زندگی بعد از فارغ التحصیل شدن از دانشگاه می تواند برای شما و فرزندتان سخت باشد، بویژه زمانی که فرزند شما ازلحاظ مالی به شما وابسته است. قرض‌های دانشجویی و اجاره های گران، حقوق کم، می تواند زندگی مستقل را تبدیل به یک چالش برای هرکسی که در آغاز کار است، بکند. والدین می توانند فرزندان خود را برای ایستادن روی پای خود از لحاظ مالی حمایت کنند و مهارت های مدیریتی مالی خوبی را به آنها بیاموزند.

اگر فرزند شما بعد از ترک خانه مجبور شد که بعد از مدتی دوباره به خانه برگردد، این می تواند نشانه این باشد که فرزند شما در یک بحران مالی به سرمی برد. اگر آنها نمی توانند مستقل زندگی کنند، این را به عنوان شناسه ای برای تشخیص اینکه فرزندتان دارای مشکل مالی است، بدانید.

بسیاری از فارغ التحصیلان دانشگاهی بعد از طی دوران تحصیل خود دوباره به حمایت مالی خانواده رجوع می کنند، بخصوص در کلانشهرها با هزینه‌های زندگی بالا. این موقعیت زندگی می تواند به فرزند شما برای رسیدن به استقلال کمک کند و موقعیتی را برای او فراهم سازد تا مهارت های مدیریتی مالی را یاد بگیرد. شما هم اهداف مالی خود را دارید، و حمایت فرزندان بالغ خود در زمانی که قدرت آن را ندارید، ممکن است برنامه های مالی شما را نیز به خطر بیندازد.

شما شاید نیاز به روش‌های کاربردی بیشتری برای آموزش فرزندان خود نیاز داشته باشید، دراینجا به مراحلی برای کمک به شما در این حوزه اشاره می کنیم:

انتظارات ارتباطی

شما هرگونه حقی را برای مداخله کردن در زمینه های مالی دارا می باشید، زمانی که فرزندتان نیاز به کمک مالی دارد. اگر آنها انتظار مساعدت از شما دارند، باید بنشینید و یک گفتگوی مفصل را با آنها انجام دهید.

به فرزندتان برای تعیین اهداف آینده کمک کنید و چارچوب های زمانی را برای رسیدن به آنها تعیین کنید. درمورد قوانین چنین ترکیب و آرایشی جدی باشید، ازجمله آنچه که از فرزند شما انتظار می رود تا در مورد همکاری در مسائل خانه انجام دهد، زمانی که این فرزند می خواهد گام های بعدی مالی را بردارد و برنامه های بعدی را تنظیم کند، مراحلی که باید بگذراند تا از لحاظ مالی مستقل شود و انتظارات شما به عنوان والدین. همچنین درمورد اینکه شما هم او را حمایت مالی خواهید کرد باید بحث کنید.

یک مرز باریک بین اینکه شما باید به فرزندتان کمک کنید که روی پای خود بایستد و تا اینکه کاری کنید که از لحاظ مالی وابسته شود، وجود دارد، چراکه آنها به این اعتقاد پیدا می کنند که همیشه یک نقشه ثانویه و پشتوانه از جانب والدینشان وجود دارد.

برخی اوقات، به هرحال زندگی مشترک یک فرزند با خانواده اش جزئی از برنامه او است، چرا که ترجیح می دهد قبل از داشتن یک زندگی مستقل، موقعیت شغلی اش را به یک جای مشخصی برساند. شاید هم بخواهد پولش را پس انداز کند تا یک خانه برای خود بخرد.

تنظیم یک بودجه اختصاصی

تنظیم یک برنامه مناسب مالی به معنای کاهش هزینه ها و افزایش درآمد و یا ترکیبی از هردو است. شاید فرزند شما به خودی خود نتواند این کار را انجام دهد. پس، به عنوان والدین، شما وظیفه دارید که به فرزند خود مهارت های مدیریت مالی را یاد بدهید و زمان هم خواهد برد. تا زمانی که فرزندتان زیر سلطه شما است، به او هرآنچه را که می دانید در مورد مسائل مالی بیاموزید.

اگر فرزند شما در خانه شما زندگی می کند و هدفش ارتقای موقعیت مالی اش است، باید بنشیند و استراتژی پس اندازی خود را بازنگری کند، و اینکه چه قدر بدهکار است و اینکه چه قدر خرج می کند. این عادت را در فرزند خود ایجاد کنید که بطور منظمی برنامه مالی خود را بازنگری کند و اورا تشویق به استفاده از برنامه های مالی آنلاین و ابزارهای بودجه بندی بکنید تا خرج و برج خود را زیرنظر داشته باشد.

هزینه های اضافی را حذف کنید

درمورد نیازهای مختلف گفتگو کنید و اینکه چگونه آنها را اولویت بندی کنید. شاید فرزند شما قادر باشد به تنهایی زندگی کند، اما نه به آن شکلی که به آن خوگرفته است. زمانی که خود شما کاری را آغاز می کنید، همه چیز متفاوت به نظر می رسد. یک فرد جوان، مثلا، شاید مجبور باشد فداکاری کرده و با یک هم اتاقی زندگی کند، از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کند و دیگر مسائل. اگر خرج های جاری فرزندخود را مثل پرداخت قبض ها را پوشش می دهید، او باید در مورد این مسائل فکر کند و حداقل همکاری داشته باشد.

شاید اجبار فرزندان در این قضیه کمی بیرحمانه به نظر برسد و منجر به بدهکاری و قرض گرفتن شود، چراکه فرزندان تا به حال نمی دانستند که والدینشان چه خرج هایی را پوشش می دادند.



ایجاد انگیزه کنید

پس انداز کردن آسان نیست، اما راه هایی است که به فرزند خود کمک کنید تا مقداری از پول خود را جمع کند. اگر شغل فرزندتان درآمد مناسبی ندارد، به عنوان یک حامی مالی کمی به او کمک کنید. یعنی بگونه ای به او بگویید که با رساندن تراز مالی خود به یک مقدار مشخص، شما هم مقداری آن را افزایش خواهید داد.

فرزندان خود را مجبور به پرداخت ماهانه مقداری پول کنید

این یک تصمیم کاملا شخصی است. اما انجام این کار به او کمک خواهد کرد تا این عادت را برای پرداخت ماهانه مقداری پول کسب کند. همچنین با اینکار شما می توانید این پول پرداختی را در جایی برای فرزندتان پس انداز و یا سرمایه گذاری کنید. آنها به جای اینکه این پول را به صاحبخانه بپردازند، به خود می پردازند. این یک راه مناسب برای ایجاد عادت اختصاص دادن ماهیانه مبلغی پول برای خرج های جاری است. پس زمانی که آنها بخواهند مستقل شوند، این خود یک گزینه انتخابی است.

بازنگری قرض ها

این بسیار مهم است که فرزند شما یاد بگیرد که خودش قرضهایش را پرداخت کند، آن هم با کنترل هزینه هایش. از این راه دیگر قرضهایش روی هم انباشته نمی شود.

اگر فرزندتان بدهی دارد، به او کمک کنید تا یک برنامه مناسب برای پرداخت آن و کاهش خرج ها تنظیم کند. آنوقت است که زمانی که می خواهد کاملا مستقل شود، نگرانی از بابت بدهی های خود ندارد.

در مورد برنامه های شغلی گفتگو کنید

فرزند شما باید از مدرک تحصیلی خود که با زحمت بدست آورده است،استفاده کند و از این موهبت برای شروع یک فرصت شغلی بهره بگیرد. رفتن به شهر ویا کشور دیگر برای شکار یک فرصت شغلی هم می تواند فکر خوبی باشد، اما درصورتی که مخارج این تغییر مکان معقول و قابل پرداخت باشد. اگر فرزندتان یک شغل کم درآمد دارد، در مورد برنامه های شغلی گسترده تری با او صحبت کنید.

راه های زیادی برای کسب درآمد بیشتر وجود دارد، مثل کارخانگی، کار پاره وقت و بسیاری دیگر. به فرزندتان یاد دهید که از این فرصت ها استفاده کند.

همچنین در آینده، فرزندان شما به رضایتی در مورد استقلال مالی خود خواهند رسید که آن را مدیون شما خواهند دانست.

منبع: http://www.entrepreneur.com/article/250581