امروزه با گسترده شدن اینترنت و شکستن مرزها به وسیله ی آن خیلی ها به فکر این افتادند که بتوانند از اینترنت هم کسب درآمد کنند حدودا 40 سال از تولد اینترنت می گذرد و اهداف افراد ، سازمان ها و شرکت ها در ابتدا از اینترنت برای تحقیقات علمی استفاده می کردند ولی حدودا 22 سال پیش اولین خرده فروشی آنلاین ایجاد شد یک فروشگاهی که شاید به زیبایی فروشگاه های اینترنتی مطرح دنیا نباشد شاید از گرافیک خوبی برخوردار نباشد ولی همین که جرقه این کار زده شد باعث به وجود آمدن تجارتی به نام تجارت الکترونیک شد.و دنیای کسب وکار به طور اساسی متحول شد.

 شاید چندین سال پیش مردم نمی توانستند به این راحتی به فروشگاه های اینترنتی اعتماد کنند آن ها تا کالایی را از نزدیک لمس نمی کردند تا فروشنده را نمی دیدند نمی توانستند به آن ها اعتماد کنند ولی به مرور زمان این فرهنگ جا افتاد که خرید اینترنتی درست مثل خرید در دنیای فیزیکی است ولی در خانه و با متصل شدن به شبکه ی اینترنت انجام می شود.

مزایای این کار بسیار زیاد است یکی اینکه در هزینه ها صرفه جویی می شود، تنوع در کالا با دیدن در سایت های مختلف امکان پذیر است ،امکان مقایسه کالا و همچنین ارایه جزییات اطلاعات کالا ها در بعضی وب سایت ها و فروشگاه های اینترنتی داده شده است و همه و همه باعث شدند که افرادی به فکر این بیفتند که از اینترنت به عنوان منبع درآمد استفاده کنند.

راه اندازی یک فروشگاه تجارت الکترونیک بسیار فراتر از یک وب سایت ساده با سبد خرید است.رسیدن به ترافیک بالا از فروشگاه از طریق بازاریابی و همچنین ارایه کالای باکیفیت باپشتیبانی و با قیمت مناسب امکان پذیر است.

مثل هر کسب وکار دیگر ، راه اندازی فروشگاه تجارت الکترونیک با کمک پژوهش های زیاد ،استراتژی ، برنامه ریزی ،فهم کسب وکار امکان پذیر می باشد. IzzoNet گفت یک پلت فرم آنلاین کمک می کند تا کسب وکار جدید مثل فروشگاه های تجارت الکترونیک ایجاد شود.وقتی فروشگاهتان را ایجاد کردید باید عملیاتی مثل بازاریابی ،خدمات به مشتریان به طور مداوم انجام شود.

برای کمک به کسب و کار در تلاش برای ایجاد تجارت الکترونیک IzzoNet  توصیه های زیر را ارائه می دهد.

در زمانتان سرمایه گذاری کنید.

برای اینکه شما صاحب یک کسب وکار تجارت الکترونیک  در کارتان موفق شوید باید بدانید زمان بزرگترین سرمایه شماست. بیشتر زمانتان را صرف انجام کسب وکارتان کنید چون به همین صورت باعث می شود شما موفق شوید. بنابراین کسب وکار تجارت الکترونیک شما زمانی می تواند برایتان سود ومنفعت داشته باشد که بخشی از زمانی که برای این کار اختصاص می دهید واقعا " به طور  موثر کار کنید و کاراییتان زیاد باشد.

ادامه ی گام ها را در بخش بعدی دنبال کنید.

منبع:

برداشت آزاد خودم از این موضوع.

http://www.businessnewsdaily.com/3262-e-commerce-tips.html