احساس بهتر

تا به حال برایتان پیش آمده که وقتی از منزل خود خارج می شوید، احساس کنید آنقدر انرژی دارید که هیچ کس جلودارتان نیست؟ همه ی ما هر از گاهی چنین احساسی را تجربه می کنیم، احساسی که به ما می گوید در محل کار از پس همه ی اموراتمان بر خواهیم آمد. اگر برای شما هم پیش آمده احتمالاً آن روزی نبوده که شلوار گرم کن و تی شرت لک دار به تن داشته اید.پژوهش «پیامد های شناخی پوشش رسمی» نشان داده است لباس مناسب می تواند خلق و خوی شما را بهبود ببخشد و باعث شود در محل کار احساس «قدرت» بیشتر و به واقع عملکرد بهتری داشته باشید.

 اعضای تیم شما نیز از مزایای این پوشش مناسب بی بهره نخواهند بود. حال و هوای مثبت و تفکر شفاف کسانی که طرز پوشش مناسبی داشته اند در مقابل انتقاد، به واکنش های مثبت تری انجامیده است.

توجه بیشتر

اگر لباس تفریح خود را در محل کار بپوشید، احساس و عملکردتان نیز تحت تأثیر تجربه ای قرار خواهد گرفت که پیش از آن در لباسهای مذکور داشته اید و تبعات طرز پوشش شما به خلق و خویتان نیز سرایت خواهد کرد.

پژوهش دیگری نشان داد افراد وقتی لباس کار آزمایشگاهی به تن می کنند توجه بیشتری از خود نشان می دهند. اما هنگامی که به آنها گفته شده لباسی که پوشیده اند در واقع لباس آزمایشگاه نیست و لباس نقاشی است، توجه کمتری از خود نشان داده اند. دکتر کارن پاین، استاد روانشناسی دانشگاه هرتفوردشایر و روانشناس مُد، علت این امر را اینطور بیان می کند: وقتی لباس خاصی به تن می کنیم، الگوبرداری از ویژگی های مرتبط با آن پوشش امری بسیار متداول است.

خستگی ناشی از تصمیم گیری

مارک زوکربرگ، تی شرت خاکستری همیشگی اش را از سر تنبلی یا اینکه تازه از رختخواب بیرون آمده باشد به تن نمی کند. او با هدف اجتناب از آنچه روانشناسان آن را «خستگی ناشی از تصمیم گیری» می نامند چنین کاری می کند. اما در نظر داشته باشید که خیلی ها همین کار را با کت و شلوار سرمه ای یا نوک مدادی انجام می دهند.

تعداد تصمیم هایی که در طول روز می گیرید، می تواند بر قدرت تصمیم گیری تان اثر منفی داشته باشد. این شامل انتخاب لباس هم می شود. اگر اعضای تیم شما نیز هر روز لباس یکسانی بپوشند، می توانند روی موضوعات مهم تری متمرکز شوند. از طرف دیگر نداشتن معیاری برای پوشش مناسب می تواند به تصمیم گیری های غیر ضروری در مورد انتخاب لباس مناسب برای محل کار دامن بزند.

منبع:

http://www.inc.com/elle-kaplan/4-reasons-why-a-dress-code-can-supercharge-your-business.html

برداشت آزاد خودم از این موضوع.