مایک زمانی که رئیسش حقوق او را از ۷۰ هزار دلار در سال به ۷۵ هزار دلار افزایش داد، بسیار هیجان زده شد و بلافاصله تصمیم گرفت تا بر اساس این پول یعنی ۵هزار دلار یک برنامه تفریحی ۱۰ روزه برای خودش و همسرش بریزد. از آنجایی که همسرش مدت ها بود که دوست داشت با یک تور ویژه اروپا را بگردد و فرزندانشان هم به دانشگاه رفته بودند، پس این بهترین فرصت برای مایک بود، تا این خواسته را براورده سازد.

اما همین ۵هزار دلار اضافه شده به حقوق تام برایش کافی نبود، کسی که به طور ویژه ای دوست داشت تا درآمدش را برای خود و خانواده اش بیشتر کند. او تصمیم گرفت تا این ۵هزار دلار اضافه شده را صرف سرمایه گذاری در کاری ارزنده تر از تفریحات بکند. او می داند که می تواند تبدیل به یک میلیونر شود اگر همه بعد از ظهرها و آخر هفته ها را کار کند و در واقع خود را درگیر یک فعالیت شبانه روزی کند.

هردو نفر به یک اندازه اضافه حقوق گرفتند و اما به دور روش متفاوت واکنش نشان دادند. مایک به تفریحات رفت و مدام نگران این بود که چگونه و چرا پولش به این سرعت خرج وتمام شد. اما تام، به سختی کار کرد و حتی در زمان های تفریحش هم به رشد دادن کسب و کارش پرداخت.

سوال: فکر می کنید که کدام یک در ۵ الی ۱۰ سال آینده درآمد بیشتری خواهد داشت؟

این نوع موقعیت ها همیشه اتفاق می افتد، یک مرد مدام در حال تلاش است و دیگری سعی می کند با شرایط سازش کند. آبراهام لینکلن زمانی حرف جالبی زد: این سال ها نیستند که در زندگی ما محاسبه می شوند، بلکه زندگی ما است که در سال ها محاسبه می شود.

چرا برخی افراد با آرامش خاطر منتظر این هستند که روزی موفقیت به آنها رو کند و برخی دائم در حال تلاش کردن برای ایجاد موفقیت در زندگی شان هستند؟

به زودی، همان شخص آرام شروع به بهانه گیری و سرزنش خود می کند که چرا موفقیت به او رو نمی کند و این موقعیت درست در زمانی اتفاق می افتد که با افراد موفقی روبه رو می شود که از او سبقت می گیرند. صادقانه بگوییم که اگر آن شخص آرام، خود را درگیر رویایش می کرد، به زودی می فهمید که جهان از آن اوست.

خوب شما در مورد موفقیت خود چه می کنید؟ آیا احساس می کنید که چیزی الهام بخش شما است؟ آیا تابه حال تلاش کرده اید که اعتماد به نفس خود را افزایش دهید؟ در مورد افزایش درآمدتان چه؟ از لحاظ مالی چه طبقه ای را دوست دارید؟ پول بهترین مقیاس برای اندازه گیری موفقیت شما است.

پس بیایید به بحث و گفتگو در مورد ۵ راه برای افزایش درآمدتان بپردازیم:

داوطلبانه ببخشید

از آنجایی که کائنات مدام در حال بخشیدن به ما است، پس درمقابل از ما هم انتظار بخشش دارد. آنهایی که داوطلبانه نمی بخشند، حتما در شرایطی غیر داوطلبانه خواهند بخشید، چه دوست داشته باشند و چه نه. با خرج نکردن زمانتان، پولتان و تلاشتان، باعث ایجاد غم و اندوه و ناامیدی بسیاری در آینده برای خود خواهید شد.

مثلا شخصی به خود می گوید که من چون به سختی پول بدست می آورم، نمی توانم ببخشم. به خاطر همین تفکر، حتما کائنات او را مجبور خواهد کرد که زمانی از پول و وقت وانرژی خود ببخشد. پس بهترین زمان برای بخشیدن، وقتی است که شما احساس می کنید که نمی توانید ببخشید. وقتی مدام ببخشید، به طور دائم هم دریافت می کنید. شک نکنید.

در ظاهر پولدار به نظر برسید

حتما شما هم با این طرز فکر موافق هستید که بیشتر مردم اصلا به میلیونر شدن فکر هم نمی کنند. خوب زمانی که طرز فکر شما، مانع شما برای ساختن رویاهایتان می شود، پس باید از روشی دیگر به جهان نشان دهید که آماده دریافت چه موهبتی هستید، از این طریق که بیشتر از حد توانتان خرج کنید. این یعنی این که شما بگونه ای نقش بازی می کنید که بسیار علاقه مند و توانا هستید که در هرروز ۱۲ ساعت کار کنید. اما این کار به تنهایی کافی نیست. شما باید خود را درگیر کارهایی کنید که سود بسیاری برای شما دارد، یعنی به دنبال ایده های ناب و پردرآمد باشید. اما متاسفانه بیشتر مردم در حال شمردن پول ها و قرض های خود هستند و در این بازی شکست خواهند خورد.


موفقیت خود را تجسم کنید

هرچیزی را که شما تصور کنید، حتما برایتان اتفاق خواهد افتاد. هرآنچه که متصور می شوید و برای خود نتایجی را که مایل هستید اتفاق بیفتد، تجسم می کنید، برای شما پیش خواهد آمد. کلید این کار، نوشتن آنچه را که می خواهید اتفاق بیفتد همراه با جزئیات دقیق ترین تصویری که از آن در ذهن خود دارید، است. ما همه چیز را به صورت تصویری در ذهنمان مجسم می کنیم و ذهن ما محدوده فرمانروایی تمامی موفقیت ها و شکست های ما است.

 اما بسیاری از مردم همیشه بر آنچه را که نمی خواهند تمرکز می کنند. آنها به از دست دادن شغلشان فکر می کنند، صدمه دیدن ماشینشان و یا از دست دادن عزیزانشان. آنها با این کار حتما موفقیتی را که به آنها روی می آورد، دفع می کنند. چه نوع آینده ای را برای خود می بینید؟ آیا فقر را می بینید و یا پرروزی بودن را؟ شما همانی را بدست خواهید آورد که در ذهنتان می بینید.

یک توصیه: زمانی که نفرت اتفاق می افتد، عشق را ببینید، وقتی نداشتن ها اتفاق می افتد، داشتن ها را ببینید، با پیشامد یک مریضی، سلامتی را ببینید و با وجود درگیری ها و آشفتگی ها، به دنبال دیدن و شکار آرامش باشید.

موهبت های خود را ببینید

بسیاری از مردم همیشه عادت این را دارند که موهبت های خدادادی خود را نادید بگیرند. آنها دائم در حال نکوهش شرایط خود هستند. اما این یک حقیقت است که روزی و برکت همیشه منتظر شما است و شناسایی و قدرت تملک شما را می طلبد. اصلی ترین دلیل اینکه مردم در زندگی خود ثروت کسب نمی کنند این است که در واقع حتی نمی دانند که وجود دارد.

بسیاری هم خود را از دریافت موهبت های الهی محروم می کنند، چراکه دائم در حال محکوم کردن و تحقیر کردن خود هستند. همین محکوم کردن های بی وقفه است که باعث شکست، فقر و مریضی می شود. شما با این اعتقاد که انسان کم ارزشی هستید، به خود خیانت می کنید. این در حالی است که بسیاری فکر می کنند که این یک عمل فروتنانه است، اما باید بدانند که این یک حرکت احمقانه است. بطور خلاصه اینکه، نعمت های خدادادی را که در زندگی دارا می باشید شناسایی کنید تا بیشتر دریافت کنید.

دست از سازش کردن بردارید

دیگر زمانش رسیده است که دست از سازش کردن با موقعیت کنونی خود بردارید. برای این کار هم باید به خود اعتراف کنید که می خواهید تغییر کنید. در بسیاری از مواقع باید عادت های قدیمی خود را کنار بگذارید و عادات خوب جدیدی را کسب کنید. شما باید از شر افراد و مکان ها و چیزهای قدیمی خلاص شوید و به دنبال موارد جدید و بهتر باشید.

زود راضی شدن از هرچیز، بزرگترین مانع برای آنانی است که می خواهند درآمد خود را افزایش دهند. برای بعضی از افراد همین کافی است که در پایان ماه مقداری پول در جیب خود داشته باشند. همین مانع آنها می شود که موفقیت بیشتر را تعقیب کنند و به راحتی از خود و شرایط خود راضی می شوند. در حالی که یک نفر در حال دیدن فیلم است، دیگری در حال تمام کردن یک کتاب است. تن پروری و تنبلی را کنار بگذارید.

افزایش درآمد اصلا کار سختی نیست. تنها کافی است که نگاه کنید که بیشتر مردم چه کار می کنند و شما عملی مخالف آن را انجام دهید. همین می تواند موفقیت شما را ضمانت کند. اگر واقعا تمایل دارید که کار کنید و به اهداف خود برسید، پس توانایی آن را هم بدست خواهید آورد. زمانی که بهای موفقیت را بپردازید، حتما در آینده ای نزدیک از دنیای اطراف خود لذت خواهید برد.

منبع: http://www.entrepreneur.com/article/269951