اکثر صاحبان کسب و کارها بر این باورند که برای ایجاد رشد انفجاری باید تغییرات گسترده ایی انجام دهند. اما در حقیقت شما می توانید با قدرت نفوذ نیروی بهینه سازی و بیشینه سازی، از دستاوردهای کوچک در حوزه های مشخص بیاموزید که این وضعیت می تواند منجر به رشد و پیشرفت در کل کسب و کارتان می شود.

اما برای بهینه سازی و بیشینه سازی فرایندهای مرکزی کارتان باید چهار فاکتور زیر را اجرا نمایید:

گسترش نگرش موفقیت و پیروزی

افراد موفق بزرگ دارای دیدگاه مشخصی هستند. آنها به اهداف حمله ور شده و خود را متعهد به آمادگی برای مسابقه می دانند.

داشتن نگرش موفقیت و پیروزی نیاز به مهارت های رهبری موثر هم دارد. شما باید به دنبال هدفی باشید که نه تنها موجب تحریک شما شود بلکه محرک دیگران هم باشد.

اجرا، موافقت و بهینه سازی مداوم نتایج تان

شما باید برای بهینه سازی مداوم کسب و کارتان بر نتایج خاصی متمرکز شده و متعهد به انجام آنها شوید. فرصت های بیشینه سازی تقریباً در تمامی حوزه های کسب و کار یافت شدنی است: نسل اول، فروش و چشم انداز، تغییرات فروش، تغییر در سفارشاتی که منجر به قیمت های بالاتر یا فروش بیشتر شود. کلید این راه، فهم و استناد به فرآیند فعلی کمپانی تان و نتایج آن در هر یک از این حوزه ها، پیش بینی بزرگ ترین چالش ها و سپس تجهیز تیم تان با یک نقشه راه مشخص است.

ارزیابی و برآورد مجدد

شما نمی توانید بدون ارزیابی و اندازه گیری چیزی، آن را مدیریت کنید. از تجارب و نتایج کارتان بیاموزید. موفقیت ها و شکست هایتان را ارزیابی نمایید و خود را به لحاظ روانی برای مراحل بعد آماده کنید.

      ·           اگر شکست خوردید، چگونه به رویکردهایتان ادامه می دهید؟

      ·           اگر موفق شدید، چه فاکتورهایی در موفقیت شما دخیل بوده است؟

      ·          کدامیک از تصمیمات کلیدی که اتخاذ کرده بودید بهتر یا بدتر بوده اند؟

      ·       چگونه نقاط قوت خود را حفظ کرده و نقاط ضعف تان را اصلاح خواهید نمود؟

    ایجاد یک محیط کاری پربازده

    به عنوان یک رهبر تجاری، می دانید که سازمان های با عملکرد بالا، افراد نوآور موفقی را پرورش داده که این امر مدیون چندین فاکتور ضروری است. نوآوری مداوم، فرایندهای کارآمد تجاری، سیستم های قوی عملکرد، و صلاحیت تیم و رفتار همگی در ایجاد سازگاری و هماهنگی درون شرکت های بزرگ جهان موثر است. البته انعطاف پذیری در تمامی سطوح هم لازم و سودمند می باشد.

    منبع:

    http://humanelevation.tonyrobbins.com/

    برداشت آزاد خودم از این موضوع.