بیاموزند . شما از طریق این سایت می توانید هر گونه برنامه نویسی را بیاموزید ، مثل : HTML,CSS,PHP,Python و غیره .

 

Coursera

این سایت در سال 2012 راه اندازی شد و بیش از 1000 آموزش را از 119 موسسه آموزشی ارائه می دهد . شمار زیادی از آموزه های برنامه نویسی از دانشگاه هایی چون واشینگتون ، استنفورد و تورنتو در این سایت موجود است .

edX

یک سایت متن باز و رایگان که توسط دانشگاه MIT در سال 2012 تشکیل شد . شما می توانید در مورد تکنولوژی های روز و تئوری های بسیاری آموزش ببینید .

Udemy

یک سایت مناسب برای آموختن پلت فرم های مختلف برای بهتر کردن مهارت های شغلی . علاوه بر آموزش های پولی ، آموزش ها رایگان بسیاری نیز در دسترس است که به صورت تصویری به شما آموزش می دهد .

aGupieWare

یک تولید کننده اپلیکیشن مستقل که آموزه های رایگانی را با یک برنامه تحصیلی منسجم از دانشگاه هایی MIT و Stanford در اختیار شما قرار می دهد

GitHub

بعضی وقت ها دچار یک مشکل می شوید و نیاز دارید تا به یک منبع بزرگ رجوع کنید ، شما در این سایت می توانید به بیش از 500 کتاب برنامه نویسی دسترسی پیدا کنید که بیش از 80 زبان برنامه نویسی را پوشش می دهد و به صورت مداوم در حال به روز شدن می باشد .

منبع :

http://www.entrepreneur.com/article/250323