۲۱- شما صنعت را درک نکرده اید.

به عنوان یک کارآفرین به نظر می‌رسد که شما با بخشی که در آن فعالیت می‌کنید آشنایی کافی ندارید، بنابراین من هم علاقه ای به سرمایه گذاری روی استارتاپ شما ندارم. اگر در این زمینه تجربه‌ی کافی دارید، پس حداقل می‌توانید در مورد مشتریان احتمالی یا روش‌های توسعه‌ی صنعت اطلاعاتی را در اختیار من قرار دهید.
اعدادی که به نیچ صنعت شما مربوط می‌شوند را پیدا کرده و آن‌ها را به خوبی درک کنید. اگر شما این اعداد را نداشته باشید، من همیشه بدترین حالت را در نظر می‌گیریم و حتی بدتر از آن، محاسبات خودم را انجام خواهم داد.

۲۲- شما معنای کلمه‌ی «کارآمد» را نمی دانید.

شما دارید پول خود را صرف کلاه‌های لوگودار، جاکلیدی و ماگ‌های قهوه‌خوری می‌کنید. چرا من باید پول خود را صرف سرمایه گذاری روی کسب و کار شما کنم؟ یک سرمایه‌گذاری باید راهی طولانی را تا عرضه‌ی محصول به بازار طی کند. و این یعنی این همه پول را نباید صرف این چرت و پرت‌ها کرد. یکی دو تا تیشرت برای مقاصد تبلیغاتی بد نیست، ولی در این موارد ولخرجی نکنید.در ضمن حقوق زیادی به خودتان اختصاص ندهید صرفاً چون رئیس هستید.

۲۳- شما نگران فرداها نیستید.

به نظر می‌رسد که استارتاپ شما تنها بر اساس روندهای کنونی بنا شده است. نمی توان به این گونه استارتاپ امید داشت تا در بلندمدت نتیجه بدهد. می‌دانم که نمی شود آینده را پیش بینی کرد، ولی ترجیح می‌دهم روی استارتاپی سرمایه گذاری کنم که صاحبان آن در مورد آینده هم می‌اندیشند، نه فقط روندهای کنونی.

۲۴- هیچ سرمایه گذار دیگری وجود ندارد.

نمی توانم مدرکی پیدا کنم که فرد دیگری روی استارتاپ شما سرمایه گذاری کرده باشد، حتی یک یا دو هزار دلار. مگر اینکه کاملاً به استارتاپ شما اعتقاد داشته باشم، وگر نه نیاز دارم که تمایل دیگر سرمایه گذارها هم ببینم. حضور دیگر سرمایه گذارها به من می‌گوید که دیگران هم در استارتاپ شما پتانسیل دیده اند و از چشم انداز شما حمایت می‌کنند.

۲۵- شما فراموشکار هستید.

بسیاری از موارد بالا در شما یافت می‌شود ولی شما متوجه آن نشده اید. این یک مشکل جدی است. من نمی توانم کسانی را تحمل کنم که نمی توانند ضعف‌های خود را ببینند و نمی خواهند در جهت رفع آن کاری بکنند. یادتان باشد که هیچ کس کامل نیست. ضعف‌های خود را ببینید و روی تصحیح آن‌ها کار کنید.

این‌ها دلایلی بودند که من بر اساس آن‌ها روی استارتاپ‌ها سرمایه گذاری می‌کنم. به شما هم توصیه می‌کنم قبل از اینکه سراغ سرمایه گذار می‌روید، این نکته‌ها را مثل راهنما جلو چشم خود داشته باشید.

منبع:

http://www.entrepreneur.com/article/236999

برداشت آزاد خودم از این موضوع.