عادات ما شکل دهنده زندگی ما هستند. آنها یک چهارچوب کاری را فراهم می کنند که در نتیجه آن ما به موفقیت و رضایت شخصی می رسیم. در جوامع امروزی بیشتر افراد به دنبال عادات انسان های مشهور و موفق مثل بازیگران و افراد سیاسی و البته کارآفرینان مشهور هستند. خوب اینکه این عادات چه هستند و چگونه می توانیم ما هم این عادات را داشته باشیم، خود یک بحث بزرگ است. در اینجا به برخی عادات جالب کارآفرینان معروف اشاره می کنیم که به شما کمک می کند تا از یک جا شروع کنید و دارای عادات و روزمره های مناسبی در جهت رسیدن به موفقیت باشید:

وقت خود را با گرفتن تصمیمات بی اهمیت و روتین تلف نکنید

برای بیشینه کردن تلاش و انرژی خود برای گرفتن تصمیمات تاثیرگذار و خلاقانه، یک کارآفرین باید تا می تواند گرفتن تصمیمات روزانه بی اهمیت را به حداقل برساند. برای مثال رژیم غذایی در روز، نحوه لباس پوشیدن و بسیاری از تصمیمات دیگر که ممکن است وقت زیادی از شما بگیرند. مثلا شخصی مثل مارک زاکربرگ بیشتر تلاش و انرژی خود را متمرکز گرفتن تصمیمات مهم می کند و گرفتن تصمیمات بی ارزشی را که ممکن است ما در هر صبحگاه برای آنها وقت بگذاریم، به کلی حذف می کند. اشخاصی مثل مارک و یا استیو جابز، هیچگاه وقت خود را برای تصمیم گیری در مورد نحوه لباس پوشیدن تلف نمی کنند و همیشه ساده هستند.


 هیچگاه جواب نه را به عنوان یک جواب قبول نمی کنند

گاهی وقت ها تنها راه به جلو رفتن، اجتناب کردن از افرادی است که مدام کلمه نه را زبان می آورند، و داشتن اعتماد به نفس اینکه ما در نزدیکی موفقیت هستیم.

کسانی مثل الون ماسک، به سادگی به دیگران اجازه نمی دهند که به آنها بگویند انجام یک کار غیرممکن است. آنها با اراده کامل یک مسیر را در رسیدن به اهداف انتخاب می کنند و حرکتی ثابت و روبه جلو دارند و به کسی اجازه بازداشتن و ترساندنشان را نمی دهند. براساس مطالعات ۹۰ درصد کارآفرینان در نتیجه نداشتن ایمان به یک ایده و اراده کافی برای رسیدن به موفقیت، شکست می خورند.


همیشه یک گام نسبت به بقیه جلوتر هستند

کارآفرینان همیشه در جایگاه کسانی بودند که تمایل داشته اند تا همیشه یک پله از دیگران جلوتر باشند. در حالیکه بیشتر افراد در مورد مدیر یاهو، ماریسا میر اینگونه فکر می کردند که تمایل او به عالی بودن، جلوتر از همه بودن و پشتکارش، کمی افراطی و بی پروا است، او با تلاشش یک جایگاه شغلی فوق العاده را در بالاترین سطح کیفی، فراهم ساخت.

ادامه در پست بعد....

منبع: http://www.entrepreneur.com/slideshow/248357