همه افراد هم نسل ما تفاوت های بسیاری با پدر و مادر های خود دارند. وقتی به دنیای اطراف خود می نگرید می بینید که هر چیز خوبی که قرار بود وجود داشته باشد اختراع شده است. پس چگونه می توان یک کار متفاوت انجام داد؟

خوب اینترنت یکی از همین محدوده ها است که پتانسیل بالایی برای خلق یک مبدا برای یک ابتکار و یا کارآفرینی می باشد. اما شما به عنوان نسل حال حاضر موظف هستید تا به فکر نسل بعد خود نیز باشید و آنها را به عنوان گروهی کارآفرین و رهبران حرفه ای تربیت کنید و یا حداقل به آنها مهارت های موفق شدن را بیاموزید.

در این مقاله به سه کاری که والدین نباید انجام دهند اشاره می کنیم تا به آنها در تربیت رهبران تجاری نسل بعد کمک کنند:

عرصه را بر فرزندان خود تنگ نکنید

پدر و مادرانی که دائما در حال زیرنظر داشتن و مراقبت کردن از فرزندان خود می باشند زیاد هستند. اما این کار اشتباه است. به فرزدانتان فضا دهید، اجازه دهید خطر کنند، احساس استقلال کنند. با مراقبت دائم، فضایی برای فرزندان شما باقی نخواهد ماند تا استقلال را تجربه کنند و اعتماد به نفس داشته باشند. اجازه دهید که گاهی وقت ها زمین بخورند و دست به زانوی خود بگیرند و بلند شوند. زمانی که ریسکی کردند و شکست خوردند دورادور آنها را پشتیبانی کنید و تنهایشان نگذارید. اجازه بدهید تجربه کسب کنند.

اجازه ورود به دنیای خفه کننده الکترونیک را به فرزندانتان ندهید

این خوب است که فرزندانتان با تبلت و تلویزیون سرگرم شوند و شما به کارتان برسید و بعضی فایده ها نیز برای آنها دارد ولی این اسباب و وسایل تکنولوژی قوه تخیل فرزندانتان را نابود می کند. به آنها یاد دهید تا براساس قوه تخیل خود بازی کنند. در کنار برنامه ها و نرم افزارهای سودمند کامپیوتری، بازی با اسباب بازی های فیزیکی نیز مهم است زیرا که به خلاقیت کودک شما و افزایش مهارتش کمک بسیاری می کند. اسباب بازی های ساده ای مثل خونه سازی، کتاب های نقاشی و بازی های فکری می تواند نقش مهمی را در افزایش عمکلرد مغزی کودک شما داشته باشد. پس سعی کنید که بین انواع بازی یک تعادل ایجاد کنید.

از اینکه دائما جایزه بدهید بپرهیزید

بله درست است که فرزند شما در مدرسه موفق است و باید جایزه بگیرد و این کار به او حس اعتماد به نفس و سعادت را القا می کند. ولی جایزه دادن دائم، کودک را تنبل می کند، چون زمانی که او عادت به این کار کند، فکر می کند که برای انجام هرکار و رسیدن به هر هدف باید جایزه ای در کار باشد. او دائما در حال تلاش برای بدست آوردن جایزه و در حقیقت اعتماد به نفس خود است. ما باید بدانیم که بهترین جایزه برای هر شخص، برانگیختن انگیزه او برای رسیدن به موفقیت است. یک محیط برنده و بازنده بیش از این که به افراد کمک کند برای آنها آسیب پذیر است. بله با بازنده شدن در یک بازی، کودک یاد می گیرد که بیشتر تلاش کند ولی مهم ترین کار فهماندن هدف نهایی به کودک است.

منبع: http://www.entrepreneur.com/article/250684