همه ما با مفهوم سرمایه گذاری آشنا هستیم. هرکارآفرینی علاوه بر سرمایه گذاری در زمینه های مالی، باید برای بعضی از کارهای مهم در روند تجاری خود سرمایه گذاری کند. همه این مفهوم ها و کارها بسیار ساده و عملی هستند ولی بیشتر افراد آنها را به دلیل زمان زیاد کاری و بدون هیچ استراحتی نادیده می گیرند. این روند بسیار ناسالم است چه از لحاظ فیزیکی و چه از لحاظ روحی، به خصوص در طول هفته ها و ماه ها و سال ها. در این مقاله قصد بررسی 5 فرصت مناسب برای سرمایه گذاری برای سلامتی روح و روانتان می پردازیم که تاثیر فوق العاده ای بر کار شما دارد.

تمرکز کردن

تمرکز کردن بسیار آسان است، شما می توانید برای 5 دقیقه روی یک صندلی بنشینید و با هدفون هایی در گوش به موسیقی گوش بدهید و ریلکس کنید و به روح خود آرامش دهید. شما می توانید 30 دقیقه در روز را به ورزش های مغزی و هوازی اختصاص دهید. این کار مثل یک دکمه ری استارت می باشد که شما را برای تمرکز دوباره بر روی کارتان آماده می کند.

خواب کافی داشتن

این یک سرمایه گذاری واقعی برای ذخیره زمان می باشد که به هیچ وجه نباید دست کم گرفته شود. شما حتما باید خواب کافی داشه باشید تا بتوانید قوه تمرکز خود را بهبود ببخشید. اگر فکر می کنید که زمان کافی برای خوابیدن ندارید باید زمانی را برای آن پیدا کنید. هرچه قدر بیشتر کم خوابی داشته باشید، به همان اندازه عملکرد شما دچار پسرفت می شود و حافظه شما نابود خواهد شد. حداقل 7 ساعت در شبانه روز بخوابید.

به کلاس تندخوانی و پرورش حافظه بروید

اگرچه که این کار به سرمایه گذاری مالی نیاز دارد ولی این را بدانید که هرچه قدر سرعت خواندن و درک شما بالا برود، سرعت و حجم مطالعه شما بالا خواهد رفت و در آینده سرمایه بیشتری را به شما برمی گرداند. سعی کنید که این کلاس ها را به صورت خصوصی بروید، چون به تمرکز هرچه بیشتر شما کمک می کند.

ورزش کنید

این موضوع هم مثل داشتن خواب کافی، یک فاکتور حیاتی به شما می رود. شما هرگز نمی توانید بر سلامت روح خود تمرکز کنید، مگر اینکه بتوانید سلامت فیزیکی بدن خود را تحت کنترل داشته باشید. خون را در بدن خود به جریان بیندازید و ضربان قلب خود را در هرروز به میزان مشخصی بالا ببرید و اکسیژن بیشتری را به بدن خود انتقال دهید.

ورزش افکار شما را پرورش می دهد و تازه می کند.

مربی داشتن

یک از بهترین راه ها برای میانبر زدن به تصمیم گیری بهتر، داشتن یک مربی با تجربه و کارآمد است. این کار به شما برای صرفه جویی در وقت بسیار کمک می کند. داشتن یک مربی و راهنمای خوب،  توصیه ها و نصیحت های کاری خوبی را برای شما به ارمغان می آورد و به شما امکان می دهد تا بهتر و سریعتر تصمیم بگیرید.

منبع: http://www.entrepreneur.com/article/251505