افراد معمولی که موفقیت هایی غیر معمول کسب می کنند، علاقه ی خود را پیدا نکرده اند، بلکه دغدغه ی خود را دنبال کرده اند. کارمین گالو می گوید: من در 25 سالی که به بررسی ارتباطات پرداخته ام، هیچگاه کارآفرین موفقی را ندیده ام که نسبت به رسیدن به محصول یا خدمات شرکت خود عشق و علاقه ای نداشته باشد. اما با اینکه اغلب از واژه ی «علاقه» برای توصیف این ویژگی استفاده کرده ام، همیشه احساس می کردم این کلمه آنگونه که باید معنای مورد نظرم را ادا نمی کند.

مایکل موریتز، رئیس میلیاردر شرکت سرمایه گذاری سکویا (از سرمایه گذاران گوگل، یاهو، پِی پَل و ایر بی ان بی) نیز با این موضوع موافق است. موریتز برای توصیف این ویژگی ضروری که در میان موفق ترین کارآفرینان دنیا مشترک است، از کلمه ی «دغدغه» استفاده می کند.

 او در مصاحبه ای پیرامون کتاب تازه اش با عنوان رهبری، در این باره گفته است: «به نظر من علاقه کلمه ی درستی برای توصیف این حس نیست و بیش از حد مستعمل شده است». کتاب وی در مورد الکس فرگوسن، مدیر سابق باشگاه ورزشی منچستر یونایتد و موفق ترین مربی تاریخ ورزش حرفه ای است.

به گفته ی موریتز کسانی که کارهای قابل توجهی انجام می دهند، فارغ از اینکه برای یک باشگاه فوتبال باشد یا ایجاد یک کسب و کار، دغدغه ی کارشان را داشته اند. مشکلی که من با کلمات عشق یا علاقه دارم این است که این کلمات به نوعی این معنا را می رسانند که باید از فرط اشتیاق بالا و پایین بپرید و از شادی فریاد بکشید. در حالی که آنچه افراد در واقعیت از آن صحبت می کنند نوعی دغدغه است. آنها خود را اسیر دغدغه ای می دانند که به بیان ساده نمی توانند زندگی خود را بدون آن تصور کنند.

موریتز سردبیر سابق مجله ی تایم است. وی از زمانی که به سکویا پیوسته است، به مشاوره و راهنمایی کارآفرینانی مشغول بوده که به معنای واقعی کلمه دنیا را تغییر داده اند. موریتز میان کارآفرینان بزرگ، رهبران بزرگ و مربیان بزرگ ارتباطی مستقیم می بیند.

او می گوید: «آنهایی که دغدغه ی انجام کاری را دارند و نمی توانند زندگی خود را بدون آن تصور کنند، همیشه کار خود را رضایت بخش تر از کسانی توصیف می کنند که شغلشان توسط عوامل خارجی به آنها تحمیل شده است. برای افرادی مثل الکس فرگوسن که دغدغه ی حرفه شان را دارند، میان کار و زندگی مرز مشخصی وجود ندارد. وقتی عمیقاً از کار خود لذت ببرید، تحمل تمام موانع، عقبگرد ها و ناکامی های مدیریت آسانتر خواهد بود.

منبع:

 

http://www.entrepreneur.com/article/252416


برداشت آزاد خودم از این موضوع.