اینکه شما به طور رایگان کد نویسی یاد بگیرید و نیازی نباشد که حتی ریالی خرج کنید تا یک مشکل ساده در سایت شرکت را برطرف کنید ، خود یک موفقیت بزرگ است . این 12 سایت به طور رایگان به شما کمک می کند که به عنوان یک کارآفرین ، یک فریلنسر و یک بازاریاب ، به طور کامل کد نویسی را یاد بگیرید .


MIT Open Courseware

اگر شما آموزش های پایه ای را دیده اید و به دنبال گام بزرگتری هستید ، مثل دانستن تئوری نهان در یک کد ، این سایت مطالب بسیاری را راجب جاوا و سی به شما یاد می دهد .

Hack.pledge()

این سایت شامل گروه بزرگی از برخی کدنویسان معروف است ، مثل Bram Cohen  خالق BitTorrent  . پس شما می توانید به طور فوق العاده ای قابلیت های خود را بهبود ببخشید ، با یادگیری از برخی برنامه نویسان موفق .

Code Avengers

این سایت کدنویسی را با روشی جذاب و سرگرم کننده به شما آموزش می دهد و شما یاد می گیرید که چگونه برای ساخت یک  بازی و برنامه و وب سایت کد نویسی کنید و از جاوا اسکریپت و سی اس اس و اچ تی ام ال بهره ببرید . هر درس 12 ساعت نیاز دارد و به زبان های مختلفی موجود است .

Khan Academy

این سایت در سال 2006 به وسیله سلمان خان بنا نهاده شد ، که شامل فیلم های آموزشی مرحله به مرحله می باشد و شما می توانید یاد بگیرید که چگونه یک سایت و یا یک بازی را از طریق زبان های مختلف طراحی کنید .

Free Food Camp

شما در این سایت با پیوستن به برنامه نویسان حرفه ای ودانشجویان ، کد نویسی را یاد می گیرید . حتی با هم همکاری می کنید و برنامه هایی به صورت رایگان بر اساس مهارت های خود می سازید .

HTML5 Rocks

پروژه ای به وسیله گوگل در سال 2010 راه اندازی شد تا با Apple’s HTML5 مقابله کند . این سایت شامل منابع و آموزش ها و آپدیت های بسیاری می باشد . در ضمن این سایت متن باز است و شما می توانید تجربه های بسیاری را کسب کنید .

منبع :

http://www.entrepreneur.com/article/250323