۱- داشتن انتظارات غلط از خود

آیا تا به حال فکر کرده اید که کاری که انجام می دهید اشتباه است؟ اگر می خواهید بهترین حسابدار دنیا شوید، اما بیشتر مناسب شغل شیرینی پزی هستید، مطمئناً در اینده لحظات خوبی نخواهید داشت. مجبور کردن خود به انجام کاری که دوست ندارید و با طبیعت ذاتی شما هم سازگار نیست، کمکی به شما نمی کند.

۲- مقید بودن به متدهای قراردادی

وقتی اموری عادی و همیشگی شوند دیگر خلاقیتی برای آنها باقی نخواهد ماند. حس کنجکاوی باعث ترغیب ما به توسعه مفاهیم جدید می شود. راه حل های جدید را امتحان کنید.

۳- عدم توجه به عکس العمل ها

بدترین منتقد کارهای شما، فقط خودتان هستید. منتظر بازخورد پروژه هایتان باشید. گاهی اوقات کارهایتان خوب نیستند و شنیدن آن از دیگران به شما کمک می کند. بازخورد می تواند به افق فکری شما کمک کند.

۴- تقلید از دیگران

دیگر زمان این شعار به پایان رسیده است: «اگر این حالت برای او خوب بوده است، پس برای من هم خوب خواهد بود.» هرکسی دارای مهارت های مختص به خود است. شاید این شیوه و روش مطمئن باشد، اما می تواند زیان آور هم باشد. شما باید بهترین نسخه خودتان باشید، نه کپی از دیگران.

۵- ترس از شکست

اگر شکست بخورید چه اتفاقی می افتد؟ ترس از شکست امری عادی است. شکست به افراد می آموزد که بهتر شوند و به آنها کمک می کند تا موانع و مشکلات طرح هایشان را بشناسند.

منبع:

addicted2success.com/life/5-negative-thinking-habits-that-are-killing-your-creativity/

برداشت آزاد خودم از این موضوع.