مارک کوبان و ریچارد برانسون از جمله مربیان موفق و ثروتمند هستند.  ۵ درس مهم آنها در زمینه کسب و کار در اینجا گفته شده است که می تواند برای شما موثر باشد.

۱- کسب و کاری ایجاد نمایید که واقعاً مشکلی را حل کند

اگر می خواهید کسب و کاری ارزشمند و بادوام راه اندزی نمایید به فکر شیوه ایی با چارچوب حل مشکلات باشد. موفق ترین شرکت های دنیا با توجه به رفع نیازهای اصلی و متعاقباً ایجاد فرصت های واقعی به وجود آمده اند. نوآوری در حقیت فرایند حل مشکل با یک راه حل مبتکرانه است.

۲- شکست ها را سریع پشت سر گذارید

اولین تلاش شما برای توسعه چیزی که هماهنگی مناسبی با بازار داشته باشد نتیجه بخش نخواهد بود. خیلی زود متوجه اشتباهتان و راه حل مناسب آن خواهید شد. ایجاد چیزی که متناسب با ارزش بازار باشد نیاز به تلاش ها و شکست های متعدد دارد.

۳- با ایجاد یک تیم قوی سریع تر به محصول یا خدمت بزرگ موردنظرتان دست خواهید یافت.

اکثر کارآفرینان بر این باورند که استارآپ ها همواره با داشتن یک ایده آغاز می شوند. در حالیکه سرمایه گذارانی نظیر کوبان و برانسون به اندازه محصول بر تیم هم تاکید دارند. اگر شما تیمی داشته باشید که از نحوه حل مشکلات آگاه بوده و ثابت قدم باشند، می توانید خیلی زود به ایده درست تان برسید.

۴- از همان ابتدا فرهنگ سازمانی تان را ایجاد نمایید.

فرهنگ سازمانی، اساس و بنیان شرکت شماست. فرهنگ از مردم نشات می گیرد، نه از تئوری. اگر از همان ابتدا فرمول SWAN که مخفف هوش، کار سخت، بلندهمتی و زیبایی است، را اجرا نمایید فرهنگ کمپانی تان منحصربه فرد و عالی خواهد بود.

۵- از رویارویی با مرزها و محدودیت ها نهراسید

موفق ترین شرکت های دنیا آنهایی هستند که با نقض اصول و قواعد عام و عدم پیروی از باورهای رایج، میراثی به جا می گذارند. وقتی که شما بدون قید و شرط فکر کنید، نوآوری و ابتکار هم اتفاق می افتد.

منبع:

 http://www.entrepreneur.com/article/250251

برداشت آزاد خودم از این موضوع.