موضوع این نیست که شما چه کسی را می شناسید، موضوع این است که چه می دانید.

بله درست است. اگر شما چیزی ندانید، کسی را هم نخواهید شناخت. بکاربردن استراتژیک دانش، کلید اصلی موفقیت در شبکه سازی است. استفاده از دانشتان دروازه های شبکه های جدیدی را برای شما باز می کند و توانایی شما را برای استفاده کردن از فرصت های تغییردهنده سبک زندگی تان بالا می برد.

زمانی که موضوع،  شبکه سازی است، افراد بیشماری از حرفه و صنایع مختلف مرتکب اشتباهات بزرگی می شوند وزمان ارزشمند خود را در طول تلاش های شبکه سازی خود تلف می کنند.

پرواضح است که روش های فراوانی برای این کار وجود دارد. برای امتحان کردن این روش ها نیازی نیست که شما حتما پولدار باشید و یا یک شخص بانفوذ. اما این توصیه های ساده شبکه سازی حتما به شما در گذراندن مراحل زندگی حرفه ای خود کمک خواهد کرد. حقیقت شبکه سازی این است که مردم چیزی را که شما دارید می خواهند و دیگران هم چیزی دارند که شما می خواهید. به هرحال شما باید عمیق تر حفاری کنید اگر می خواهید به طلا برسید.

در اینجا به ۷ توصیه شبکه سازی از زبان یک میلیونر واقعی اشاره می کنیم:  

آنچه که می دانید

آنچه که شما می دانید شما را به سمت شناختن افراد سوق می دهد. متخصصان، متخصصان را می شناسند، صرف نظر از هر صنعتی که در آن هستند. اگر شما چیزی را می دانید و آن را به کسی یاد می دهید، همین گفتگوها یک دیدگاه جدید را برای شما به وجود می آورد و پنجره ای جدید را به جهان برای شما باز می کند. علاوه براین، افراد روزانه به دنبال یادگیری ایده های جدید هستند.

یک شبکه باز زرنگ همیشه در حال مبادله ایده های مختلف است. چنین اشخاصی دانش خود را از کسی دریغ نمی کند، بلکه مدام در حال ارسال و دریافت ایده هستند. آنها سرنخ ها و نکات ریز را شکار می کنند، آن هم در حالی که با استراتژی های مختلف درحال دانه پراکنی برای هرکسی هستند که ملاقات می کنند. دروواقع شبکه بازان موفق ایده های خود را بدون انتظار یک معامله پایاپای، با کسانی که ملاقات می کنند، به اشتراک می گذارند.

پیگیر بودن

بسیاری از فرصت ها از طریق یک ایمیل ساده و یا تلفن حاصل می شوند. شما خواهید آموخت که بخت واقبال شما در پیگیری است. شاید شنیده باشید که بعضی ها به شما می گویند که من به خاطر فلان چیز دوباره به سراغ شما آمدم. ۹۵ درصد مردم کاری را پیگیری نمی کنند، چراکه چیز ارزشمندی برای عرضه کردن در مرحله اول ندارند. هرگز از این دسته از اشخاص نباشید. همیشه در حال دنبال کردن چیزی باشید.

به هرروشی که شده است، تلفنی ویا از طریق ایمیل و یا ملاقات چهره به چهره، زمان مشخصی را به این کار ارائه دهید تا به یک شخص مشخص در ذهنتان زنگ بزنید. این یک سیستم ساده است که می تواند درآمد کاری بالایی را برای شما رقم بزند. با همین عادت ساده شما می توانید یک رابطه پربار و پربهره را برای سال ها حفظ کنید. به یاد داشته باشید که مردم آنقدر هم که می گویند مشغول نیستند، پس برای دسترسی به افراد مشخص در ذهنتان تلاش کنید.

حضور آنلاین

با رسیدن به قرن بیستم، مردم دنیا به میزان زیادی متکی به پلتفرهای شبکه های اجتماعی و وبسایت ها برای بدست آوردن اطلاعات راجع به هرچیزی شده اند. فرقی نمی کند که مثلا کسی با شما ارتباط داشته باشد و یا نه، چون قبل و یا بعد آن می تواند از طریق گوگل اطلاعات زیادی در مورد شما بدست آورد. اگر آن چیزی را که می خواهد با جستجو کردن بدست نیاورد، هرگز برای ایجاد ارتباط با شما خود را به زحمت نخواهد انداخت.

این یعنی که تمامی پروفایل های شبکه اجتماعی شما باید کامل و عالی باشد. درحالی تازه کارها تلاش می کنند تا خود به تنهایی به کسب و پس انداز پول بپردازند، انسان های حرفه ای با سرمایه گذاری کردن در شرکت های بازاریابی این کار را انجام می دهند، چراکه آنها خیلی بهتر و سریع تر از عهده این کار برخواهند آمد.


زبان

اهمیت ندارد که در کجای این دنیا هستید، مردم شما را با ظاهرتان قضاوت می کنند وبعد شما را با زبانتان، یعنی با کلماتتان. شما باید تصاویر زیبایی را با کلمات خود خلق کنید. شما باید بطورثابت در ذهن کسانی که با آنها گفتگو می کنید، تصاویر زیبا خلق کنید، آن هم از طریق انتخاب بهترین و مناسب ترین کلمات. زبان شما می تواند پیام شما را برای انتقال به دیگران بسازد و یا نابود کند.

وقتی موضوع زبان است، بیشتر مردم به سراغ کلیشه ها و گفتمان های پیش پا افتاده می روند که باعث خستگی شنونده می شود. همیشه بدانید که با چه کسی رودر رو صحبت می کنید. کلمات ابزاری هستند برای نمایان ساختن بهشت درون ذهن شما برای دیگران. شما باید دایره لغات خود را گسترده کنید و فن بیان خود را بهبود ببخشید.

مکان

شهری که در آن زندگی می کنید بسیار نقش مهمی در پیشرفت شما خواهد داشت. شاید این شهر برای زندگی مناسب باشد، ولی اگر فرصت های شما را برای موفقیت در بالاترین سطح ممکن محدود کند، ماندن در این شهر به ضرر شما خواهد بود. فرصت ها و موفقیت های بزرگ برای شهرهای بزرگ است. در واقع مثل زمانی می ماند که هیچ خورشیدی برای گل آفتابگردان وجود نداشته باشد. یک مکان محدود اجازه رشد نامحدود را به شما نمی دهد.

شما باید مکان خود را تغییر دهید، اگر به دنبال فرصت و موفقیتی در مکانی دیگر می گردید. این می تواند زندگی شما را تغییر دهد. وقتی در جایی زندگی کنید که انسان های موفق و پولدار در آنجا هستند، فرصت و افراد بیشتری را هم برای رسیدن به اهداف خود شناسایی خواهید کرد. اگر می دانید که باید این کار را انجام دهید، پس از همین الان دست به کار شوید.

کلاس اجتماعی

شما باید یک موقعیت درست داشته باشید. شما باید برای رسیدن به یک موقعیت اجتماعی درست و بجا تلاش کنید. یاد بگیرید که هر عملی را متناسب با یک موقعیت انجام دهید. به این فکر کنید که چه کاری را دوست دارید انجام دهید تا به آن موقعیتی که می خواهید برسید.

شما باید به دقت به دنبال فرصت ها باشید، به دقت نگاه کنید، گوش دهید، بیندیشید و رفتار کنید، درست مثل فردی که می خواهید بشوید. مهارت های خود را ارتقا دهید و طوری رفتار کنید که مناسب آن سطح اجتماعی که دوست دارید در آن باشید، باشد. حتما به آنجا خواهید رسید.

از خود بگذرید

موفقیت شما به همان نسبت آسان است که شما می توانید باعث موفقیت دیگران شوید. اگر راهی پیدا کنید که بدون انتظار داشتن پاداش به دیگران خدمت کنید، با شبکه ای پر از افرادی که می خواهند به شما خدمت کنند روبه رو خواهید شد. شما باید بی هیچ ترسی به دیگران خدمت کنید و به ارزش های آنها بیفزایید. محصولات و سرویس خود را سخاوتمندانه در اختیار دیگران بگذارید.

بخشنده و چاره ساز بودن کلید شبکه سازی کردن مانند یک میلیونر است. شما همیشه نباید به این فکر کنید که حتما باید چیزی برای ارائه دادن داشته باشید، حتی یک دعوت ساده و یا راهنمایی ساده می تواند زندگی یک شخص را تغییر دهد. بدون وقفه دانه های خود را بکارید و به طبیعت اجازه رشد دادن آنها را بدهید، حتما روزی خواهید دید که چه قدر سریع رشد می کنند و بار می دهند که حتی تصورش را هم نمی کرده اید.

شبکه سازی موفق باید به ایجاد و حفظ ارتباطات بپردازد. بعلاوه شما باید راهی برای داد و ستد کردن با آنهایی که می بینید پیدا کنید. شما باید تا می توانید برای حل مشکلات دیگران راه حل ارائه کنید. اگر ارتباط برقرار نکنید و تصمیم نگیرید، واقعا هیچ کاری برای شبکه سازی کردن انجام نداده اید. به یاد داشته باشید که همیشه باید جذاب باشید. از ساختن شبکه پرقدرت خود لذت ببرید.

منبع:http://www.entrepreneur.com/article/254222