ZinePak یک سکوی انتشار آثار هنری است که با ستارگان هنری صاحبنامی از جمله تیلور سویفت و کیتی پری همکاری میکند.در موفقیت این استارتاپ همین بس که درآمد سالیانه آن رقمی در حدود 3 میلیون دلار است. Kim Kaupe در این مطلب چهار نکته راهبردی را برای کارآفرینان جوان یادآور شدهاست:
1.
معذب شوید!
من همیشه به کارمندانم یادآوردی میکنم، اگر در طول هفته و در حین
کار حتی یک بار هم احساس معذب بودن به شما دست ندهد، ما بهاندازی کافی نوآورانه
عمل نمیکنیم! اگر کاری که مشعول انجام آن هستید هر از چندی شما را به ترس نمیاندازد،
یک جای کار ایراد دارد. به نظر من لازم است که شما پیوسته حس ناراحتی و معذب بودن از کاری که انجام
میدهید را تجربه کنید.
2. به تغییر موردنظر جامه عمل بپوشانید!
من فکر میکنم اگر واقعاً چیزی را بخواهید هیچوقت منتظر نمیمانید تا کسی بیاید و آنرا برای شما انجام بدهد؛ مگر اینکه دلزده شدهباشید. همیشه برای بهتاخیر انداختن کارها یک "آنها"یی وجود دارد. "آنها" یک کاریش میکنند! "آنها" درستش میکنند! خب این "آنها" چه کسانی هستند؟ انگار که همیشه یک موجودات تخیلیاند که قرار است بیایند و کارها را برای شما انجام دهند! آن "آنها" خود شما هستید. اگر شما چیزی را میخواهید، محصول یا خدمات، همه چیز به خود شما بستگی دارد؛ این شما هستید که باید به آن تغییری که در ذهن دارید جامه عمل بپوشانید.
3. گوش دهید و بیاموزید!
بهترین راه گسترش شبکه ارتباطی با اطرافیان، در پیداکردن وجوه مشترک
خلاصه میشود، نه در لطفهایی که در آینده ممکن است برای هم به خرج بدهید!
یادگرفتن این است که بتوانید بدون طمع برای گرفتن چیزی از آن شخص، نزد او بروید و
سلام کنید! شبکهسازی بیشتر درباره این است که بروید و داستان کارآفرینی، سختیها
و چالشهای اشخاص را بپرسید و از آنها بیاموزید...این بخش بزرگی از کارآفرینی
است.
4. همیشه بهدنبال چرایی موضوعات
باشید!
در سال 2008 که بازار موسیقی و نشر کتاب دچار مشکلاتی شدهبود، اگرچه
او میدانست که تقاضای مشتریان کم نشدهبود، ولی چیزی برای آنها تغییر کردهبود.
موضوعی که باعث یک تغییر واقعی شد دقت به همین شکافها بود. شما چرایی بحرانها یا
مشکلات را با گوشکردن به مشتریان و دقت به خواستهها و رفتار آنها متوجه
خواهیدشد.
منبع: