تحقیقات جدید نشان می دهد داشتن مدرک دانشگاهی پیش نیاز برای راه اندازی کسب وکارهای کوچک نیست اما داشتن مدرک می تواند کمک بزرگی در موفقیت کسب وکارتان داشته باشد.

در این میان بودن افرادی که هیچ مدرک دانشگاهی نداشتند ولی جزو برترین کارآفرینان دنیا مطرح هستند اگر بخواهیم نام ها را بگوییم می توان به استیو جابز ، ریچارد برانسون ، رالف لورن، مایکل دل، لری الیسون، دیوید گفن ،استنلی هو، مایک هودک، استیو جابز اشاره کرد پس ببینید داشتن مدرک لزوما" تضمین کننده موفقیت نیست و این افراد نمونه ی بارز افرادی هستند که بدون داشتن مدرک کارآفرین نمونه شدند .

69 درصد از افرادی که صاحب کسب وکار کوچک بودند و در تحقیقاتی که توسط جامعه ی کسب وکار کوچک آنلاین انجام شد نقش مدرک دانشگاهی را در موفقیت کسب وکار دانستند و 68 درصد از افرادی که پاسخ دادند گفتند علت موفقیتشان داشتن مدرک دانشگاهی بوده است.

هر چند مدرک دانشگاهی مهم است، ولی صاحبان کسب و کار  متوجه تعدادی از عوامل  دیگر در موفقیت کسب وکارشان شدند . صاحبان کسب و کار بدون مدرک دانشگاهی می گویند داشتن یک طرح کسب و کار با یک استراتژی بلند مدت ،مهمترین موضوع مورد توجه برای صاحبان کسب و کار کوچک می باشد. علاوه بر این، صاحبان کسب و کار نیز می گویند که پیدا کردن مربی ، ایجاد و رشد یک شبکه کاری و به دست آوردن سرمایه از دیگر ملاحظات مهم برای صاحبان کسب و کار می باشد.

گاهی بهترین هدیه‌ای که می‌توان از دیگران دریافت کرد، شنیدن اشتباهات و تصورات غلط آن‌ها درباره‌ی موضوعات مختلف از زبان خودشان است. همه‌ی ما در ذکر کردن خرابکاری‌ها، اشتباهات تردید داریم. اما اگر بتوانیم درباره‌ی مواردی که به آن بی‌توجه بودیم و یا موضوعاتی که باعث اشتباه و شکستمان شده با خود صادق باشیم، می‌توانیم با انتقال آن‌ به دیگران کمک کنیم تا آن‌ها دیگر راه اشتباه مان را تکرار نکنند.به جرات می توان تا شکست نخورید هیچ گاه موفق نخواهید شد .

شکست مقدمه ی پیروزی است و خیلی از افراد مطرح دنیا در هر حوزه ای چه نخبه ، چه نفر اول کنکور ، چه اساتید قوی و مطرح دنیا در حوزه ی علم و دانش و چه کارآفرینان همه و همه شکست را تجربه کرده اند. پس از شکست ها نترسید بدانید آن ها لازمه ی پیروزیتان هستند فکر نکنید حتما" اگر مسیری را آغاز نمودید بهترین راه انتخاب نمودید پس شکست نخواهید خورد.

منبع:

http://www.businessnewsdaily.com/4926-college-degree-success.html

برداشت آزاد خودم از این موضوع.