همه افراد هم نسل ما تفاوت های بسیاری با پدر و مادر های خود دارند. وقتی به دنیای اطراف خود می نگرید می بینید که هر چیز خوبی که قرار بود وجود داشته باشد اختراع شده است. پس چگونه می توان یک کار متفاوت انجام داد؟

خوب اینترنت یکی از همین محدوده ها است که پتانسیل بالایی برای خلق یک مبدا برای یک ابتکار و یا کارآفرینی می باشد. اما شما به عنوان نسل حال حاضر موظف هستید تا به فکر نسل بعد خود نیز باشید و آنها را به عنوان گروهی کارآفرین و رهبران حرفه ای تربیت کنید و یا حداقل به آنها مهارت های موفق شدن را بیاموزید.

در این مقاله به سه کاری که والدین نباید انجام دهند اشاره می کنیم تا به آنها در تربیت رهبران تجاری نسل بعد کمک کنند:

از اینکه به همه چیز نه بگویید بپرهیزید

از اینکه فرزند شما با دیگر بچه ها فرق دارد خوشحال نباشد، او هم باید مانند هم سن و سالان خود به دنبال تصورات خود برود، ماجراجویی کند، بازی و سرگرمی مورد علاقه اش را انجام دهد. ممکن است گاهی وقت ها برخی از این فعالیت ها برای شما عجیب به نظر برسد، ولی در حقیقت کودک شما نیاز به تفکرات خلاقانه دارد و تنها با داشتن این تجارب و گرفتن درس از آنها، تقویت می شود و مهارت های لازم را به دست می آورد.

به خاطر ضعف ها و کوتاهی فرزندانمان دیگران را سرزنش نکنیم

بالاخره یک روز ما باید دست از این نگاه که فرزندانمان عالی ترین خلقت جهان هستند، برداریم. کودکان به صورت پیشفرض بی سواد، نادان و ناسازگار هستند و در برخی مواقع هم که غیرقابل تحمل می شوند، این مسئولیت ما است که با آنها کنار بیاییم. به جای سرزنش جامعه، فرهنگ، رسانه، معلمان، دکترها و یا هرچیز دیگری، زمانی که فرزندمان بدرفتار می شود، برای لحظه ای تفکر کنیم و جایگاه خود را به عنوان پدر و مادر بررسی کنیم. به یاد داشته باشیم که والدین نقشی اساسی در پیشرفت کودکان دارند، پس قبل از اینکه کسی را به خاطر نقاط ضعف فرزندمان سرزنش کنیم، به ایجاد تغییر در تربیتمان بیندیشیم. 

از اینکه دائما به فرزند خود بیاموزید که شکست بد است جدا بپرهیزید

ما تلاش می کنیم تا فرزندانمان بهترین باشند. گرفتن بهترین نمره ها در مدرسه، آوردن مقام اول در مسابقات، همه و همه اهداف قابل ستایشی هستند. ولی مهم تر از همه این است که چگونه ما برای فرزندمان شکست را تعریف می کنیم، چون بالاخره بعضی وقت ها هم آنها شکست می خورند و آنگونه که خیلی از رهبران تجاری می گویند، شکست عادی است واصلا نیاز است تا شما را در جاده موفقیت به جلو براند. در زمان شکست، این مسئولیت پدرو مادر است که فرزند خود را پشتیبانی کنند و این لحظات را برای آنها تبدیل به لحظه آموزنده کنند. ما باید به آنها القا کنیم که چگونه درسهای حاصله از یک شکست را با چشمان خود ببینند و اشتباهات خود را جبران کنند. ما باید به فرزندمان اجازه ریسک کردن بدهیم، و زمانی که شکست خوردند، آنها را به جلو برانیم. به جای تربیت فرزندمان به طریقی که همیشه بهترین باشد، ما باید آنها را برای پیشرفت و ترقی تشویق و حمایت کنیم.

منبع: http://www.entrepreneur.com/article/250684